Broekhuis Skoda Hoogeveen

E

Ex-lid 2926

Een jaar O2 zit er weer bijna op. Gisteren de auto naar Broekhuis Hoogeveen gebracht voor de 60.000 beurt. Ik had eigenlijk maar één aandachtspuntje, namelijk windgeruis langs de bovenrand van de ruit van het linker achterportier. Ik had een vervangende auto gevraagd en kreeg na inlevering van mijn sleutel een andere Skoda sleutel. "Hij staat hier rechtvoor".
Ik naar buiten en even op de ontgrendelknop van de sleutel gedrukt. Tot mijn grote verrassing knipperden de richtingaanwijzers van een spiksplinternieuwe donkerblauw metallic Superb Combi greenline. Wat rijdt dat heerlijk, en volgens de BC ook nog eens erg zuinig. Al werd ik bij het ophalen van mijn O2 weer wat euro's armer, ik was toch een leuke ervaring rijker geworden.
En op de terugweg bleek het windgeruis geheel verdwenen te zijn. O ja, voor het dagje Superb hoefde ik niets te betalen. Hulde. De O2 kan er weer een jaartje tegenaan.
 

Wasmachineman

Forumguru
Mijn Columbus valt soms uit als ik het telefoongesprek wil beeindigen! Zal vast wel ergens opgezocht kunnen worden maar dat is de klacht die ik had over Columbus. Het gebeurt niet als de andere partij zelf ophangt, ter info!
En het was inderdaad nog gezelliger geweest als jij er ook bij was Henk!

Dit probleem is dus opgelost door Broekhuis d.m.v. een update. Nu erg fijn bellen en navigeren met de Columbus.
 

Koots

Lid
Ik mag as vrijdag mijn Octavia ophalen bij Broekhuis in Assen. Eerste contacten zijn veel belovend. Prettige benadering door Bauke Wierma. Met hem heb ik as vrijdag een afspraak. Na vrijdag meer. De auto gaat daar niet in onderhoud, omdat ik in Veldhoven woon en 234 kilomter rijden voor het onderhoud, vind ik toch echt te gek.

Tot nu toe dezelfde ervaring hier, aanstaande vrijdag (of als het even meezit donderdag) mijn Superb ophalen. Adequate reactie en heb er vertrouwen in dat hij netjes afgeleverd gaat worden (heb nog wel een keer extra mijn afleverlijstje gestuurd...)
 

MaRco2

Forumguru
Onlangs ook bij Broekhuis Hoogeveen (voor Skoda) en in Assen (SEAT) geweest.

Ervaring in de showroom: prima. Redelijk vlot tewoord gestaan, proefrit prima mogelijk (helaas geen 1.4TSI bij Skoda) en niet onredelijke offerte c.q. scherpe offerte bij SEAT.

Zitten er redelijk bovenop, vooral bij SEAT wel wat teveel.

Kan er positief over zijn.
 

hemi24

Forumguru
Vandaag mijn Ford C-Max voor een 60k-service naar Broekhuis Hoogeveen gebracht en een dag in de race blauwe O3 Combi EBL van de Skoda-verkoper mogen sturen. Wat een plaatje van een wagen!!!
Had er expliciet om gevraagd, omdat een collega binnenkort een andere leaseauto mag uitzoeken en hij nog niet goed weet wat het moet worden. De collega('s) waren erg onder de indruk van de auto.
Zelf weet ik het na 11 maand en 60k wel vrij zeker: kiezen voor een Ford doe je maar één keer... :mad:

De service was in elk geval weer prima, mijn auto stond "geserviced" en keurig gewassen weer klaar en kan er weer 20k tegenaan. Tot over 16 weken zou ik zo zeggen!
 

MaRco2

Forumguru
Vandaag mijn Ford C-Max voor een 60k-service naar Broekhuis Hoogeveen gebracht en een dag in de race blauwe O3 Combi EBL van de Skoda-verkoper mogen sturen. Wat een plaatje van een wagen!!!
Had er expliciet om gevraagd, omdat een collega binnenkort een andere leaseauto mag uitzoeken en hij nog niet goed weet wat het moet worden. De collega('s) waren erg onder de indruk van de auto.
Zelf weet ik het na 11 maand en 60k wel vrij zeker: kiezen voor een Ford doe je maar één keer... :mad:

De service was in elk geval weer prima, mijn auto stond "geserviced" en keurig gewassen weer klaar en kan er weer 20k tegenaan. Tot over 16 weken zou ik zo zeggen!

