Buitengesloten door Keyless

Rofffel

Forumguru
Dus ja.
Sta je dan in de Ardennen..

Sleutel in de rugzak achterin en de achterklep dicht.
Alle deuren op slot en de sleutel in de achterbak.
De bijrijdersdeur zat niet helemaal in de vergrendeling dus daar was nog een sprankeltje hoop.

Eerst de Skoda pechhulp gebeld maar viel niet onder de dekking. Geintje ging 199 euro kosten.
Samen met een maat proberen toch de deur een beetje te ''flexen" terwijl de vrouw de reisverzekering in de wacht had staan.
Omdat de zwarte deurstijllijst iets kraakte iets willen aandrukken en plots, terwijl de deur iets in het slot viel (niet helemaal dicht) gaan alle deuren open.

Rara, wie kan mij antwoord geven op deze misterieuze maar zeker blijde verrassing?
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Tsja ik kan alleen bedenken dat een wagen met de sleutel in contactslot niet op slot kan.
Dus tsja je keyles sleutel word binnen gezien en toen de deur nog wat open stond zag de wagen dit nog als open
En nadat de deur geheel in slot viel zal de wagen gedacht hebben, heee dit mag niet sleutel in wagen en op slot, dus dat is de reden dat de wagen zichzelf opende...

Wat anders de reden is zou ik niet weten....
 

Cordoba

Forumguru
Ik ben blij dat mijn auto geen Kessy heeft, maar dit is een eigenaardige ervaring.

  • Sleutel in de kofferbak in een rugzak: mogelijk te grote afstand, of door de rugzak of andere spullen in de kofferbak onvoldoende signaal naar de ontvanger
  • Mogelijk dat door het rommelen aan de auto, de rugzak wat heeft bewogen, en daardoor wel voldoende signaal naar de ontvangstantenne voor Kessy
  • Lijkt me verstandig om in het vervolg altijd een (reserve) Kessy sleutel bij je te dragen op het lichaam (broekzak, als amulet om je nek verzin maar iets) en niet in handtas of jaszak, want voor je het weet ligt sleutel in jas/tas in de auto en heb je hetzelfde verhaal
 
Ik heb het 2x gehad; de auto was op slot, kofferbak doe ik open, gaat dus op het moment dat ik bij de kofferbak sta van het slot af. Ik leg mijn spullen achterin mét de sleutel en gooi de kofferbak dicht. En die gaat dan meteen weer van het slot af. Maar anders had ik tot 2x toe pech gehad. Gelukkig was dat niet zo.

Aan de andere kant;
Heb nu al 3x ofzo (verschillende) auto’s van het werk de hele nacht open gelaten omdat ik dat kessy zo gewend ben ;)
 

LdN

Forumguru
Vreemd, als de auto afgesloten is en ik wil alleen de achterklep openen kan dat gewoon als ik de sleutel
in de zak heb, de rest van de auto blijft dan gewoon gesloten. Het lijkt me dat als de sleutel in de achterbak
ligt dat toch ook gewoon moet kunnen of dat de bak niet vergrendeld.
 
Dat klopt ook. Auto is op slot, sleutel zit in mijn jas, kofferbak doe ik open, de rest blijft op slot, leg mijn jas met sleutel achterin en gooi de kofferbak dicht, deze gaat dan dus meteen weer open terwijl hij normaal op slot zou gaan maar dit gebeurd dus niet omdatcdr sleutel achterin ligt en de overige deuren nog op slot zijn.
 

turboturbo

Forumguru
Je zou het eens kunnen proberen te reproduceren met dit keer een raam op een flinke kier zodat je wel naar binnen kan (met je arm)?
 

