BMW 130i

sitechris

Donateur
In afwachting op mijn lease Octi die ik alleen zakelijk ga rijden, heb ik alvast mijn funauto gekocht. Een 130i met M-pakket, bouwjaar 2006.

Pics volgen nog, wel alvast een filmpje (sorry voor matige kwaliteit).

YouTube - bmw 130i
 

sitechris

Donateur
het was een leeg stuk, dan kan het wel. Als er (veel) verkeer rijdt, is het idd niet verstandig.

Erg grappig trouwens en helaas niet op film. Reed 250 en werd redelijk fors ingehaald door een Aston Martin. En wat een sound die auto maakt. Wow!
 

skodaoctavia2

Actief lid
Leeg stukje weg?
wel eens aan het dierenrijk gedacht, ree in je grill of een haas als je geluk hebt.
Een dier maakt meer kapot dan je lief is. :shocked:

of net zoals vanochtend om 0600 uur op de afsluitdijk, een verdwaalde vrachtwagenband in het midden van de rijbaan.
dat dan met een gangentje van 260 aan de voorkant erin. succes verzekerd.
 

WanderZ

Actief lid
haha Cool filmpje.. Lijkt me best vet zo met een auto over de autobahn te knallen.. Als je je auto eens een weekendje kan missen hoor ik het wel.. Mag jij best mijn O2 lenen hoor! ;)

[moraal/veiligheid mode]

wel beetje voorzichtig doen he?! ;)

[/end moraal/veiligheid mode]
 

VEEJAY

Forumguru
Jeetje mooi man, ik kan me de tijden nog herinneren dat je de traagste was in een 8 klepper met roetfilter ;). Tis hard gegaan met je :)
 

___JC___

Forumguru
Jeetje mooi man, ik kan me de tijden nog herinneren dat je de traagste was in een 8 klepper met roetfilter ;). Tis hard gegaan met je :)

Dat waren nog eens tijden he VJ. :grin:
Nu heeft ie uit frustratie dus maar een dikke 1-serie gekocht.
 

sitechris

Donateur
Leeg stukje weg?
wel eens aan het dierenrijk gedacht, ree in je grill of een haas als je geluk hebt.
Een dier maakt meer kapot dan je lief is. :shocked:

of net zoals vanochtend om 0600 uur op de afsluitdijk, een verdwaalde vrachtwagenband in het midden van de rijbaan.
dat dan met een gangentje van 260 aan de voorkant erin. succes verzekerd.

Alles geoorloofd voor een mooi filmpje ;).

Even inhoudelijk over de auto. Ik heb nog nooit zoveel fun gehad met een auto. Is hij perfect? Nee, zeker niet. Stabiliteit is goed, zeer goed zelfs, maar het is geen Mercedes, waar je uren op topsnelheid kunt rijden zonder inspanning. De BMW heeft een zeer harde vering en uiterst directe besturing. Op glad asfalt geen probleem, maar een hobbelige autobahn is niet het favoriete terrein van deze auto. Als je over een hobbel knalt, krijg je altijd (geringe) feedback in het stuur. Altijd twee handjes aan het stuur dus. Boven de 230 vergt de auto nog meer aandacht, omdat je nog iets meer feedback krijgt uit besturing. De scherpte neemt dan net een tikje af. Het is niet een auto om urenlang met 250 te knallen, meer een auto waarmee je veel sprintjes wilt doen (genieten van die magistrale sound en performance) en sporadisch wilt doorknallen naar topsnelheid. De topsnelheid haalt de auto zonder moeite, dat is wel prettig. Niet gefilmd, maar wel getest. De begrenzer schiet er bij 262 op de teller in. Leuk voor de statistieken :).
 

cvegreen

Forumguru
Best wel aardig snel voor een relatief kleine auto .
Ik zou dat ook nog wel eens willen beleven , snel gaan in een auto die dit met gemak aankan.
 

MarcoO2

Forumguru
Niet gek, sitechris, lang niet gek... lekker hé, even vól doorknallen... (en hopen dat dat gekke hert inderdaad even niet oversteekt)!
 

VEEJAY

Forumguru
Dat waren nog eens tijden he VJ. :grin:
Nu heeft ie uit frustratie dus maar een dikke 1-serie gekocht.

We hadden milder moeter zijn tegen Chris.. Wij van toen zijn er allemaal op achteruit gegaan qua peekaas ook die kerel met die rappe audi heeft nu een 116i).
 

___JC___

Forumguru
We hadden milder moeter zijn tegen Chris.. Wij van toen zijn er allemaal op achteruit gegaan qua peekaas ook die kerel met die rappe audi heeft nu een 116i).

Ik heb nog gewoon dezelfde auto hoor. Misschien dat ie wel een paar pk's kwijt is natuurlijk. En mn andere auto heeft 265pk. Maar die loopt ECHT geen 260! :D
 

sitechris

Donateur
We hadden milder moeter zijn tegen Chris.. Wij van toen zijn er allemaal op achteruit gegaan qua peekaas ook die kerel met die rappe audi heeft nu een 116i).

