Broekhuis Skoda Hoogeveen

Afgelopen vrijdag mijn eerste Skoda (O2 Combi) mogen ophalen. Geleverd via Broekhuis Skoda Hoogeveen maar afgehaald bij Broekhuis Opel Zeewolde omdat ons bedrijf daar vlak naast zit.

Complimenten voor de organisatie. Ik weet niet niet wie voor de details gezorgd heeft maar de auto is afgeleverd met 2 lifehammers (bestuurder en passagier). Bij de trekhaak meteen een verloopstekker. Lampenset. Gevarendriehoek. Flesje wijn :grin:! Helemaal top.

De bestelling is gegaan via Broekhuis Lease. Wellicht dat dit met lease-wagens altijd zo gaat (heb er geen eerdere ervaring mee) maar ik vind het TOP!
 
Bij mij zaten er ook lifehammers bij, EHBO set, gevarendriehoek en vestjes en lampenset. Afgeleverd bij van Laar in Rhenen. Ik heb geen lease-auto. Volgens mij is dit redelijk normaal.
 
Eergisteren heb ik mijn auto opgehaald bij de vw dealer in Stadskanaal maar geen gevarendriehoek, verbandtrommel o.i.d. Misschien had hij liever een VW verkocht?? Ook geen bos bloemen, fles wijn o.i.d. Maar de auto is ook het grootste kado dus wat dat betreft maakt het ook niet uit.
 

hemi24

Forumguru
Eergisteren heb ik mijn auto opgehaald bij de vw dealer in Stadskanaal (...)

In tegenstelling tot bij Broekhuis, krijg ik bij de mensen van Tjeerdsma ook altijd het idee, dat ze liever geen Skoda willen verkopen...
Als je bij Tjeerdsma gaat kijken voor een Skoda, wordt je door de verkoper binnen 5min. meegesleurd naar een VW.

Dat is ook direct één van de redenen dat mijn Skoda voor het onderhoud naar Broekhuis gaat.
Samen met het feit dat men je daar normaal te woord kan staan en geen arrogante VW/Audi houding kent: Hulde!

Aflevering met 2 life-hammers is volgens mij standaard in het door PON voorgeschreven pakket.
 

vermeer

Nieuw lid
Life-hammers staan vermeld in de lijst met aflevering, al reeds in de folder/brochure bij de dealer
 

Erik_NL

Forumguru
Een auto verkopen/afleveren kan een goed begin zijn, maar is tevredenheid over langere termijn uiteindelijk niet doorslaggevend?

In de eerste jaren na aanschaf vertoonde onze Fabia allerlei gebreken die bij B. te H. niet adequaat werden opgelost - eerder beschreven - . Pas nadat wij naar een andere dealer waren overgestapt ontstond het vertrouwen dat onze Fabia in deskundige handen is gekomen.

Omdat ze bij B. het onderhoudsboekje al die jaren niet één keer hadden ingevuld ben ik nog een keer teruggeweest, om de onderhoudsbeurten alsnog te laten vastleggen in het serviceboekje.

Ons zien ze niet meer terug. Niet voor een Skoda en evenmin voor de andere merken die B. in hetzelfde pand verkoopt (Volvo en Ford).
 

Zwolly

Actief lid
ik koop geen auto voor een bos bloemen of een fles wijn...
het gaat mij om de service, indruk en houding van het personeel...
of je moet al "betaald" hebben voor die bloemen en wijn:winkie:
 

corsaar

Senior Member
@Zwolle koopt geen auto voor een fles wijn.

Wie wel het gaat om het totale beeld, de sleutels overhandigen is een feestelijke gebeurtenis.De bloemen delen in de feestvreugde.
Bij alle voorgaande auto,s kreeg ik bloemen of wijn.
Je zal wel gelijk hebben versoberen alles, de glans moet eraf.
Het moet saaier en het kan soberder, gisteren las ik hier op het forum dat iemand de sleutels kreeg en klaar was hij, het kan allemaal.
Maar ik vind het wel leuk. en het gaat niet om die fles wijn of bloemen.
Kosten 8 euro Auto rond de 30.000 euro
 

EdK

Forumguru
kort samengevat corsaar, het gaat om het idee !
Zelfde als je iets voor iemand doet en er kan geen bedankje vanaf !
Denk je ook bekijk het de volgende keer maar !
 

Wasmachineman

Forumguru
Ik hoef geen bloemetje hoor.
Die redden het niet de 200 km die ik van de dealer naar huis mag rijden.
Als de auto maar is zoals afgesproken. En uitleg over de bijzonderheden. Het meeste ken ik natuurlijk al.
Ik heb Broekhuis Emmen gekozen vanwege het feit dat hij midden in mijn werkregio zit. Daarnaast zit Rijk (verkoper Skoda) ook nog wel eens op dit forum. Het is ook een zaak van gunnen natuurlijk. En ik heb veel contact gehad met div Skoda vestigingen en het beste contact was in Emmen. Klaar.
 
