Buitengesloten door Keyless

hemi24

Forumguru
Bekent fenomeen.
Mijn vorige Octavia had ik wel geteld 1 dag toen ik mijn tas met sleutel achterin de kofferbak deed.
De bekende piepjes en daar sta je dan. Buitengesloten.

Oplossing: ANWB. Binnen 10seconden hadden ze de deur open voor je zonder inbraakschade of andere schade.
Kosten: niets (betreft wel een leaseauto, dus gaat via leasebedrijf)

Heb ik in 2008 ook gehad met een O2; iets ander resultaat:
  • 2 uur verder en auto nog steeds niet open (uiteindelijk zwager met de reservesleutel laten komen (> 150 km van huis);
  • Schade aan beide portieren en stijlen (zijkant gespoten);
  • Tellerklok "opgeblazen" (12V op 5V circuit weten te zetten);
Kosten uiteindelijk (door de leasemaatschappij) verhaald op de ANWB: ca. 3k;
 

Canon-Eye

Forumguru
Dat vind ik best een kwalijke zaak eerlijk gezegd.
Ja en nee.
Stel dat je zonder om te kijken al bent weggelopen, dus zonder te merken dat de auto weer ontgrendeld is, dan zou hij dus wieweethoelang open zijn blijven staan. Ook niet ideaal...
Misschien zou het helpen als bij het automatisch ontgrendelen niet alleen 4x wordt geknipperd, maar ook 4x een flink hard geluidssignaal klinkt
 

bert44

Senior Member
Ik zorg wel dat ik de reservesleutel in de hand heb om dit te reproduceren.
@bert44 .....dan dat we met een vuilniszak over de snelwegen zouden moeten gaan rijden.
:wacht: Nergens voor nodig
Als je een raam van een deur kapotslaat die op en neer kan, heb je de ruimte om daar prima een stuk plexiglas in te zetten, even naar de dhz winkel, op maat snijden en erin schuiven
In de deur laten zakken dan in de geleiders duwen en om hoog duwen
Met een stukje tape oid raam vastzetten en alles wind water dicht voor een prikkie :cool:
Je kan dan zelfs plankgas over de autobaan naar huis :jaja:
 
D

Deleted member 20094

Heb ik in 2008 ook gehad met een O2; iets ander resultaat:
  • 2 uur verder en auto nog steeds niet open (uiteindelijk zwager met de reservesleutel laten komen (> 150 km van huis);
  • Schade aan beide portieren en stijlen (zijkant gespoten);
  • Tellerklok "opgeblazen" (12V op 5V circuit weten te zetten);
Kosten uiteindelijk (door de leasemaatschappij) verhaald op de ANWB: ca. 3k;
Wat heeft die gast van de ANWB gedaan????

Bij mij niets meer dan een ballontje tussen de deur geduwd en opgeblazen enn d.m.v. een lange haak de deur opengemaakt van binnen....
 

Stripedkrijn

Forumguru
@Zwolly1970 : Dat vraag ik mij ook af!! Bij mijn Fabia werden er zelfs 2 ballonnetjes gebruikt om de krachten netjes te verdelen. De Wegenwacht vertelde dat dat al een hele tijd standaard was!
 

Phoenix2149

Senior Member
Ja en nee.
Stel dat je zonder om te kijken al bent weggelopen, dus zonder te merken dat de auto weer ontgrendeld is, dan zou hij dus wieweethoelang open zijn blijven staan. Ook niet ideaal...
Misschien zou het helpen als bij het automatisch ontgrendelen niet alleen 4x wordt geknipperd, maar ook 4x een flink hard geluidssignaal klinkt
Daar heb je wel een punt. Grappige is dat als je sleutel achterin ligt hij wel open blijft (gaan).

Gelukkig nooit gehad. Maakt de auto eigenlijk een geluid of zo als er een sleutel in de auto is als je hem op slot probeert te doen? Bijvoorbeeld reserve sleutel in tas van mijn vrouw?
 

hemi24

Forumguru
Wat heeft die gast van de ANWB gedaan????

Bij mij niets meer dan een ballontje tussen de deur geduwd en opgeblazen enn d.m.v. een lange haak de deur opengemaakt van binnen....

Safe-vergrendeling...
Als de auto op slot is kun je aan de portierkruk trekken wat je wilt, maar de auto gaat niet open; zo was het toen in elk geval bij de O2.
En als je dan stug blijft reukelen met dat stuk ijzerdraad schuur je de stijlen mooi blank..! Los van de deuken op de achterliggende stijlen bij het openbuigen van het portier om het luchtkussentje er tussen te krijgen.
Uiteindelijk heeft wegenwacht nr. 2 de ontgrendeling van de motorkap weten te bereiken en hebben ze 12V op een 5V circuit weten te zetten. En dat was dus het einde van de tellerklok!
 

