Caravantrekker

van_der_P

Senior Member
Voor mijn hoeft je je niet te verontschuldigen.
Ik geef enkel mijn mening. En ik respecteer dat andere het anders doen.
 

harry

Senior Member
1.4tsi + caravan

Hallo, ik ben op zoek naar mensen die in bezit zijn van een octavia 1.4tsi en die een caravan trekken

Volgens de specificaties 200nm en 122pk zou deze motor redelijk geschikt moeten zijn.
Heb zelf nu een 1.9tdi en hierover ben ik tevreden. Heeft iets meer koppel maar minder pk's.
Heb op diverse fora gezocht maar er is weinig over te vinden en erg tegenstrijdig.

Graag praktijk voorbeelden:
Wat gebeurt er b.v. als je een vrachtauto inhaalt als je de tunnel uit komt (heuveltje op) van 90 naar 105 km/uur. Blijft ie dan trekken of zakt ie terug?

Over de rijeigenschappen van de 1.4tsi zonder caravan ben ik zeer te spreken.
Helaas krijg ik het bij geen enkele dealer voor elkaar deze auto te testen met caravan.
 

joergarms

Senior Member
1.4 TSI moet echt geen probleem zijn met een caravan.
Een diesel blijft wat langer doorduwen en lijkt wat "taaier" te zijn, maar een benzinemotor schakel je gewoon iets eerder terug.
En natuurlijk zul je op een gegeven moment op bepaalde hellingen snelheid verliezen, maar dat hou je altijd.
Ik zou het in ieder geval wel aandurven.
 

cvegreen

Forumguru
Er hangt ook van af wat voor caravan je hoeft te trekken. Als het een adria voor 3 personen is of een tabbert met dubbele as en 6 slaapplaatsen . Daar hangt ook veel vanaf natuurlijk . Maar in principe moet je met 120 pk toch een 4 persoons caravan kunnen trekken.
Kijk anders hier ff http://www.caravantrekker.nl/
Daar kan je al de O2 1.4 TSI kiezen + je caravan en daar krijg je meteen een degelijke en goede uitleg over de combinatie van je wagen+caravan.
 

harry

Senior Member
Ja ja, qua specificaties zou het allemaal mogelijk moeten zijn.
Ik rij voor mn werk met een paardentrailer, leeg 800kg, beladen totaal niet meer dan 1100kg. Volgens caravantrekker redelijke combinatie'maar ik kan het niet testen voordat ik de auto koop

Helaas kan ik nergens een 1.4tsi met trekhaak versieren voor een proefrit.
Vandaar mijn vraag 'zijn er mensen die met dergelijke combinatie rijden en zo ja wat zijn de bevindingen?
 

joergarms

Senior Member
Die site is inderdaad erg leuk en informatief.
Harry, die 1100 kg moet totaal geen probleem zijn, je rijdt ook nog eens op zeeniveau, dus je hebt geen ijle lucht, al moet dat voor een TSI ook niet uitmaken, maar nogmaals, het lijkt me een prima combi.
 
Bovenaan Onderaan