Was het die met lichtkleurig leder er in? Die stond eerst in de showroom.

Een maand of 2 terug hadden ze alleen een HB 1.2 en in Assen een Combi diesel.
 

hemi24

Forumguru
Inderdaad, met lichtbruin leer (naderhand door Pon aangebracht). Fijne wagen om te zien en om mee te rijden.
 

Harold

Lid
Heb mijn O2 nu 2 jaar in onderhoud bij Broekhuis Assen. Vorige auto's liet ik vaak niet bij de dealer onderhouden maar bij deze toch wel gedaan. Heb destijds offerte opgevraagd ivm grote beurt en vervangen van distributie riem.
Van de 3 noordelijke Skoda dealers kwam Broekhuis prijstechnisch er het beste uit. Ben erg tevreden over de service van hen. Ik kreeg bij het afhalen van mijn auto zelfs een routebeschrijving op papier met welke route ze met mijn auto hadden gereden tijdens een proefrit, dit had ik niet eerder gezien, maar vind ik erg transparant.

Onderhoudsprijzen vond ik vergeleken met een andere (VW) dealer ook een stuk netter, wat betreft de onderdelen etc. Dus wel tevreden. Eerste onderhoudsbeurt viel me mee (ik had gerekend op distributieriem bij 120.000 km, maar ze belde me op dat dit pas bij 150.000 hoefde). De 2e grote beurt (150.000 km) wist ik dat dit een dure ging worden ivm de distributieriem, maar daar kwam nog een redelijke waslijst aan andere dingen bij, dus dat was een dure. Maar ook al was het duur (er moest nogal het 1 en ander vervangen worden) was het geen onredelijke factuur. Dus ik ben tevreden over Broekhuis Assen.
 

hemi24

Forumguru
Aangezien Ford het noodzakelijk acht dat de C-Max elke 20k naar de dealer moet voor een servicebeurt, heb ik vanochtend de auto wederom een keer achtergelaten bij de mensen van Broekhuis in Hoogeveen.

Service was wederom goed: naast de standaard werkzaamheden voor de beurt is de auto van buiten netjes gewassen en hebben ze ook nog even de matten gezogen. Dank en hulde!
Over pakweg 16 weken maar weer voor de volgende beurt...
 
E

Ex-lid 2926

Heb met de gedachten rondgelopen om de 120.000 beurt bij een plaatselijke garage uit te laten voeren. Maar dan zou ik voor de mobiliteitservice weer een WW abonnement moeten afsluiten. Dus toch maar weer naar m'n eigen dealer, Broekhuis Hoogeveen. Dacht dat er een nieuwe distributieriem in moest, maar volgens Broekhuis is dit pas bij 150000 km noodzakelijk bij "mijn" motorcode en bouwjaar. Viel dus weer mee, al kwamen er nu een paar nieuwe remblokken bij op de rekening. Om 08:00 uur gebracht, om 11:00 uur een telefoontje dat de auto weer klaar was. Had een bijna nieuwe Fiesta meegekregen als vervangende auto. Toch wel leuk om eens met zo'n nieuwe 1.0 ecoboost driecilinder te rijden. Mijn ervaring bij Broekhuis Hoogeveen blijft in ieder geval positief. Al is het onderhoud van een auto zo langzamerhand een dure aangelegenheid geworden. Zou ik per uur zoveel verdienen, dan reed ik inmiddels met een ster op de motorkap.
 

hemi24

Forumguru
In de voorruit eigenlijk ook niet. Oh, de Avantgardes hebben een ster in de grill.:)
Zelfs dat is geen stelregel meer bij M-B (dure wieldoppen trouwens!!!):
414365_B1.4318214d46de4ff586ffa2ae62a56cd8.jpg

En als je pech hebt schepen ze je ook nog af met een dieseltje van Renault...
 
Bovenaan Onderaan