EdK

Forumguru
Of vinden zij het wel prima om er 199,- op te verdienen? :pieker:
nee er zit iemand achter de andere zijde van de tel lijn die echte linker handen heeft en niet eens weet wat een spijker is
Dat soort mensen zetten ze bewust daar neer zodat ze via een vragen lijstje kunnen werken.
En jou totaal niet snappen als je een technische vraag stelt
 

Stripedkrijn

Forumguru
@hemi24 : Goh, da's inderdaad erg knullig. "Mijn WW" legde als bescherming dunne plastic plamuurrubbertjes op de bedreigde randen en met ducktape werd dat vastgezet. Die platte kussentjes zaten er in een zucht onder. Daarna had hij het makkelijk want bij mijn Fabia MK1 liep de motor nog! Door een miscontact in het slot was, terwijl ik uitgestapt was met draaiende motor om iemand even verder naar huis te begeleiden, het linker voorportier dicht geslagen en dat kon van buiten niet meer geopend worden omdat alles in de vergrendeling schoot. Met een stuk stug staaldraad kon het raam rechts voor worden bediend. Toen was het makkelijk. Omdat het een halfuurtje duurde voordat de goede man klaar was met zijn vorige klus en naar mij toe was gereden was intussen de motor lekker warm gedraaid. Niks aan de hand verder. Af en toe draaide de radiatorventilator even maar daar bleef het bij.
 

oco1979

Forumguru
@hemi24 : Goh, da's inderdaad erg knullig. "Mijn WW" legde als bescherming dunne plastic plamuurrubbertjes op de bedreigde randen en met ducktape werd dat vastgezet. Die platte kussentjes zaten er in een zucht onder. Daarna had hij het makkelijk want bij mijn Fabia MK1 liep de motor nog! Door een miscontact in het slot was, terwijl ik uitgestapt was met draaiende motor om iemand even verder naar huis te begeleiden, het linker voorportier dicht geslagen en dat kon van buiten niet meer geopend worden omdat alles in de vergrendeling schoot. Met een stuk stug staaldraad kon het raam rechts voor worden bediend. Toen was het makkelijk. Omdat het een halfuurtje duurde voordat de goede man klaar was met zijn vorige klus en naar mij toe was gereden was intussen de motor lekker warm gedraaid. Niks aan de hand verder. Af en toe draaide de radiatorventilator even maar daar bleef het bij.

klopt
 

oco1979

Forumguru
werkwijze hulpdienst :

Plastieke spie'S rubber opblaasbalg,soort speciale duketape(die geen sporen achterlaat bij het verwijderen)
verschillende ijzeren stangen,draden,hendels .....

Normaal moet er vooraf een document ondertekent worden met als boodschap : afstand van verhaal.

Wil zeggen dat indien schade zal veroorzaakt worden deze te laste is van de klant.

Ruit inslaan is iets waarbij alle optie's zijn overlopen en het niet anders meer kan.(reservesleutel)

Daarbij zal ik vragen aan de klant op dat zelf te doen,na raam zoveel mogelijk af te tappen voor glas op te vangen.

Meestal bellen we autoruitenmaatschappij om te vragen wat de goedkoopste ruit is en meestal kunnen zij tegen een kleine prijs plexiglas insteken als ruit niet op stock is,waarbij je bedrag van plexi zal verrekend worden bij nieuwe ruit.

Er is een bepaalde periode dat wagens via de deurhendel(inwendig) niet meer open gaan. dubbel vergrendeling


Gelukkig zijn de nieuwe wagens terug te openen via de deurhendel(europese wetgeving dat deze moet):thumbsup:

Over prijs dat je zou moeten betalen :

Komt er op neer dat bij de meeste merk-assistance je geen hulp kan krijgen als het je eigen schuld is :

Vb : zonder brandstof,sleutels in wagen,sleutels verloren,diefstal,glasbraak,meerdere banden defect,verkeerd getankt.....

Wil je wel 100 procent gedekt zijn zal je andere assistances eens onder de loep moeten nemen.

Wij werken voor verschillende assistance's en moeten altijd volgens contract werken.
Doen we dat niet,simpel worden we niet betaald voor die opdracht.!!

Laten wel de klanten niet in de koude staan.