Ha ha, voorlopig zit ik nu ook wel even op mijn max. Deze auto rijd ik nog wel een tijdje, maar het wordt sowieso lastig om deze te overtreffen. Natuurlijk, je kunt een gechipte Leon (310 pk), Octi RS of GTI maar als ik eerlijk ben vind ik de vergelijking met een 130i toch echt mank gaan. De 130i is in alle opzichten een echte sportauto, zowel qua plussen als qua minnen. De eerder genoemde auto's zijn minder extreem en geven je minder dat speciale gevoel. Overigens, die auto's hebben ook hun voordelen, vooral qua functionaliteit en comfort zijn die auto's een klasse beter (alhoewel de Leon ook zeer hard is). Als ik ruimte nodig zou hebben, zou ik zeker een tweedehands Octi RS hebben aangeschaft.
 

sitechris

Donateur
Best wel aardig snel voor een relatief kleine auto .
Ik zou dat ook nog wel eens willen beleven , snel gaan in een auto die dit met gemak aankan.

Het is idd echt kicken ja. Grote voordeel van de 1 serie, je zit lekker met je billetjes dicht op het asfalt en je hoort de motor heel erg luid en de vering is serieus hard. Snelheidsbeleving is echt optimaal. Dat is gigantisch kicken als je echt hard gaat, maar juist in NL profiteer je er ook van. Met de Octi en 330 reed ik standaard 160 a 170 en had ik het gevoel dat ik stilstond. Nu rijd ik 130 a 140 en heb al het gevoel dat het lekker snel gaat. Echt super! Als je een keer in de buurt van Utrecht komt, moet je me maar even een pm sturen, dan kun je ff een stukkie rijden (Duitsland is wel wat te ver ha ha).
 

cvegreen

Forumguru
Als je privé zo'n dikke BMW hebt met zoveel pk's onder de kap , gaat een octy met een 1.4 motor met 122 pk niet wat te minnetjes zijn ? Sorry , maar die vraag komt me te binnen bij het lezen dat je een octy 1.4 TSI in bestelling hebt staan.
ps. Voel je niet aangevallen he , is gewoon een vraagje zonder meer . Ik mag eigenlijk niets zeggen ,want heb geen auto .
 

skodaoctavia2

Actief lid
hij probeert vast zijn wilde haren nog even snel te verliezen.
:945:​
Voordat de octi komt.
ennuh niet chippen he?:D

Maar het zal erg lekker rijden zo te lezen.
 

___JC___

Forumguru
Denk dat je straks een zeer goede combo hebt. Een relaxed cruiser voor woon-werk en een bommetje op wielen voor als je lekker sportief wil rijden. Nog geen plannen om een keer het circuit op te gaan ermee Chris?

*disclaimer, sportief rijden kan natuurlijk alleen veilig op het circuit of op de Duitse autobahn.
;)
 

sitechris

Donateur
Als je privé zo'n dikke BMW hebt met zoveel pk's onder de kap , gaat een octy met een 1.4 motor met 122 pk niet wat te minnetjes zijn ? Sorry , maar die vraag komt me te binnen bij het lezen dat je een octy 1.4 TSI in bestelling hebt staan.
ps. Voel je niet aangevallen he , is gewoon een vraagje zonder meer . Ik mag eigenlijk niets zeggen ,want heb geen auto .

Voel me zeker niet aangevallen. Ik heb eigenlijk bewust voor de 1.4 TSI gekozen. Allereerst vanwege budgetlimieten, ten tweede omdat ik de auto alleen zakelijk gebruik en ook nog eens alleen in NL. Ik rijd alleen op de snelweg en heb niet zo heel veel aan topsnelheid. Ik heb de 1.4 TSI gereden en vind het een uiterst prettige motor. Relatief veel trekkracht, lekker schakellui en voor je gevoel levert hij meer vermogen dan 'maar' 122 pk. En belangrijk voor mijn baas, de auto rijdt redelijk zuinig.

En als ik los wil gaan, pak ik de BMW. Ideale combo. Overigens.....ik rijd nu in een voorloopauto, een auto van een oud-collega. Een opel Corsa Ecoflex diesel. In vergelijking met dat hok is echt alles een verademing. Dus ik ga er op vooruit ha ha.
 

sitechris

Donateur
Denk dat je straks een zeer goede combo hebt. Een relaxed cruiser voor woon-werk en een bommetje op wielen voor als je lekker sportief wil rijden. Nog geen plannen om een keer het circuit op te gaan ermee Chris?

*disclaimer, sportief rijden kan natuurlijk alleen veilig op het circuit of op de Duitse autobahn.
;)

weet ik nog niet. Ik heb eigenlijk te weinig ervaring om bv een keer de Ring op te gaan en ik vind het nog wel wat zonde voor banden, eventuele schade etc. Aan de andere kant.....het lokt wel. Ik ga binnenkort een weekje naar Zwitserland en daar even uitproberen waar de grenzen liggen door lekker op een rustige avond wat haarspeldbochtjes te pakken en eens voorzichtig het ESP uitzetten en kontje is dwars zetten. Als dat lekker gaat, wie weet.....maar nu zegt mijn onderbuikgevoel nog 'doe maar niet'
 
Bovenaan Onderaan