Kleine update:
Vandaag voor het eerst de nadelen van achterwielaandrijving mogen ervaren. Ik sta op mijn zomerbanden vooruit geparkeerd en mijn achterwielen staan op bevroren, platgereden sneeuw. No way dat de auto nog in beweging komt. Ik moet wachten tot het gaat dooien vrees ik. De auto ziet er wel stoer uit met zijn tijdelijke 'witte' dak.
Waarom geen zomerbanden? Ik rijd de auto alleen privé, dus als het echt shitweer is, laat ik de auto gewoon staan. Vind de aanschaf en opslag van winterbanden dan net wat te duur.
Verder nog nieuws over de auto?
Nee, de auto is zeer betrouwbaar. Ook heel prettig, de lange serviceintervallen. BMW werkt met een systeem dat per onderdeel aangeeft wanneer je het moet vervangen. Zo hoef je niet voor servicebeurten te komen, maar alleen datgene wat vervangen moet worden. Dit bespaart kosten, omdat je servicebeurt onderhand eens per 60.000 kilometer plaatsvindt. Ook prettig, de auto heeft geen distributieriem maar een ketting. Die hoef je dus niet te vervangen.
Kilometerstand inmiddels 63.000. Toch al weer 12.000 kilometer gereden. Dat gaat de komende tijd wel iets minder hard omhoog, omdat ik afgelopen half jaar veel ritjes heb gereden.
Ik ben nog steeds supertevreden over de auto, wat een ongelooflijke funcar!