Box onder voorstoel Fabia GL (handleiding)

Snippel

Nieuw lid
Heren, de aanschaf van een specifieke torx is niet nodig. Imbus 8mm past perfect, deze had ik in mn doppenset.
 

andrehj

Forumguru
Met een (nooit helemaal passende) inbusbit draai je zo'n bout wel snel kapot. Vandaar dat je beter een passende bit kunt kopen. Deze schroeven heten overigens XZN en worden in de volksmond ook wel 12-voudig Torx of in Duitsland "Vielzahn" genoemd. Als je op ebay.de zoekt op XZN M10 vind je al passende bits voor een paar euro. En als je wat meer uitgeeft kun je ook complete sets kopen.
 

FabiaGL

Actief lid
Ik heb vorige week de lades bestelt en niet naar de prijs geinformeerd, de volgende ochtend werd ik door mijn dealer gebelt dat ze binnen waren. toen ik ze vanmiddag ging ophalen kreeg ik een factuur van €23,70 dat is een fors lagere prijs dan de €29,70 die @Newbee er voor bij de dealer moest aftikken. Kortom ik ben keurig netjes en snel geholpen de dealer die er ook geen probleem van maakt dat ik de montage zelf doet.
Hulde voor automobielbedrijf Rijnwoud uit Rotterdam.
 

Newbee

Actief lid
Humm, ik dacht dat mijn prijzen al laag waren, maar blijkbaar kan het nog beter. ;)
Ik hoor wel hoe jullie het klusje gaan klaren. Suc6

PS. Inmiddels heb ik de interieurverlichting met leeslampjes besteld. Maar dat wordt het volgende project.
 
verkeerde dealer gekozen

Berichtje van mijn dealer.
(toch de verkeerde gekozen denk ik)
----------------

Hierbij de volgende gegevens zoals gevraagd

Losse 15 lichtmetalen velg: 172,- euro
Pin om velg vast te zetten 6,- euro
Bakjes onder de voorstoelen is ZEER duur. Incl. montage 330 euro per beide voorstoelen.
Dit komt mede door de-en montage van de voorstoelen.
 

wanderer

Senior Member
@sgl49
als je nu even aangeeft welke velg je besteld hebt....
ik weet wel dat een Antares velg 99€ kost incl btw, dit staat gewoon in het accessoireboekje van Skoda...zie mijn eerdere posting met prijzen van de dealer....
bout is inderdaad ca 6€ en piepschuim inzetbak ook ca 6€...
 
@wanderer
Nog niets besteld!
Gewoon gevraagd om de Antares velg.
Bakjes ga ik later zelf doen.

Reserve-band ga ik bij nader inzien ook anders doen.

Ik koop vier nette alu velgen met goede winterbanden, straks als ik de auto heb.
Een bandenboer zoeken die ze levert tegen goede prijs.

Een van de overige wielen gebruik ik dan als reserve.
 

Newbee

Actief lid
Dat zijn wel hele ongezonde prijzen! Misschien je dealer nog maar eens voorrekenen dat het hem 26,- aan materiaal kost en een 1/2 uur arbeidsloon.....
 
@Newbee

Dat doe ik zeker. Echter, nadat de auto is afgeleverd en hij voor mijn deur staat. :)
En Marco, dit kost hen idd een klant, want ik ga voor het onderhoud wel naar een andere Skoda dealer.
 
dat is pure oplichting! 330 euro ik heb echt 3x gekeken of ik dat nou goed zag

Ja, en dan te bedenken dat je toch verwacht dat ze wat coulanter zijn, omdat je al zo lang op de auto moet wachten.
Service, tja... bij de ene dealer fantastisch en bij de ander huilen....
 
vandaag ook ff bij mijn dealer geinformeerd in afwachting van de levering van de auto.
Prijs per box = 25 euro incl btw
installatie = 100 euro incl btw. per box.

Ik voel dus helaas een projektje aankomen.
 

Newbee

Actief lid
Hoi Marlon,
Ach, het is niet veel werk en het geeft veel voldoening als je het arbeidsloon zelf "terugverdient". Alvast succes. :-)
 
Navraag bij mijn dealer leerde mij het volgende:
- Montage was volgens mijn dealer alleen mogelijk bij bijrijder-stoel
- Prijs hiervoor zou 75 euro incl montage zijn

Nu is mijn vraag; waarom alleen bijrijder-stoel? Ik heb een Fabia Greenline Hatchback, maar had niet de indruk dat daar andere stoelen dan in de Combi in zitten? :ahum:
 

Newbee

Actief lid
@maurosnl,
Laat je niet van de wijs brengen. In de hele F2 Greenline lijn zitten dezelfde stoelen. Ik zie geen reden waarom ook niet de bestuurdersstoel van een opbergvak voorzien kan worden. Graag verwijs ik naar de 1e post in dit draadje. Daar vindt je alle relevante info. En als je geen 2 linker handen hebt, kun je het klusje best zelf doen. Suc6.
 

ronald24e

Actief lid
Mooie handleiding, is iets om eens te gaan proberen als ik wat tijd heb, altijd makkelijk om nog wat extra opbergmogelijkheden te hebben
 
Bovenaan Onderaan