Canton soundsystem

Dank voor de reacties... ik ben op basis van de handleiding idd toch zelf even aan de slag gegaan (zie foto's). Het is uiteindelijk vrij eenvoudig om de subwoofer los te koppelen en dan alles te verwijderen. Wanneer ik subwoofer + reservewiel + overige verdeelvakken e.d. (foto 3) verwijder win ik volgens Skoda zo'n 90 L (van 630 L mét reservewiel en verhoogde laadvloer naar 720 L zonder) en dat is toch wel even meer dan die 2 handdoeken @jongetje .

Niet geheel onbelangrijk hierbij: de muziek klinkt zonder aangesloten subwoofer over de andere luidsprekers nog altijd oké! Dank voor het meedenken.
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 152
  • 2.jpg
    2.jpg
    421 KB · Weergaven: 155
  • 3.jpg
    3.jpg
    370,7 KB · Weergaven: 138
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Velen leden zouden het fijn vinden als je je ook nog even zou voorstellen in de "meet en greet "

Altijd wel fijn als weten tegen wie we praten, en dan kun je in toekomst ook gebruik maken van de koop / verkoop hoek
 
Je gaat zonder reservewiel op reis..?
Dat heb je juist begrepen. Een reservewiel is tegenwoordig vaker een keuze dan standaard. Ik weet wel zeker dat ik meer geniet van de spullen die ik nu wel mee kan nemen en ook ga gebruiken dan van het reservewiel dat die plek anders inneemt en ik in de voorgaande 25 jaren ook nog nooit nodig ben geweest. Het is dat de paraplu al als extra in de deur zit want ook die zou ik anders thuis laten... ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
Een ieder zo zijn gedachten, maar op vakantie zou ik liever een reservewiel mee hebben dan zo'n spuitbussie met compressor.
Heb ook niet zoveel gebruik hoeven maken van dat reserve wiel, maar wat jaren terug toen ik in het onbewoonde deel van Noorwegen een klapband kreeg op een onverharde weg .......
Was ik toch heel blij met mijn reservewiel en het skatebord van vriendin der dochtertje !!!
Mocht skatebord wel gebruiken ...maar als die stuk ging moest ik een nieuwe geven was haar 6 jarige opmerking.
Maar goed ik heb ook niet zoveel ruimte nodig voor bagage, 2 onderbroeken is bijvoorbeeld genoeg voor 4 dagen.....
Als je ze maar omdraaid en na 2 dagen wast die ene dan heeft hih nog anderhalve dag de tijd om te drogen...:pieker:
 

hemi24

Forumguru
@EdK : ik heb niet het idee dat Billy Dane een spuitbus + compressor mee gaat nemen hoor, hij waagt het er gewoon op!
 

Desperado

Forumguru
Jaren gereden zonder reservewiel. Nooit last van gehad. Klapbanden zijn veelal het gevolg van onjuiste bandenspanning en/of niet op tijd vervangen van de banden.
 

brepus13

Forumguru
Ik heb de afgelopen jaren 2 keer lek gereden.... 2 keer een grote schroef .... dan kun je nog zo goed je bandenspanning in de gaten houden en op vers rubber rijden maar dat maakt dan geen verschil hoor!
 

Desperado

Forumguru
En daar is zo'n spuitbusje prima geschikt voor. Evenals voor andere kleine gaatjes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Desperado

Forumguru
@hemi24 Die van mij had er geen probleem mee en daarnaast hoef ik geen rekening houden met de bandenboer in mijn beslissing of ik ik wel of geen reservewiel mee wil nemen.
 

brepus13

Forumguru
En daar is zo'n spuitbusje prima geschikt voor. Evenals voor andere kleine gaatjes.

als je de band daarna weg wil gooien wel ja... als je er nog een prop in kan laten schieten zou ik het niet gebruiken.

edit:

haha we typten tegelijk denk ik @G.P. dat bedoelde ik dus precies :-)
 

Desperado

Forumguru
Toch mooi dat ik er nooit problemen mee heb gehad.
Niks geen weggooien, niks geen probleem om te laten repareren.
Meer zeg ik er niet over. Genoeg:ot:
 
Vraag:
- zit dit systeem nu in de skoda's waar standaard 8 luidsprekers in zijn verwerkt?
- of met andere woorden, half maart aanstaande krijg ik mijn nieuwe auto:
Skoda Octavia 1.0 TSI E-Tec 81kW MHEV Business Edition DSG

- zit onderstaand systeem daar in?;
Canton Sound System
Het Canton Sound System voor de nieuwe ŠKODA Octavia is een zeer performant toestel met 8 luidsprekers in de deuren, één centrale luidspreker en een subwoofer. Een externe versterker met geluidsprocessor en 10 uitgangskanalen en een systeemvermogen van 570 W garanderen een perfect geluid.

De digitale equalizer biedt drie mogelijkheden voor ruimtelijke geluidsoptimalisering: enkel voor de bestuurder, voor de voorzetels, of voor de volledige auto. De equalizer heeft ook presets voor rock, klassieke muziek, pop en optimale stemweergave, net als een lineaire instelling.

- wie kan mij er meer over vertellen.
 
geen aantekeningen.
als basis zitten er 8 luidsprekers in, als ik de dealer, of via skoda vraag waar de luisprekers zitten en wat het vermogen is.
blijkt dat een nogal lastige vraag, ik krijg er geen antwoord op.
heel vermoeiend
 

Rallye

Forumguru
Als Canton (een normaal gesproken dure extra) niet vermeld is op je bestelformulier en ook niet bij de standaarduitrusting voor jouw model, dan vrees ik het ergste....

Overigens betekent geen antwoord krijgen niet per sé dat het antwoord voor de bevraagde moeilijk te geven is.
 
In Nederland heeft de importeur vooralsnog besloten geen Canton in de Octavia IV te leveren, uitsluitend de standaard 8 luidsprekers. In andere landen kan het wel geleverd worden.

dank voor de informatie.
Weet je toevallig ook hoe het geluid van deze 8 luidsprekers klinkt cq het vermogen van deze luidsprekers.
 
Bovenaan Onderaan