CarPlay navigatie beeld 'door de war'

RoelF

Forumguru
Hoi! Sinds kort schiet na een paar minuten mijn beeld van de navi door de war.
iPhone 13 mini, IOS16.1, Octavia4 draadloze CarPlay.
Google maps en Waze hebben er beide last van.
Telefoon uitgeschakeld en opnieuw gestart helpt niet.
Wisselen van venster in de auto lost het voor korte tijd op.

Ik zal mijn CarPlay profiel eens verwijderen uit de auto en opnieuw aanmaken.
Ook zal ik testen of het helpt als ik de telefoon aansluit met de kabel.

Is er iemand die dit herkent?

IMG_4834.jpg
 

hemi24

Forumguru
Bedraad met iPhone 11 ( en 8) geen probleem, eveneens beide met 16.1.
Lijkt dat het aan de wireless of de 13 mini zou ligt..?
 

Berghuis

Donateur
Ik heb je privé bericht beantwoord. Tijdelijke oplossing die bij mij werkte was het systeem uitzetten en daarna weet aan te zetten als het beeld raar werd, dan werkte die wel goed. Nu na de 1896 update heb ik het probleem helemaal niet meer.
Dit is zeker geen iPhone probleem. Probleem is begonnen na een OTA update.
 

RoelF

Forumguru
Het lijkt bij mij begonnen sinds IOS16. Mn meissie heeft haar telefoon later ge-update en heeft er sindsdien ook last van. Gezien jullie andere ervaringen, ben ik nog niet helemaal zeker van de oorzaak. Zal 1896 zeker in de gaten houden, nu draait 1804 bij mij. Verder geen klachten en gisteren deed ie het weer toevallig goed... dus ik kijk het nog even aan. Dank voor de reacties!
 
Sinds deze week ervaar ik ook dezelfde problemen.
Snoertje geprobeerd, telefoon aan en uit. Telkens van korte duur.
Heb geen updates staan in de auto.
Octavia 4 en iPhone 11.

Image.jpeg
 

Berghuis

Donateur
@edje62 probeer eens wanneer het probleem zich voordoet het infotainment systeem uit en weer aan te zetten. Dit werkte voor mij. Eerste starte ik ook mijn iPhone steeds opnieuw op, maar kwam erachter dat dit voor mij ook hielp.
Sinds de update bij de dealer naar 1896 heb ik het probleem niet meer.
 

RoelF

Forumguru
Ergens is er natuurlijk ook een kans dat een volgende iOS16 update deze bug weer oplost zonder dat wij de auto naar 1896 moeten brengen. Op onderstaande website heeft men het er ook over:
  • 9. CarPlay screen scrambled when using Google Maps and other apps for Nathan.
    Fix: Disconnect and reconnect CarPlay.
 
Dan mogen ze gaan opschieten, want dit is niet werkbaar. Zal morgen eens met de garage bellen wanneer ik een software update kan krijgen. Heb nog 1803…

En ik weet ook wel dat ik de navigatie van Skoda zelf kan gebruiken, maar die stuurde mij van de week over een pontje heen die alleen overdag vaart en het was 18.30uur… Kwam ik alsnog te laat.
 

RoelF

Forumguru
Vandaag rit van 40min succesvol genavigeerd op *kuch* Apple Maps.
Ik zal Apple Maps blijven gebruiken om te zien of het toeval was.
 

Antera

Donateur
Is software issue. Check of je systeem al de laatste software versie heeft. Daarmee is dit probleem opgelost en dan bedoel ik auto en telefoon ;)
 
Dat snap ik, toch is het gek als geen van beide een update heeft gehad dat het opeens niet meer werkt.
 
Ik moet je daarop het antwoord schuldig blijven, dat zou kunnen. M’n vriendin rijdt ook in de auto en kan die hebben gedaan
 

RoelF

Forumguru
Wat mij vanochtend ook opviel is dat, bij het gebruik van Apple Maps, de volgende nav-instructie ook in de virtual cockpit wordt getoond. Dat heb ik bij Google Maps of Waze nog niet eerder gezien.
 

Antera

Donateur
Dit is afhankelijk van welke layout je hebt in je tellerklok. In een paar doet hij dat inderdaad. Probeer het maar met verschillende views
 

RoelF

Forumguru
Apple Maps blijft bij mij goed werken. Ben geen fan van Apple Maps, maar het werkt wel...
En er is sinds gisteren een update beschikbaar voor de iPhone 16.1.1. Er wordt nergens gesproken over 'ons' probleem, maar wie weet! Einde werkdag 16.1.1 testen met Google Maps.
 

RoelF

Forumguru
Ik heb een afspraak gemaakt (begin jan) om de software te laten bijwerken van 1804 naar 1896.
Volgens de dealer is dit kosteloos binnen de twee jaar fabrieksgarantie.
Ben benieuwd!
 

japie101

Nieuw lid
Ik heb hetzelfde issue. Vandaag bij de dealer langs geweest en aangegeven dat ik graag de 1896 update zou willen hebben.
Volgens mijn dealer is die update voor mijn auto op dit moment niet beschikbaar/vrijgeschakeld, en dus niet mogelijk.

Ik heb een Octavia IV Combi van juli 2021.
Dealer verschuilt zich verder achter een software issue wat "de fabriek" maar moet oplossen.

Kan dit verhaal kloppen? Wat kan ik nog doen om de 1896 update te krijgen?
 
Bovenaan Onderaan