Bye bye Skoda, hello Ford

Cordoba

Forumguru
BR-performance Raamsdonksveer is toch onderdeel van een groter concern uit Belgie. Als ik het goed heb heeft in Raamsdonksveer eerst een tuner gezeten van twijfelachtige reputatie, en is die overgenomen door BR. Ik weet even niet meer wat de naam van de voorganger was. :pieker:

BR heeft in Belgie in elk geval een goede naam volgens mij.
 

Ridley

Forumguru
30.000 km op te teller, 12.000 door mijzelf. Ik ben nog steeds erg tevreden over de Ford. Op een set velgen met winterbanden na geen enkele euro meer aan besteed, omdat ik het niet nodig acht.

Op zoek gegaan naar een nieuwe dealer ivm een terugroepactie (slippende koppeling) en een kleine gevonden waarbij ik me geen nummer voel.

Al met al goede gok geweest, al komt de nieuwe Focus hatchback al een beetje in mijn achterhoofd
 

hemi24

Forumguru
Heb de nieuwe Focus tijdens de salon in Brussel bekeken, was niet echt gecharmeerd van de materialen en de afwerking: hoog Tupperware gehalte, en de ruimte houdt ook niet echt over.
 

Ridley

Forumguru
Na een aantal jaar afwezigheid, ziet het ernaar uit dat ik weer een Skoda ga rijden. De Focus heb ik verkocht vorige maand, aangezien ik daar eigenlijk niet meer mee reed sinds september vorig jaar. Reden is een leaseauto. Ik rijd nu een Polo R-line en probeer nog eenmalig een benzineauto te bestellen. Mijn voorkeur gaat naar een Octavia HB of een Karoq (value for money). Eens kijken wat snel beschikbaar is, zodat ik niet heel lang hoef te wachten.

Zo probeer ik 2025 en elektrisch rijden nog even uit te stellen. Ik ga jullie op de hoogte houden.

Ik heb 5 jr naar volle tevredenheid in de Focus gereden voor degene die nieuwsgierig zijn. En had er toch een beetje hartzeer van om hem weg te doen.
 

MathijsNmgn

Actief lid
je zal snel terug naar de VAG groep komen
Haha heeft ie toch nog gelijk. Echt snel was het niet, maar toch.
Ik twijfel (ook) tussen de karoq en de octavia (dan wel de combi) ook lease. En ook de laatste ronde benzine auto's. Ik moet Nog ff wachten tot de bestel portal open gaat. Wachten duurt lang. Hopelijk vind je snel de juiste auto. Succes.
 
Laatst bewerkt:

Slider

Senior Member
Ik ben onlangs van Focus Station mk3.1 1.0 125Pk (pre-facelift van de jouwe) terug gegaan naar de Octavia, nu een O3 Combi. Had daar voor 2x Octavia 2 pre-FL en FL Combi's gehad.
De Ford reed prima, maar werd vooral te krap van binnen en kofferbak met gezin. Onze kleinste had echt geen beenruimte achter mij, waar ik zelf en de kleine in de Octavia zeeën van ruimte hebben. En ik vind de O3 1.0TSI veel fijner rijden dan de Focus, heeft ook veel meer pit dan de op papier sterkere Focus. De O3 is stiller, rustiger, zuiniger en soepeler.

Ben benieuwd welke het gaat (of kan) worden voor je.
 

Ridley

Forumguru
We hadden ruimte genoeg in de Ford aangezien wij 4 kabouters zijn . Het is idd zo dat de tsi zijn vermogen bij lagere toeren al kwijt kan. Ik heb de Karoq van mijn pa meegenomen in de meivakantie naar Italië en het valt me op dat die niet zo snel uitnodigt tot hard rijden, daar waar ik met de Focus tegen 150-160 cruisde in Duitsland.
 

Ridley

Forumguru
5e7d56f1cd51c222f70a51f039c1aef2.jpg


Besteld, standaard Business modelletje zodat de bijtelling binnen de perken blijft. Levering week 8 vooralsnog…. De Polo zal nog wel verlengd worden schat ik zo in
 
Bovenaan Onderaan