Rofffel

Forumguru
Ik zorg wel dat ik de reservesleutel in de hand heb om dit te reproduceren.
@bert44 zelfs dat is bij mij opgekomen alleen had ik liever 199.- betaald zodat we, met baby, fatsoenlijk in NLD zouden komen dan dat we met een vuilniszak over de snelwegen zouden moeten gaan rijden.
 

widojo

Actief lid
De techniek heeft exact gefunctioneerd zoals het is ontworpen, al zou je kunnen zeggen dat er een kleine bug in zit.
Liggen je sleutels nog in de auto en je gooit de klep dicht dan weet kessy dat iemand iets doms doet en zal de deuren ontgrendelen.
Echter, in dit geval was 1 deur niet volledig vergrendeld waardoor er geen sprake was van een "domme" handeling.
Bij het volledig vergrendelen (dichtdoen) van deze deur, en ik snap heel goed dat dit tegen alle gevoelens in gaat op dat moment, trad alsog de beveiliging in werking.
Systeem werkt echt, weet ik ook uit eigen ervaring.

Zo leg ik ook de sleutels op de stoel bij het autowassen omdat anders de deuren iedere keer openen en sluiten (en spiegels inklappen) bij het aanraken van de deurkruk en de sleutel nog in mijn broekzak zit.
Edit: Laatste zin roept denk ik wat vragen op. Ik bedoel hiermee te zeggen dat ik op kessy vertrouw en de deuren niet worden vergrendeld met de sleutel nog op de stoel, wat ook daadwerkelijk zo is.
 
Laatst bewerkt:

O3-Rider

Senior Member
Jup ook gehad. Sleutel in de kofferbak. Gooi hem dicht en denk nog shit. Wil de klep tegen houden maar lukt net niet meer waardoor de klep zeg maar half in het slot valt. Niet meer omhoog te trekken. Ook gebeld etc etc. Totdat ik dacht .. sta hier toch al dus druk maar dicht in het slot die klep. En ja hoor op dat moment springt het weer open. Werkt dus prima maar je moet het maar weten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 

turboturbo

Forumguru
Dat (die info dat pas de auto weer ontgrendelt zodra alle deuren daadwerkelijk dicht en goed in het slot gevallen zijn) zou die Skoda Assistance dan toch eigenlijk moeten vertellen aan de klant wanneer die in paniek aan de lijn hangt...

Of vinden zij het wel prima om er 199,- op te verdienen? :pieker:
 
Laatst bewerkt:

Joh@n

Forumguru
Goed topic wel dit, op deze manier is er in ieder geval nog een soort way-out. Ik heb ook wel eens een jas op de achterbank gehad met een sleutel erin, mijn vriendin kon toen met haar sleutel gewoon de deur op slot doen. In sommige gevallen zit er gewoon iets voor de sleutel waardoor hij het signaal niet meer goed oppikt en dus ook niet weet dat er een sleutel in de auto ligt. Heb er met ontgrendelen ook wel eens last van. Dan zit bijvoorbeeld m'n sleutelhanger er voor of de sleutels van huis.
 
D

Deleted member 20094

Bekent fenomeen.
Mijn vorige Octavia had ik wel geteld 1 dag toen ik mijn tas met sleutel achterin de kofferbak deed.
De bekende piepjes en daar sta je dan. Buitengesloten.

Oplossing: ANWB. Binnen 10seconden hadden ze de deur open voor je zonder inbraakschade of andere schade.
Kosten: niets (betreft wel een leaseauto, dus gaat via leasebedrijf)
 

Rofffel

Forumguru
Bij mij betreft het idd een eigen auto en als het aan Skoda Pechhulp had gelegen hadden ze dus inderdaad iemand gestuurd met bijkomende kosten.
Ik heb per slot van rekening nog gezegd dat mijn bijrijders deur in het slot was gevallen maar niet dicht zat.
Gelukkig blij dat het systeem dus wel goed ontworpen is.
 

Phoenix2149

Senior Member
Als KESSY niet werkt naar behoren en Skoda moet daarvoor komen, dan vind ik bijkomende kosten best asociaal.

Je betaalt voor het systeem als het niet werkt naar behoren en de Skoda assistent niet weet wat ze doen zouden ze de kosten niet moeten kunnen vragen.

Het zou anders zijn als de batterij leeg is van de sleutel, maar dan zou er al lang een melding zijn geweest in de auto.
 
Bovenaan Onderaan