Carplay, enkel via USB?

jesse_s93

Donateur
Ik heb ervaring met de carlinkit V2 (usb-c versie). Dat is in feite een cplay2air. Nu met de laatste update werkt het goed en stabiel (30.08). Met de MIB3 systemen heeft hij nog wel eens moeite met connecten (dongle aan infotainment), die ervaring heb ik niet met de MIB2 systemen. Dat gaat altijd goed.
 

Bakboord1

Forumguru
Goed om te horen dat je bevindingen positief zijn.
Een kabeltje inprikken is de moeite niet maar dit lijkt me toch wel erg handig.
Vanaf komende week switch ik naar een Kodiaq en ik ben benieuwd hoe dat gaat bevallen om iedere keer te moeten kabelen. Dit kastje past ook mooi in het bakje.
 

Turalyon

Nieuw lid
Hoi, ik ben nieuw hier. Deze week mijn (Duitse) Karoq van 08/2018 geleverd gekregen. Ik heb al flink wat gelezen hier maar toch voor de zekerheid: Ik krijg carplay alleen aan de gang via usb kabel. Klopt het dat ik geen wireless smartlink heb met dit bouwjaar?
 

Michelv.

Forumguru
Ja, die Carlinkit doet het prima, zelfs een 2e iPhone kan ik eraan koppelen, krijg je de optie welke tel. de verbinding aan moet gaan met de Carlinkit als je met zijn 2en met de auto weg gaat.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ik heb hem via Ali gekocht. Bij de 'officiële' Carlinkit shop.

Zolang je zorgt dat bij de advertentie 'included VAT' staat, zul je geen problemen krijgen met de douane.
 

Turalyon

Nieuw lid
Ik ga is kijken bij Alie. Al is het prijsverschil met die van Relave op bol.com niet heel groot en dan heb je hem meteen. Functioneel toch hetzelfde?
 

jesse_s93

Donateur
@Turalyon, dat is lastig te bepalen. De informatie op de site van Bol.com is nogal schaars. Van de Carlinkit zijn er inmiddels vier versies voor originele head-units, v1, v2 en v3 en de mini. De v1 is duidelijk te herkennen qua uiterlijk. Deze is langer en heeft een vaste usb-kabel. De v2 en v3 zijn qua uiterlijk gelijk, maar daarvan heeft de v3 een nieuwere Broadcam wifi chip die ondersteuning heeft voor wireless AC/5. Op de site van Bol.com staat een v2 of v3, maar de vraag is welke. De mini is recent uitgebracht en is een stukje kleiner.

Tot slot is er ook ander type van Carlinkit, maar die is enkel voor android head-units. Die lijkt qua uiterlijk dan weer op de V1.
 
Bovenaan Onderaan