Boem is ho...

Cyrus

Actief lid
@Barry: heb je nu onderdelen kunnen vinden op kleur, of dient er evengoed nog gespoten te worden?

BarryXX

Actief lid
@deusjevo; iets van non stop service met Audi en skoda logo

@cyrus; voor het mooie wordt de auto nog gespoten

@rallye; bedankt voor de tip. Misschien wel handig. :xyxthumbs:

MarijntjeTDI

Actief lid
Gaat er weer op lijken Barry! je bent vast blij met je broer! Voor wat betreft de Zafira ben ik hier erg tevreden mee, biedt alleen niet de uitbreidingsmogelijkheden zoals VAG-auto's. Ook het verbruik van de octavia haal ik bij lange na niet hahaha.

BarryXX

Actief lid
En hij gaat maar door in de late vrije uurtjes... :worshippy: De originele xenon lampen had hij nog even gemonteerd (aansluitingen zijn hetzelfde op de bekabeling bij de auto's zonder fabrieksxenon om te kijken dat alle naden en kieren weer strak en als nieuw zijn.

Planning is dat eind volgende week de auto nagenoeg geheel klaar is.

DSCF8378_zps1c64af32.jpg

DSCF8379_zps84793e27.jpg

skodaboy

Forumguru
de herstelling van de 02 gaat blijkbaar goed vooruit..
bij ons op het werk doen ze dat ook ff onderdelen monteren/passen om te zien of alles mooi aansluit op de carrosserie..

succes met de herstelling,ziet er goed uit...:xyxthumbs:

Cordoba

Forumguru
Komt er weer netjes bij te staan. Overigens zie ik nu dat de naad tussen motorkap en linkervoorscherm niet overal even breed is, of is dat gezichtsbedrog?

BarryXX

Actief lid
Blijkbaar gezichtsbedrog... Hij is minstens zo strak als toen hij in 2005 van de band rolde :xyxthumbs:

skodaboy

Forumguru
de herstelling ziet er idd zeer netjes uit..een dikke duim voor je broer..:xyxthumbs:
dat die naad tussen het voorscherm en de motorkap niet overal even breed lijkt,heeft volgens mij te maken onder welke 'hoek' de foto is genomen...ook is het perfect mogenlijk dat de motorkap nu niet volledig in het slot zit..

Cyrus

Actief lid
Buiten dat: bewegende onderdelen, zoals een motorkap of een deur, worden doorgaans pas na het spuiten goed afgesteld, zeker als die delen "los" van de auto worden gespoten.

BarryXX

Actief lid
Vanavond eens bij mijn hobbyman wezen kijken. Hij was druk aan het schuren en heeft nog wat kleine plekjes her en der mee genomen. Woensdagochtend gaat de auto de spuitcabine in en dan donderdag en vrijdag weer opbouwen. :super:

Heel gek; de bestuurdersgordel hangt "los" en werkt, ook de aantrekbeveiliging. De andere gordels die tijdens de boem niet gebruikt waren zijn snaarstrak aangespannen en me geen mogelijkheid los te krijgen. Dit moest hij nog navragen bij skoda? :crazy:

Cordoba

Forumguru
Barry, je (of je broer) weet dat een bij een aanrijding gebruikte gordel opgerekt is, en vervangen moet worden omdat je anders bij een nieuwe aanrijding juist letsel kan veroorzaken omdat er geen rek meer in zit? Dat geldt natuurlijk wel alleen voor gevallen waarbij de gordelspanners geactiveerd zijn, of de gordels op andere manier echt krachten hebben moeten doorstaan. Mogelijk dat voor de andere gordels ook vervanging nodig is, doordat de gordelspanners blijkbaar geactiveerd zijn.

In elk geval ziet het er naar uit, dat je over een weekje weer een 'nieuwe' strakke O2 hebt, Barry.

BarryXX

Actief lid
Gebruikte gordels worden inderdaad vaak vervangen, maar niet altijd. Voorschrift verschilt blijkbaar per merk. Sommige merken schijven voor dat ze enkel vervangen hoeven te worden bij een forse klap waarbij de airbag het meetpunt is.

Wat wij vreemd vinden in dit geval is dat de bestuurdersgordel functioneert en de niet gebruikte gordels vast zitten...

Cordoba

Forumguru
Airbag is geen goed meetpunt bij dergelijke klappen: je snelheid op het moment van de klap zal onder de 40 geweest zijn, en dan komen de airbags nooit uit. Het effect van de gordelspanners op de structuur van de gordel moet je niet onderschatten. Ik heb het bij mijn vorige auto meegemaakt dat airbags niet in kwamen omdat mijn eigen snelheid minder dan 5 km/u was, maar de klap zo hard was, dat de gordelspanners wel in kwamen. Mijn auto was economisch total loss (niet zo vreemd voor een auto van 14 jaar, waar een andere auto niet tegen aan is gereden, maar letterlijk bóvenop de motorkap geland), dus eigenlijk niet meer naar de gordels gekeken. Motor liep in elk geval ook niet meer, doordat brandstofsysteem automatisch was afgesloten door crashsensoren). In elk geval even grondig uitzoeken, zou slordig zijn als je bij een eventuele volgende aanrijding wel letsel zou oplopen, doordat je nu op de gordels bespaart.

BarryXX

Actief lid
Besparen is nauwelijks een optie. Auto moet volledig en professioneel hersteld worden. Ook als da betekent gordel vervangen. :xyxthumbs:

Ronnie

Forumguru
Wat wij vreemd vinden in dit geval is dat de bestuurdersgordel functioneert en de niet gebruikte gordels vast zitten...
Eigenlijk niet zo vreemd.....
De gordelspanner trekt middels een kabel, welke door een explosief bewogen wordt, de rolgordel strak(plm. 1-1,5 omwenteling)
Aangezien je als bestuurder de gordel hebt afgewikkeld bij het omdoen, trekt deze dus "slechts" 1-1,5 omwentelingen aan en blijft er nog voldoende lengte over om op te kunnen rollen.
Dit in tegenstelling tot de niet gebruikt gordels; deze trekken zich dus vast tot ze niet verder kunnen en blokkeren dan.
Vorige week bij een Volvo V50 hetzelfde: stoelspanners en gordelspanners alle 4 afgegaan (1 stoelairbag), bijrijdergordel zat muurvast en de bestuurdergordel kon je gewoon oprollen.
Je kunt met VCDS precies zien wat er geactiveerd is en wat niet.
Echter zul je, gezien het bouwjaar van de auto, ook je airbagmodule moeten vervangen. Pas de modellen na Mj. 2010 kun je resetten.

BarryXX

Actief lid
Hmmm.... is dit een "tegenvaller"? Enig idee wat een airbagmodule kost?

Je kunt met VCDS precies zien wat er geactiveerd is en wat niet.
Echter zul je, gezien het bouwjaar van de auto, ook je airbagmodule moeten vervangen. Pas de modellen na Mj. 2010 kun je resetten.

Bovenaan Onderaan