Neem dat die niet gedekt is voor bepaalde pech zal er vermeld worden om lid te worden van onze assistance(tegen betaling) en dan kunnen we deze klant helpen en is deze automatisch voor een jaar lid :thumbsup:
 

hemi24

Forumguru
werkwijze hulpdienst :

Plastieke spie'S rubber opblaasbalg,soort speciale duketape(die geen sporen achterlaat bij het verwijderen)
verschillende ijzeren stangen,draden,hendels .....

Normaal moet er vooraf een document ondertekent worden met als boodschap : afstand van verhaal.

Wil zeggen dat indien schade zal veroorzaakt worden deze te laste is van de klant.

Klopt, alleen had Wegenwacht No.1 bij aankomst mij verteld dat invullen van dit document niet nodig was volgens hem, want hij had de dag ervoor hetzelfde truukje nog moeten uithalen bij een Golf 5, en die was binnen 5 minuten open.
Daarbij sprak hij de legendarische woorden: "ik ben langer bezig met het invullen van dat document dan met het openmaken van uw wagen, dus we laten de papierwinkel maar achterwege..!"

Tja, uiteindelijk mijn geluk (bij een ongeluk).
 

ertromp

Forumguru
Het is gewoon met VCDS of VCP te coderen dat wanneer je Kessy hebt en de sleutel in de auto ligt en er wordt afgesloten dat dan een waarschuwingstoon klinkt en de kofferdeksel gaat openen
 

Phoenix2149

Senior Member
Het is gewoon met VCDS of VCP te coderen dat wanneer je Kessy hebt en de sleutel in de auto ligt en er wordt afgesloten dat dan een waarschuwingstoon klinkt en de kofferdeksel gaat openen

Eigenlijk te gek voor woorden dat daar zo’n VDS hack voor nodig is.

Keyless entry betaal je best wat extra voor wb je krijgt er een behoorlijk rigide iets voor terug.

Het is niet moeilijk voor VAG om hier een simpele menustructuur van te maken in het multimedia systeem. Bet als dat je kunt kiezen of er een/alle deuren open gaan etc.

Dat doen andere fabrikanten toch vele malen beter.
 

Rallye

Forumguru
@hemi24 : @Phoenix2149 Zegt dat het eigenlijk zou het logisch zou zijn altijd een toon te geven bij achtergelaten sleutel. Dit zou je aan moeten kunnen zetten via de navi ipv een moeilijke VCDS-hack.
 

Phoenix2149

Senior Member
@hemi24

Exact wat @Rallye zegt.

Mijn vorige lease (Auris) had een wat langere piep als er een sleutel achterbleef in de auto of een deur open stond.
Met jengelende kinderen, van alles wat uit de auto moet en je kind drukt op het knopje om te sluiten (wat bij skoda kan met deuren open en bij Auris niet) en dan..... knippert hij 4 keer om vervolgens gewoon op slot te gaan na 45 seconden.... en daar sta je dan zonder reserve sleutel.. dan is een piep toch echt wel ietsje duidelijker en kun je wellicht sneller reageren.

Waarom moet het allemaal zo half half via een VAG-COM apparaat? Het kan zo simpel allemaal vele malen beter en gebruikersvriendelijker. Eigenlijk alle (secundaire) mogelijkheden van een optie die je koopt moeten instelbaar kunnen zijn voor de gebruiker.

Denk bijvoorbeeld aan het "automatisch" sluiten, piepje bij sleutel in de auto, ramen dicht als ruitenwissers aanschieten bij regen.

Simpele opties die je aan of uit zou moeten kunnen zetten. Kost niks extra en gebruiker is zo veel meer dankbaar om voor dit soort dingen niet naar een derde partij te hoeven stappen met een VAG-COM apparaat.
 

hemi24

Forumguru
Even heel simpel: Keyless entry is ook bedacht om in en uit de auto te gaan (en te starten) zonder de sleutel uit je zak te halen...

Waarom zou je dan hele menu's moeten volstoppen met opties om mensen een excuus te geven een sleutel achter te laten in een auto?!?

Punt waar deze discussie ooit mee begon is dat er blijkbaar een voorwaarde in de auto is geprogrammeerd (al dan niet bewust), dat bij achtergelaten sleutel de portieren alleen weer open gaan, als alle portieren correct zijn gesloten.

Gevoelsmatig wellicht totaal onlogisch, maar vanuit nulletjes-en-eentjes redenatie wel weer begrijpelijk.
 
Bovenaan Onderaan