Chip Tuning

A

andreg

Ik ben laatste met mijn broer (leon JD230) naar de rollerbank geweest waar mijn Octavia getuned was.
Ik heb helaas niet een mooie grafiek maar dat komt omdat mijn banden af en toe slipte op de rollen wat overigens een vreselijke stank gaf. Dus mijn pk`s zouden nog een fractie hoger uit komen en mijn koppel volgens de tuner met 20Nm extra. Mijn broer doodziek want die kwam niet verder als 192PK. Hij had al eerder gemeten en dat gaf ook al deze waarde aan. Nu gaat hij boos terug naar JD. Trouwens JD chips zijn beveiligd dus als je naar de dealer gaat kan die er niet meer in. Groot nadeel want nu moet je wel naar v/d Velden toe.

Bijlagen

• 19550-Rollerbank.jpg
    19550-Rollerbank.jpg
    67,9 KB · Weergaven: 36

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Mijn broer doodziek want die kwam niet verder als 192PK. Hij had al eerder gemeten en dat gaf ook al deze waarde aan. Nu gaat hij boos terug naar JD.

[/ QUOTE ]

Pikant. Hou ons vooral op de hoogte...

A

andreg

Ik wist wel Dutch dat jij hier op zou reageren. Die Belg heeft veel uitgelegd. Om een goede rollerbank meting te verkrijgen is al een kunst op zich. Iedereen die met winterbanden aan komt kakken (zijn meestal slecht uitgebalanceerd en uitlijning klopt dan niet) worden bijna allemaal terug gestuurd. Om, zie tussen haakjes. Mijn auto had eigenlijk iemand nodig op de motorkap of extra shorbanden om mijn auto naar beneden te trekken. Dan had ik een betere meting gehad. Ik kan straffeloos volledige uitlaat met sportkat nemen, sport luchtfilter met papier, grote intercooler, grote turbo slangen, 4 bar brandstsof druk.
Bij alles wat met de inlaat te maken heeft kan het programma nog meer aangepast worden voor nog meer pk`s en koppel. Het hoeft niet want ik krijg ze automatisch al maar is wel mogelijk. Intercooler geeft het meeste effect en 4 bar brandstof druk. Dan kan ik naar de 270 pk met meer als 410Nm koppel. Leuk maar kost weer veel geld. Ik ben te vreden met mijn wolf in schaapskleren. Hij rijd soepel en je merkt er niets aan. Behalve als je hem intrapt. Geen beuk in je rug zoals de meeste hebben( dan word er pas bij hogere toeren flink ingegerepen)maar vanaf begin door trekken.
Ben inderdaad benieuwd hoe het met mijn broer afloopt.

/forum/images/graemlins/471.gif

Dutch4x4

Senior Member
Die Belg? Bedoel je dezelfde Belg waar ErikSpeed van hier ook klant is? En die een (op z'n zachtst gezegd) weinig hartelijke relatie met JD heeft?

Zo ja, dan wordt 't nog pikanter...

___JC___

Forumguru
Ik neem aan dat die Leon bij JD ook voor en na het tunen op een rollerbank gezet is??
Dat lijkt me wel een vereiste bij chippen.
Ben ook wel benieuwd hoe dit afloop, vooral op SEAT online hoor je alleen maar goede verhalen over JD!

Dutch4x4

Senior Member
Nou, op SO was 't op een gegeven moment vooral dikke mot tussen het JD-kamp en eerdergenoemde Belg B., met heftige beschuldigingen over en weer. (Jeroen Dik zelf hield zich daar wijselijk buiten, trouwens.)

Hoop niet dat dit hetzelfde all over again is...

A

andreg

Nou, op SO was 't op een gegeven moment vooral dikke mot tussen het JD-kamp en eerdergenoemde Belg B., met heftige beschuldigingen over en weer. (Jeroen Dik zelf hield zich daar wijselijk buiten, trouwens.)

Hoop niet dat dit hetzelfde all over again is...

[/ QUOTE ]

Waar ging dat dan over. Ik heb het over DMT

A

andreg

Ik neem aan dat die Leon bij JD ook voor en na het tunen op een rollerbank gezet is??
Dat lijkt me wel een vereiste bij chippen.
Ben ook wel benieuwd hoe dit afloop, vooral op SEAT online hoor je alleen maar goede verhalen over JD!

[/ QUOTE ]

Het ligt er maar aan hoeveel aanhang je hebt. Die Belg overigens sprak alleen maar goed over JD.

Dutch4x4

Senior Member
Die relbelg op het SO-forum (verder overigens iemand met wiens kennis niet valt te spotten) liet zich nogal eens laatdunkend uit over het werk van JD en vooral diens pk-claims. En op een JD-minded forum als SO viel dat toen érg slecht...

Jouw Belg is dus een andere Belg. /forum/images/graemlins/grin.gif

A

andreg

Ik moet zeggen dat ik al wat benzine vereden heb naar hem toe maar uit eindelijk was het eerste programma dat hij gemaakt heeft het best. Daar rijd ik ook nog steeds mee. Hij heeft zich nooit negatief uit gelaten over andere Tuners. Alleen is zijn programma benaderbaar door iedereen zodat je bij de dealer geen problemen ondervind. Hij snapt dat andere bang zijn dat ze het programma copieërn maar hij is denk ik wat zelf verzekerder hier over en maakt zich daar niet druk om.
Mijn broer overigens moet nog contact opnemen met JD.

___JC___

Forumguru
JD heeft in zijn nieuwe pand volgens mij nu ook een rollerbank.
Dus meteen ff heenrijden en op die bank zetten, dan kan ie het zo zien!
/forum/images/graemlins/1884.gif

A

andreg

Mijn broer gaat terug naar JD maar die heeft nog geen rollerbank vertelde hij mij. Ben benieuwd.

Rij nu tijdelijk in een Passat 1.8T getuned. Leuk speelgoed, maar merk wel dat grip niet altijd even goed aanwezig is.
Het verhoogt de fun factor wel behoorlijk /forum/images/graemlins/cheer.gif

A

andreg

</font><blockquote><font class="small">Citaat: astonia</font><hr />

Rij nu tijdelijk in een Passat 1.8T getuned. Leuk speelgoed, maar merk wel dat grip niet altijd even goed aanwezig is.
Het verhoogt de fun factor wel behoorlijk /forum/images/graemlins/cheer.gif

[/ QUOTE ]

Dat krijg je met meer pk`s op de voorwielen. Ik geloof dat boven de 300pk op de voorwielen het niet meer lekker rijden is.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: andregroeneveld</font><hr />

Dat krijg je met meer pk`s op de voorwielen. Ik geloof dat boven de 300pk op de voorwielen het niet meer lekker rijden is.

[/ QUOTE ]

Met nat weer is 200 pk al aardig veel. De auto is druk bezig met een spoor zoeken...en ik om hem het rechte spoor te laten kiezen.
Deze auto moet er over een jaar sowieso uit. Mijn voorkeur zal dan toch naar een 2.0TDI uitgaan.

ps. hier de info van Pon:
Hartelijk dank voor uw e-mail.

Betreffende uw vraag over gegevens van de motor van uw Volkswagen Passat 1.8 Turbo na tuning kunnen wij u het volgende meedelen:

- Vermogen 110 kW/150 PK bij 5700 t/min wordt 142 kW/193 PK bij 5800 t/min
- Koppel 210 Nm bij 1750-4600 t/min wordt 268 Nm bij 3900 t/min
- 0-100 km/uur 8,7 seconden wordt 7,7 seconden
- Topsnelheid 223 km/uur wordt 238 km/uur

Bovenaan Onderaan