Bye bye Skoda, hello Ford

Ridley

Forumguru
Ook zo :) Maar zit de vergrendeling nu niet gewoon in het klepje zelf?

De vulopening bestaat uit diverse ‘kleppen’ waardoor er niets in of uitgehaald kan worden tenzij je gewoon tankt. Het afdekklepje zelf kan ten alle tijde opengemaakt worden, dat vind ik vreemd denkende aan vandalisme, het toch proberen om er iets in te gooien of uit te halen.
 

MaxN

Donateur
Mooie Ford @Ridley.
Het dasboard ziet er inderdaad beter uit dan voorheen, maar blijft niet mijn ding.
Veel plezier en veilige km's met de Ford.
 

hemi24

Forumguru
je zal snel terug naar de VAG groep komen

Vóór de eerste servicebeurt riep ik al dat de heren ingenieurs bij Ford nog veel zouden kunnen leren van Skoda.
Na 2,5 jaar en bijna 170k heb ik de C-max met veel plezier achtergelaten bij de VW-dealer.

V.w.b. die zogenaamde fenomenale wegligging van Ford: als de weg krom is wel. Bij redelijke zijwind in het Nederlandse polderlandschap ga je hem echter nog vaak genoeg vervloeken...
Hoe moeilijk kan het zijn om een auto te bouwen die op de snelweg gewoon stabiel rechtuit wil blijven rijden?!?

De motor was trouwens wel een fijn ding, maar die kwam dan weer uit de schappen van Peugeot...
 

Rallye

Forumguru
Nou was jouw C-max:
1) van een andere generatie dan de Focus waar het hier over gaat; en
2) hoger gebouwd, dus mogelijk gevoeliger voor zijwind dan een gewone Focus.
 

hemi24

Forumguru
@Rallye : laten we het hopen dat niet alle Fords hetzelfde uitpakken, maar er zal met de facelift wel niet zoveel zijn veranderd.
V.w.b. weggedrag had een collega met een Focus station exact dezelfde issues...
 

Rofffel

Forumguru
Mooie auto en laat je niets wijs maken door deze Skoda puristen. Een maat van mij heeft ook een Focus zoals jij hebt en is dik in orde.
Qua ruimte geen O3 maar vind t goed rijden.
 

Ridley

Forumguru
@hemi24 klopt die Skoda’s staan bekend om hun sublieme rijeigenschappen daarom heeft @Antera ook bijna geen klanten van hier om het onderstel aan te pakken

Ieder zijn ding en hij bevalt mij echt heel goed. Ik rij stukken rustiger, en 1:18 op mijn eerste tank vind ik ook zeker geen slechte score. Mijn Fabia ging dat niet redden.

@Rofffel thx, maatje van me zei hetzelfde en die rijd een Passat 1.8 tsi
 

Ridley

Forumguru
Inmiddels drie maanden onderweg en een vergelijk met de Fabia maken gaat helaas echt niet. De focus is gewoon een andere klasse en in de klasse van de Fabia was ik echt heel content met mijn Faabje. Zoals gezegd nu de Focus. Wat bevalt me niet:
- cruisecontrol: zit op een onlogische plaats op het stuur en ik kan niet schakelen zonder dat de cruisecontrol uitvalt automatisch.

Dat is dan ook echt het enige waar ik concessies heb gedaan, ik ben echt heel tevreden over de motor en de looks. Gemiddelde is wel wat gedaald nu ik de auto wat beter ken, maar 1:15 vind ik nog steeds prima. De wegligging is echt geweldig! Deze kan echt heel hard bochten in zonder dat ik maar enigszins het idee heb dat ik hem ga verliezen. Lekker

Erg blij ook met de beslissing om de coating erop te laten zetten: blinken als een malle

Zondag setje velgen oppikken in Dordrecht om een wintersetje op te maken. Dan de zomerwielen een keer opnieuw op laten maken, maar verder heb ik eigenlijk geen wensen meer.

Ja, een chippie zou nog wel lonken, maar dat gaat niet gebeuren. Er is geen specifieke Ford tuner in NL en ZIP/unlimited zie ik echt niet zitten.
 

CDK

Forumguru
Ja, een chippie zou nog wel lonken, maar dat gaat niet gebeuren. Er is geen specifieke Ford tuner in NL en ZIP/unlimited zie ik echt niet zitten.

BR Performance in Raamsdonksveer heeft op zeker de kennis in huis om jou blij te maken :jaja:

9c50f1240d89e0bac0ec3f134f27e4c9.png
 

Bakkertje

Forumguru
Mooie focus! veel plezier en veilige kilometers gewenst!

Mijn persoonlijke ervaringen met de Focus (een 1.6 tdci met 90 pk in Ghia uitvoering) laat ik hier ook maar even achterwegen. Met name de stoel was echt een ramp, maar goed dat was anno 2007..
Enneuh van 170 naar 240 nm, dat moet echt een heel stuk lekkerder rijden!
 

CDK

Forumguru
Mmm, kan geen hele slechte ervaringen vinden over BR. Optie!

Software schrijven ze 100% zelf. Ze werken nauw samen met de grote flashtool ontwikkelaars. Vaak zijn ze de 1e die een bepaalde nieuwe ECU kunnen flashen door die samenwerking.
 

RoyK

Senior Member
Mooie focus! Een st spoiler op de achterklep zal m afmaken.
Voor tuning zou je bij UT of bij Menu kunnen informeren.
 

RoyK

Senior Member
Je hebt in ieder geval de 125 pk versie met 6bak gekozen, deze bak kan een tuning wel aan, de 5bak gaat kapot als er extra vermogen ingepompt wordt.
 
Bovenaan Onderaan