CarPlay navigatie beeld 'door de war'

Antera

Donateur
Software is zeker wel beschikbaar. Je probleem met door de war is denk ik voornamelijk de software versie op je IPhone. Is die toch up to date dan moet je je klanten nog maar eens voorleggen. Ze willen gewoon niet
 

Rien den Haan

Actief lid
Hoi! Sinds kort schiet na een paar minuten mijn beeld van de navi door de war.
iPhone 13 mini, IOS16.1, Octavia4 draadloze CarPlay. Google maps en Waze hebben er beide last van.
...

Is er iemand die dit herkent?


Yep....heel herkenbaar...........wanneer ik inschakel...echter na een paar keer wisselen naar menu en terug dan is het verholpen....
Zowel bedraad als draadloos en met verschillende Iphone's geprobeerd
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ruisopdelijn

Actief lid
Ik heb het ook in mijn Seat Tarraco.
Denk een VAG probleem icm Apple.
Ik schakel even heen en weer tussen auto en CarPlay dan is het weer (even) weg.
Het lijkt wel of het geheugen vol loopt want net voordat je dat rare beeld krijgt reageert hij ook erg traag op de toetsen.
 
Ik heb hetzelfde probleem. Op 18-1 een afspraak hiervoor in de garage, maar betwijfel of ze het op kunnen lossen als ik hierboven de berichten lees. Software van Apple en Octavia systeem zijn up to date.

Workaround is even de Menu knop aantikken links van de display en daarna weer terug naar Apple Carplay... en dat werkt dan hooguit een minuut of 5.
Iemand al een definitieve oplossing? Of heb ik daar echt overheen gelezen? :-)
 

RoelF

Forumguru
Ha Bartski, welke software versie heb je in de Octavia?
a.s. woensdag krijgt de mijne de update van 1804 naar 1896. Ik ben nog hoopvol.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Roel,
ik ga het zo even checken. Ik heb net mijn iPhone een update naar ios 16.2 gegeven (was 16.zoveel). Zal ook even kijken wat dat doet.

Groeten!
Bart
 

Berghuis

Donateur
Sinds ik van 1806 naar 1896 ben gegaan is bij mij het probleem opgelost. Geen raar beeld meer gehad met Apple Carplay.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

RoelF

Forumguru
Ik draai al weer een tijdje 16.2 op de telefoon. Dat helpt bij mij niet. Daarom volg ik hoopvol de route van Berghuis.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zal over een kleine 2 maanden mijn 30k beurt moeten plannen en dan ga ik vragen om de software update te doen.

Voor nu werkt Apple Kaarten prima bij mij.
 
Ik zie inderdaad dat ios 16.2 geen oplossing is. Software in de auto is 1804 dus ik zal ook om de 1896 vragen! :thumbsup:
 

Berghuis

Donateur
Ik draai al weer een tijdje 16.2 op de telefoon. Dat helpt bij mij niet. Daarom volg ik hoopvol de route van Berghuis.
Probleem bij mij ontstond na een OTA update van Skoda. Denk wel dat het een combinatie is geweest van iOS en Skoda, maar het is bij mij in ieder geval opgelost door de update bij de dealer naar 1896.
Ik had het probleem overigens met alle apps, gewoon na een minuut of 2 rijden werd het beeld raar en je merkte dat Apple Carplay gewoon heel traag was en bijna niet reageerde. Wat bij mij destijds hiep was het scherm op standby zetten, even paar seconden wachten en dan weer aanzetten. Dan bleef het de rest van de rit normaal. Het beeld moest wel eerst raar worden, op voorhand het scherm op standby zetten en weer aanzetten hielp niet.
 
Hi allemaal,

Ik heb al op het forum zitten zoeken naar topics over problemen met Apple carplay , maar helaas niks kunnen vinden.

Ik heb een Columbus systeem in mijn Octavia IV RS iV en wanneer ik mijn telefoon bedraad koppel aan Apple carplay word het beeld/kaart van Google Maps en Flitsmeister regelmatig korrelig en onleesbaar. Wanneer ik dan naar het hoofdmenu ga en terug naar Apple carplay is het weer even goed. Hetzelfde probleem heb ik wanneer ik via Bluetooth mijn telefoon met Apple carplay koppel, dus bedraad en draadloos maakt niks uit.

Iemand bekend met dit probleem?
 

RoelF

Forumguru
Dag Leon1974, ondanks je zoekproblemen, heb je toch het juiste topic gevonden. Ik zou deze even teruglezen. We zijn bekend met dit probleem idd.
 

RoelF

Forumguru
Vanochtend is 1896 geïnstalleerd en inderdaad... ik kan weer goed navigeren met Google Maps of Waze. :yeehaa:
Ik ben erg blij dat mijn dealer mij hiermee heeft geholpen. Een e-mailtje met een foto als voorbeeld was voldoende. Toen direct afspraak gepland en probleem verholpen onder garantie. Helemaal TOP!
 
##Citaat verwijderd.##
Ik zit dus als ik het juist heb op versie 1803, maar als ik kies voor Alle updates weergeven zie ik helaas geen updates. Moet ik dan toch echt even naar de dealer?
5CA87CDD-4DEF-411B-9F71-205FD5B2036E.jpeg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan