Box onder voorstoel Fabia GL (handleiding)

jan49

Actief lid
Hallo ik heb het pas gedaan ik zelf heb fabia combi greenline de opslagbox 6y0881578A 47H en de andre 6y0881577A 47H kost 10,30 dat twee maal daar bij komt nog de btw ik heb wel z'on dop gekocht die kost bij ijzerwinkel 8 euro en het is heel makelijk te doen

gr jan49
 

FabiaGL

Actief lid
Ik heb vanmiddag dan eindelijk mijn boxen ingebouwd. Dankzij de uitgebreide en duidelijke handleiding van @Newbee is het een heel eenvoudige klus als je de beschikking hebt over het juiste gereedschap. Ik heb info gevonden over de aantrekkracht van de torx-bouten waarmee de rails vastzitten, deze bouten hoeven maar met 24Nm aangedraaid te worden en moeten met loctite geborgd worden.
Hierbij wil ik @Newbee hartelijk bedanken voor het maken van deze handleiding.
 

Newbee

Actief lid
@Esli

Dat ziet er heel netjes uit! En dank voor de aanvullingen. Zo hebben anderen een mooie handleiding.

:super:
 
Kan iemand die de box al heeft misschien ook vertellen wat de afmetingen zijn van de binnenzijde van de box? Ik kan de box niet als acc vinden op de skoda site en ook nergens op google afmetingen en ik wil graag eerst weten hoeveel ruimte ik er voor terugkrijg/ wat ik er qua grootte in kan stoppen.

ps. is er ook zo'n mooie handleiding voor het zonnebrillenvakje aan het plafond?
 

Newbee

Actief lid
Tja, de boxjes zijn zeker niet groot. Ik meet op z'n smalst 22 cm breed, 13 cm hoog en 11 cm diep. Achterin de box zit ook nog een opstaande rand van ca 2 cm (totale diepte wordt dan 13 cm). Verwacht niet dat je de handleiding van de Fab hierin kwijt kunt, maar kleine spulletjes als een ijskrabber, parkeerkaart, handschoenen, veiligheidsvest, enz past er wel in.

PS. Ik heb de zonnebrilhouder laten monteren (kadootje van de dealer). Helaas geen handleiding van mij...
 

alexis

Lid
Met dank aan Newbee en Esli zitten er ondertussen ook twee boxen onder de stoelen van mijn 2012 Fabia Combi GL. Fluitje van een cent, maar inderdaad wel even bij de Praxis een setje Torx sleuteltjes gekocht, daar zat een T50 in, voor iets van 12 Euro. Voor de beide boxen heb ik totaal 24,50 Euro betaald (inclusief BTW).
 

Newbee

Actief lid
@Alexis,
Goed zo. 't Is maar een klein projectje maar het kost niet veel en het is best leuk om zelf je auto op te "pimpen", toch?:super:
Op naar het volgende project zou ik zeggen!:winkie:
 

Snoopy

Lid
Ook ik heb dankbaar gebruik gemaakt van de handleiding.
Zo was het inbouwen een fluitje van een cent.
Wat het brillenvakje betreft, je kunt het huidige paneeltje er zo met een schroevedraaier uitwippen en daarna het brillenvakje in het onstane gat drukken.
 

pavert

Nieuw lid
Bij de benodigdheden wordt die meervoudig getande TORX 10 mm genoemd. Maar dat klopt eigenlijk niet. Het moet zijn: een XZN-sleutel 11 mm.
 

bobracing

Forumguru
Vandaag ook 2 boxen gekocht a 23 euro incl btw per stuk.
Waren na 1 dag binnen. Volgende week even inbouwen :)
 

Kimopo

Senior Member
Hallo,

Als kersverse Fabia rijdster wil ik ook die lades onder de stoelen... mijn vorige Atosje had ze standaard en ik mis ze na 3 dagen al enorm :cry:

Maar, ik heb de handleiding hier gevonden en zag n pdf link maar idd, die doet t niet meer.

Heeft iemand het file (ooit) opgeslagen en nog voorhanden, dan zou ik het graag downloaden. :jaja:

Groetjes,

Mar

Binnen 3 dagen al een enthousiaste Fabia rijdster :cheer:
fabia_kimopo.jpg
 
Bovenaan Onderaan