BMW 130i

cvegreen

Forumguru
Dat is een heel mooie BMW hoor , ik vind het een sportief ogende auto , maar zoals die van u ziet hij er nog sportiever uit . De zoon van mijn baas had zo'n 120D , maar die had zeker en vast niet zo'n mooie bumpers als die van u . Hij had trouwens geen leder interieur ook.
Mooi , heel mooi. Ik heb het wel voor BMW .
De baas rijdt met een 635D , de zoon van de baas rijdt met een 320D break en de dochter van de baas rijdt in en 318D break. De secretaresse rijdt met een 120D ( de vorige van de zoon van de baas ). Ik kom daar dan ook aan met mijn scooterke :smiley29: (lol)
Ik mag met alle BMW's rijden om ze te wassen .
 

cvegreen

Forumguru
Yeps , een blunder van formaat . Sorry man , maar ik dacht echt dat je voorstoel van leder was . Dat komt ervan he , als je met een oud laptopje op je schoot zit :ahum:
Maar om wat te surfen en te mailen heb ik niet echt nood aan een up to date machine .
 

sitechris

Donateur
Kleine update:

Vandaag voor het eerst de nadelen van achterwielaandrijving mogen ervaren. Ik sta op mijn zomerbanden vooruit geparkeerd en mijn achterwielen staan op bevroren, platgereden sneeuw. No way dat de auto nog in beweging komt. Ik moet wachten tot het gaat dooien vrees ik. De auto ziet er wel stoer uit met zijn tijdelijke 'witte' dak.

Waarom geen zomerbanden? Ik rijd de auto alleen privé, dus als het echt shitweer is, laat ik de auto gewoon staan. Vind de aanschaf en opslag van winterbanden dan net wat te duur.

Verder nog nieuws over de auto?
Nee, de auto is zeer betrouwbaar. Ook heel prettig, de lange serviceintervallen. BMW werkt met een systeem dat per onderdeel aangeeft wanneer je het moet vervangen. Zo hoef je niet voor servicebeurten te komen, maar alleen datgene wat vervangen moet worden. Dit bespaart kosten, omdat je servicebeurt onderhand eens per 60.000 kilometer plaatsvindt. Ook prettig, de auto heeft geen distributieriem maar een ketting. Die hoef je dus niet te vervangen.

Kilometerstand inmiddels 63.000. Toch al weer 12.000 kilometer gereden. Dat gaat de komende tijd wel iets minder hard omhoog, omdat ik afgelopen half jaar veel ritjes heb gereden.

Ik ben nog steeds supertevreden over de auto, wat een ongelooflijke funcar!
 

Bijlagen

  • DSCN2124.jpg
    DSCN2124.jpg
    94,9 KB · Weergaven: 20
  • DSCN2123-1.jpg
    DSCN2123-1.jpg
    21,7 KB · Weergaven: 21

cvegreen

Forumguru
Een vriendin van mijn vrouw haar man , rijd ook een BMW en die geraakt ook niet van zijn oprit af . Hij moet noodgedwongen nu met het openbaar vervoer naar het werk . Achterwiel tractie is leuk , maar in zo'n weer zou je het liefst ook voorwiel tractie hebben. Ik zie hier veel van die achterwiel aangedreven auto's sukkelen , het is hier precies een schaatsbaan , zo glad is het hier in de wijk en er rijden hier veel dure duitse wagens achterwiel aangedreven . Leuk om ze te zien slingeren van de ene kant naar de andere kant . Maar der zit 1 BMW 318D tussen en die heeft er blijkbaar minde last van dan die andere BMW en die 2 mercedessen die hier in de wijk een garage hebben .
 

LenK

Forumguru
Als het op wegkomen op een gladde ondergrond is dan weet niet wat het verschil in tractie tussen een voorwiel- en een achterwielaandrijver is. Volgens mij niks: allebei 2 wielen die aandrijven en 2 wielen die grip moeten krijgen.
Als sitechris andersom geparkeerd had dan kwam hij wel weg. Als een voorwielaandrijver op die plek achteruit had geparkeerd dan zat ie in het zelfde schuitje als sitechris.
Dat je de achterwielaandrijver in deze weersomstandigheden liever niet gebruikt als je een alternatief hebt snap ik volledig.
Collega met BMW rijdt op het ogenblik ook met dichtgeknepen billen zoals ie elke winter gewend is.
 

Ronnie

Forumguru
Bij een voorwielaandrijver heb je natuurlijk ook nog het motor/bak gewicht op de tractiewielen, scheelt natuurlijk ook aanmerkelijk.....
 

sitechris

Donateur
Mijn zakelijke auto heeft voorwielaandrijving (en ook zomerbandjes) en dat gaat in de sneeuw toch net wat makkelijker. Maar ja....de winter stopt vanzelf wel weer een keertje ;).
 

cvegreen

Forumguru
Het is inderdaad wel zo dat bij geen glad of sneeuw weer een achterwiel aangedreven auto het leuker rijden is . Mijn eerste auto (opel kaddet coupé) had ook achterwiel tractie en dat heb ik altijd het leukst rijden gevonden.
 

___JC___

Forumguru
Ja, maar fwd met winterbanden is wel verdomde handig met deze gladheid. Net ff op pad geweest, maar ik heb geen achterwielaandrijver gezien eigenlijk. Uberhaupt rustig natuurlijk.
 

sitechris

Donateur
van de week was ik met een SUV 4WD / winterbanden op pad. Dan kun je op sneeuw bijna volgas geven en nog heb je grip. Dat is echt summum in deze winterse omstandigheden.
 

Constant

Erelid
Wees blij dat hij goed beschermd staat, mijn 4wd is zwaar ingepekeld, er zit genoeg zout op om een walvis in te pekelen.
 

sitechris

Donateur
Grappig, heb foto's van de auto van vorige eigenaar.

IMG_3250.jpg

IMG_3251.jpg

IMG_3255.jpg

IMG_3256.jpg
 
Bovenaan Onderaan