Boem is ho :(

DeNnZ

Forumguru
Natuurlijk is het (bijna altijd) een kwestie van tijd....

Vandaag mn allereerste ervaring met betrekking tot onderdeel zijn van een aanrijding.

Aan het einde van de middag een aanrijding gehad, waarbij een Opel Insignia een hap uit onze OIII genomen heeft..

Hopelijk word het allemaal snel en goed opgelost!

1.jpg 2.jpg
 

Rofffel

Forumguru
Oef, dat is een lelijke schade.
Hopelijk kan het allemaal weer gerepareerd worden zoals het zou moeten.
 

johnboy

Donateur
Wow, wat een gat, geen kleine klap geweest lijkt mij, inderdaad een snelle en goede reparatie toegewenst!
 

Cordoba

Forumguru
Wat een ijzervreter die slOpel. Een poosje terug zag ik ook foto's van een Leon waar ook zo stuk uit het portier gescheurd was. Daar was het zo dat terwijl de Leon langs reed een Fox achteruit een parkeervak uitgereden was, en zo van het portier had gehapt. Is hier iets vergelijkbaars gebeurd?
 

Jewepe

Forumguru
Goede morgen zeggen we dan! Geen letsel hoop ik. Hoe heeft dit kunnen gebeuren? Bizar groot gat. Ben benieuwd.
 

DeNnZ

Forumguru
Bedankt heren,
Gelukkig geen persoonlijk letsel, dat is het allerbelangrijkste natuurlijk!

Hier het verhaal wat er precies gebeurd is..

De Opel heeft op een 2-baans kruispunt (die is voorzien van stoplichten), de linker afslag genomen die hij niet had mogen nemen, en kwam hierdoor op een oprit naar de snelweg die afgesloten is. Hij is op de afgesloten oprit gekeerd en wilde terug linksaf weer het kruispunt over.
De weg waar ik op reed (2-baans dus) had op dit kruispunt groen licht om rechtdoor te gaan... De meneer op de rechter baan en 3 auto's achter hem hadden al een paar meter opgetrokken, maar gingen vervolgens stil staan om meneer in de Opel het kruispunt te laten oversteken (erg attent natuurlijk).

Dit gebeurde echter allemaal buiten mijn zichtveld om, daar ik vanuit een bocht op de stoplichten af kwam gereden.. Ik zag dus dat er een rij van 4 auto's op de rechter baan stonden, dus ik besloot de linker baan te pakken om het kruispunt over te steken...
Ik minderde vaart (80km/h weg en minderde naar +/- 50 kmh) omdat ik had verwacht dat 1 van de 4 auto's wel naar links zou komen, maar dit gebeurde niet.

De vriendelijke man op de rechter baan, bleef wuiven naar de Opel bestuurder dat hij mocht oversteken, echter had de Opel rijder mij nooit aan zien komen, omdat er een rij van 4 auto's tussen zat..

Dus de Opel besloot op te trekken om over te steken, maarja, daar kwam ik aan (en ik had de Opel ook niet gezien natuurlijk..).

Zie schets (zijn allemaal dezelfde auto plaatjes, maar you get the gist:

schets.jpg
 

Rofffel

Forumguru
Dit is idd een scenario welke vaak voorkomt.
In mijn naaste kring heeft dit scenario zich voltrokken met een spookrijder, op de Duitse snelweg. Zijn met 140km/u in de zijkant gevlogen nadat een vrachtwagen hem ruimte gaf om te draaien.
Spookrijder (in een Fiat Stilo) op slag dood en zij met 4 man uitgestapt uit de C-Klasse en hadden amper iets (pink gebroken en last van nekken).
Sterkte met de afwikkeling.
 

turboturbo

Forumguru
Wat een verhaal joh! :nailbiting:

-Let op, hier volgt een mening-

Voorrang verlenen terwijl je zelf (overduidelijk) voorrang hebt, is weliswaar erg attent, maar kan ook verwarrend kan zijn voor evt achterop komend verkeer (die ervanuit gaan voorrang te hebben en te krijgen) en degene die voorrang had moeten verlenen (de Opel rijder) en in dit geval zelfs gevaarlijk geweest. Dus de voorste van die rij met 4 auto's handelde met de beste bedoelingen maar heeft indirect voor een gevaarlijke situatie gezorgd. De Opel rijder had op zijn beurt niet op de geste in moeten gaan omdat hij de kruising niet voldoende kon overzien.

Beter had de Opel kunnen wachten totdat de kruising helemaal leeg en overzichtelijk was, en dan pas kunnen oversteken.

Ik heb wel eens gezien dat een politie motor een auto die 'vast' stond op een dergelijke manier als de Opel, begeleidde om uit z'n benarde plek te komen. Maar die zette even tijdelijk de rijbanen af zodanig dat het veilig was.


Ik zie best vaak situaties waarbij voorrang uit ruiterlijkheid 'omgedraaid' wordt door een vriendelijke bestuurder waarbij ik denk; goed bedoeld maar niet handig. De fietsers die voorrang moesten verlenen mogen dan oversteken maar durven (terecht) niet te gaan, want er kan nog achteropkomend verkeer komen en van de andere kant. Het resulteert in aarzelende bestuurders en even een onduidelijke situatie voor iedereen.
 
Laatst bewerkt:

MaxN

Donateur
Ziet er idd erg heftig uit zo.
En de situatie was inderdaad niet heel verstandig ondanks alle goede bedoelingen.
Hopen op een snel herstel van de auto.
 

Rallye

Forumguru
Oei! Dat zijn delen van je auto die je nooit wilt zien!

Lijkt in principe een duidelijk verhaal. Eens met @turboturbo dat je beter je (met beleid) aan de regels kunt houden dan dat je, als is het uit vriendelijkheid, de regels omdraait. Ik heb ook ooit eens bijna een overstekend gezin aangereden zien worden omdat (net als hier) iemand op de rechterbaan voor hen stopte, geen rekening houdend met het feit dat hij ze voor de linkerbaan afdekte. Ging net goed, maar had dooien kunnen kosten......

Niet om je bezorgd te maken, maar zou voor jouw zaak nog van belang zijn dan de Insignia van rechts kwam (hoewel hij daar niet had mogen zijn)?
 

Japanese Power

Donateur
-Let op, hier volgt een mening-
Ik denk dat je hier wel van een voldongen feit kunt spreken. Volledig mee eens.
Ex-collega van mij heeft een soortgelijk situatie gehad met een meisje wat toch overstak en werd geschept door een auto die op de linkerbaan reed en de stilstaande rij auto's op de rechterbaan inhaalde...
 
Bovenaan Onderaan