Boem is ho :(

DeNnZ

Forumguru
Bedankt allen...

Uiteraard wordt de auto door het RDW gekeurd voordat ik de auto weer in ontvangst neem na reparatie. Deze zal dus, vanzelfsprekend, geen WOK status hebben als deze wordt ingeruild/verkocht
 

Cordoba

Forumguru
@DeNnZ Uiteraard is de WOK-status er af als je de auto terug krijgt, maar als ik me niet vergis zijn vroegere (dus niet meer actuele) WOK-statussen van een auto ook op te vragen door verschillende partijen in de autobranche.
 

DeNnZ

Forumguru
Dat weet ik haast wel zeker dat dat inzichtbaar is, ik reageerde hiermee alleen op reacties waarin werdt uitgegaan van inruil/verkoop met een actieve WOK status.
 

Huibert

Forumguru
Wok verleden is tegenwoordig voor iedereen op te vragen, dacht tegen betaling gewoon bij het rdw.
 

s-line

Forumguru
Voor dit soort schade’s krijg je geen wokmelding hoor! Dat krijg je alleen als de auto echt behoorlijk in de prak ligt. En het niet meer verantwoordt is om ermee de weg op te gaan. En als het door een erkend bij de verzekering aangesloten schade herstelbedrijf wordt gerepareerd zou je ook geen waarde vermindering mogen hebben. Immers een groot aantal voertuigen dat rond rijd heeft wel eens een of andere vorm van schade gehad wat zelfs de nieuwe eigenaar niet weet of ziet. Als het maar vakkundig is gerepareerd maakt het geen reet uit.
 

Rofffel

Forumguru
Op het moment dat een voertuig niet meer op de openbare weg mag rijden (in dit geval met scherpe delen) is een WOK status al mogelijk.
 

bert44

Senior Member
Dat gerepareerde schade aan een auto per definitie waardevermindering betekend, is een fabel. Het is afhankelijk van de aard van de schade en hoe deze gerepareerd is.
..........
BULLSHIT :mad:

Waardevermindering van uw auto na een aanrijding
Indien een relatief nieuwe auto wordt aangereden kan de schade doorgaans wel worden hersteld. Helaas worden door de reparatie niet altijd alle sporten van de aanrijding weggenomen. In dat geval is uw auto minder waard dan een soortgelijke auto die niet werd beschadigd. Er is sprake van waardevermindering die u kunt claimen bij een aansprakelijke tegenpartij.
Waardevermindering
Als uw nieuwe auto wordt aangereden en wordt hersteld, zullen voor een kenner de sporen van het herstel zichtbaar blijven. Deze kenner kan bijvoorbeeld een autodealer zijn. Als u uw voorheen beschadigde auto na verloop van tijd in wilt ruilen bestaat dan ook de kans dat u een lagere inruilwaarde ontvangt voor uw auto omdat deze werd aangereden. Er is sprake van waardevermindering van uw voertuig omdat deze werd aangereden. Alhoewel veel mensen wel eens zijn geconfronteerd met dit fenomeen is het doorgaans onbekend dat deze kosten van waardevermindering kunnen worden verhaald op een aansprakelijke tegenpartij.
Hoogte van waardevermindering voor personenauto’s
Waardevermindering kan eenvoudig worden vastgesteld door een expert. Indien hiertoe echter geen opdracht werd gegeven zal een expert niet automatisch de waardevermindering berekenen. In dat geval kan met behulp van het expertiserapport de waardevermindering alsnog worden berekend met behulp van een formule

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=...ertuigen.pdf&usg=AOvVaw1A1OIskqzFnXAPbPiDGq1w

Zo en nu stoppen met onzin uitkramen :stop: Ga nu eerst eens even lezen :lezen: dan heel hard nadenken :wacht:
Dan pas reageren aub :thumbsup:
 

bert44

Senior Member
Ik kan me dat namelijk haast niet voorstellen, dat er geen waardevermindering optreed..
Ik bedoel, als ik opzoek ga naar een auto, en de historie opvraag en er achter kom dat de zijkant van de auto ooit goed in de prak heeft gezeten, dan zal ik nooit de prijs betalen die ik zou hebben gedaan als dat de auto smetteloos was.. En het lijkt mij dat autobedrijven dit toch ook wel weten?

Je hebt dus helemaal gelijk er is zelfs een richtlijn voor
 

Rofffel

Forumguru
Haha @bert44 , rustaaaahg.
Ik ben het helemaal met je eens hoor.
Echt klote dat je dubbel gedupeerd wordt op deze manier maar dit moet je dus claimen bij de tegenpartij.
 

DeNnZ

Forumguru
Voor dit soort schade’s krijg je geen wokmelding hoor!

Vertel dat even aan de agent die mij dit mededeelde.....

Overigens vind ik het knap dat je dit zo bout kunt beweren aan de hand van een tweetal foto's..
 
Laatst bewerkt:

gdisselkoen

Forumguru
Helaas worden door de reparatie niet altijd alle sporten van de aanrijding weggenomen. In dat geval is uw auto minder waard dan een soortgelijke auto die niet werd beschadigd. Er is sprake van waardevermindering
Inderdaad, eerst even lezen. Niet in alle gevallen is een auto minder waard als deze schade heeft.
 

s-line

Forumguru
:bloemen:;)
Vertel dat even aan de agent die mij dit mededeelde.....

Overigens vind ik het knap dat je dit zo bout kunt beweren aan de hand van een tweetal foto's..
Ik zie zo vaak in de week van dit soort schade’s.... wij repareren ze namelijk!:D
En die agent heeft er geen verstand van, ik heb er namelijk thuis ook een op de bank zitten;)
Maaaaarrr heel veel succes verder!:bloemen:
 
Bovenaan Onderaan