E

Ex-lid 2926

aflevering door Broekhuis

Mijn jong gebruikte O2 heb ik gekocht bij Broekhuis Hoogeveen. Daar hadden ze een jaar oude O2 staan met weinig kilometers in de gewenste kleur en ook nog eens voor een prijs die mij aanstond. Internet (Autotrack en co) bleek een geweldig hulpmiddel bij de zoektocht naar een "nieuwe" auto. Behalve de Octavia stonden ook nog de Astra, Focus en C30 op het verlanglijstje.
De ontvangst bij Broekhuis was vriendelijk, een proefrit direct geregeld en de aankoop was al snel geregeld. De auto is perfect afgeleverd. Stond mooi gepoetst op een prominente plaats midden in de showroom tussen de nieuwe Skoda's en Ford's. Een mooie bos bloemen, tijd voor uitleg van de auto, een nieuwe mattenset, lifehammer, gevarendriehoek. En een 1:43 modelletje van de Rabo O2 combi.
Ik weet natuurlijk ook wel dat ik dik betaald heb voor de aflevering. De afleveringskosten voor een gebruikte auto zijn tegenwoordig ook niet mals (ik blijf trouwens afleveringskosten voor een gebruikte auto een vreemd verhaal vinden). Als de uitvoering dan goed is heb je in ieder geval het idee dat je het geld niet over de balk gesmeten hebt.
 

Zwolly

Actief lid
..... het gaat om het idee !.....
natuurlijk is het een totaal plaatje, maar bedoelde te zeggen dat ik de dealer niet kies op basis van een extraatje qua bloemen of een fles wijn.....

in Zwolle (Korterink) namen ze de tijd, kop koffie, alles uitleggen, sleutels overhandigen en een rondgang om de auto en de uitleg van de Columbus plus aanmelden van de telefoon.....simpel as that, niets meer en niets meer....maar in mijn ogen meer dan genoeg...
 
Het gaat dan wel niet om de extra's maar volgens mij moet je gewoon doen wat de klant graag wil. E wat ik graag had gewild was: Uitleg over de auto, met name de dingen die je niet direct kunt zien. Verder wat basis uitleg over bijv. de columbus etc. Daarna zou ik tijdens de uitleg er wat extra's bij doen zoals de life hammer en aan mijn zoontje die mee was zou ik een auto'tje o.i.d geven. Op die manier bind je iemand en krijg je wellicht het onderhoud van de auto. Inmiddels heb ik wel door dat ik voor onderhoud naar Assen ga. Ik ben daar een aantal keer goed geadviseerd. Naar Groningen ga ik in ieder geval niet! Ben er een paar keer geweest en niet 1 keer goed geholpen.
 
E

Ex-lid 2926

Mijn vader rijdt Seat en is al jaren een tevreden klant bij Broekhuis Assen. Dit bedrijf was eerder een vestiging van Seat dealer Arend Benthem uit Meppel.
 

Wasmachineman

Forumguru
Vandaag nog even telefonisch contact gehad met Rijk van Broekhuis Emmen. Over de hoofdsteunen met ingebouwde dvd spelers. Deze worden in beige leer geleverd. Pas als deze binnen zijn, deze week, wordt het leer voor het interieur besteld zodat het niet vloekt. Ook wordt dan beslist of o.a. het dashboard onyx of ivory zal zijn. Je kunt dus nu nog steeds wat veranderen aan je auto ook al is deze al in bestelling bij de fabriek. Tot dat de defintieve productie week vast ligt, daarna kun je niets meer veranderen..... Ik merk dus dat we nog nog wel contact hebben maar dat zal verminderen als alles defenitief vast ligt. Wel fijn te weten dat er goede controle is.
 

Spaced

Senior Member
Zoals meer mensen hier al aangeven, heb ook ik hele goede ervaring gehad met Broekhuis (Assen dan wel). De verkoper (Wierema) heeft zich echt heel erg ingespannen om alles voor mijn vakantie gereed te hebben, wat ook is gelukt. Daarbij was de aflevering prima orde. Uitleg gekregen over werking van de kit die je hebt ipv reservewiel, de Columbus, Telefoon pairing gedaan etc.

Jammer dat ze zo ver weg zitten voor mij, anders had ik 'm zeker daar in het onderhoud gedaan. Voor onderhoud ga ik nu over naar Skoda Center De Meer
 

Wasmachineman

Forumguru
Mijn dealer (Broekhuis Emmen) zit ook erg ver van mijn huis ! Maar ik plan het wel in dat ik een regiodag heb op de dag dat mijn auto service krijgt na 30k km. Tenslotte ligt Emmen in mijn regio ! Je wilt niet weten hoe groot mijn regio is dus !!
 

Wasmachineman

Forumguru
Deze dealer in Emmen krijgt van mij ook een dikke pluim! Goed nagedacht over de mogelijkheden en dus ook een fijn advies gegeven. Qua data kwam alles prima wat voorgespiegeld was door Rijk Bouman. Ook het onderhoud van mijn vorige O2 had ik hier op het laatste moment. Koffie is altijd aanwezig, zelf pakken kan ook. Een goede leeshoek/wachtruimte met een tv als er journaal is. Van de Volvo afdeling zijn ze ook behulpzaam om je van de juiste info te voorzien of om ervoor te zorgen dat je door de Skoda adviseur wordt teruggebeld! Dus als er nog iemand een goede dealer in het noord-oosten zoekt....stop maar met zoeken!
 

hemi24

Forumguru
Ik deel de ervaringen van Frank volledig! Kunnen veel dealers nog een voorbeeld aan nemen!
 
Bovenaan Onderaan