Boem is ho...

Cordoba

Forumguru
Ronnie, waarom zou de airbagmodule vernieuwd moeten worden, airbags zijn toch niet geactiveerd omdat de snelheid blijkbaar te laag was?
 

BarryXX

Actief lid
Even een update... Auto is gespoten en staat nagenoeg in elkaar. Maandag komt er nog een sierlijstje binnen en begin van de week gaan de gordel en spanners naar een revisiebedrijf. Ik heb electrische spanners (blijkbaar) en deze kunnen gereviseerd worden. Hij heeft een proefrit gemaakt en rijdt nog steeds even goed als voorheen. Geen vreemde geluiden, trillingen, oid.

Nog eventjes geduld...en dan de 30 jaar oude Cherry weer ruilen tegen de O2 :) :)
 

Cyrus

Actief lid
Een Nissan Cherry - lachen! Hebben mijn ouders ook nog gehad, zag er uit zoals hieronder:

std_85_nissan_cherry_1600_gl.jpg
 

Canon-Eye

Forumguru
En dat was al de strakke moderne versie! Ik kan me de oer-Cherry (midden jaren '70 of zo) nog wel voor de geest halen - die zag er inderdaad uit als een net van de boom getrokken kers, met allerlei rondingen en C-stijlen van zowat een vierkante meter per stuk...;)
 

Cordoba

Forumguru
@Canon-Eye: je bedoelt waarschijnlijk de Datsun 100A. In die tijd had een merk als Datsun allerlei variaties op modellen, een 120A had bijvoorbeeld een heel andere carrosserie als een 120Y.
 

Cyrus

Actief lid
Klopt, het getal stond voor de motorinhoud (120 had een 1.2 liter), de letter gaf het model aan. Dat was dan voor de Europese markt, want in o.a. Japan hadden die modellen "gewone" namen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik bedoelde vooral deze (links de coupé, rechts de gewone 2-deurs). Een collega reed in zo'n ding en was er nog best trots op ook. Maar ja, hij was zelf maar 1,58 meter lang, dus hij paste er wel in...:smirk:

DatsunCherry.jpg
 

BarryXX

Actief lid
Echter zul je, gezien het bouwjaar van de auto, ook je airbagmodule moeten vervangen. Pas de modellen na Mj. 2010 kun je resetten.

Met een O2 heeft hij dit nog niet eerder aan de hand gehad, maar een Golf 5 was zonder problemen te resetten. je zou toch denken dat dit een beetje van hetzelfde zou zijn? Maar goed, hij zou er morgen of overmorgen vanzelf achter komen zei hij ;)
 

BarryXX

Actief lid
Fijn... Carnaval... Half Brabant werkt niet meer :(

Afijn, gordelspanners zijn inmiddels gereviseerd. Morgen worden ze geplaatst, uitlezen en dan kijken of de airbagmodule vervangen moet worden. Als het mee zit de auto donderdag dus weer terug :)
 

BarryXX

Actief lid
Waarom staat dit topic ineens ergens anders?? :shocked:

Maar goed, auto is weer terug bij mij. Helaas is het niet echt weer om een foto te maken, maar hij is weer als nieuw en rijdt nog steeds als voor de boem. :)

Je ziet er helemaal niets meer van :)

@Ronnie; airbagmodule is gewoon gereset middels software. Geen foutmeldingen oid meer, geen airbaglampje wat brandt...
 

Ronnie

Forumguru
@Ronnie; airbagmodule is gewoon gereset middels software. Geen foutmeldingen oid meer, geen airbaglampje wat brandt...
Ik blijf het vreemd vinden...... Bij een schade-Golf en een Passat van 2005 lukte het mij niet met VCDS, echter bij een 2010 Ibiza wel....
Maar het belangrijkste is dat de koets weer de straat op kan!
 

Cordoba

Forumguru
Barry fijn dat ie weer in orde is. Heb je nu ook nog dingen aangepast, in vergelijking met voor de botsing?
 

BarryXX

Actief lid
Barry fijn dat ie weer in orde is. Heb je nu ook nog dingen aangepast, in vergelijking met voor de botsing?

Ik ga nog langs cartronic voor de pdc aan de voorzijde en de optische weergave. Tijdens herstel is namelijk een originele voorbumper met pdc geplaatst. :)

@ronnie; mijn auto is wel voorzien van een 30 bit highline comfortmodule. Kan dat nog iets uitmaken?
 

roeland

Actief lid
Barry, Heb je de koplampsproeiers ook werkend weten te krijgen???
Of heb je enkel de pdc voor als "extra" erop gezet

grt
 

BarryXX

Actief lid
Nope... Ik had een afspraak gepland staan met cartronic en deze ivm familie omstandigheden moeten afbellen. Helaas is de klad er in gekoen waardoor nog geen nieuwe afspraak is gemaakt. Staat nog op mijn to do lijstje...
 
Bovenaan Onderaan