Bizar verhaal....

MarcoO2

Forumguru
Balen zeg! Al met al dus toch gewoon een ongelukkig toeval, en valt de dealer niets te verwijten.
 

Joske

Forumguru
op zich ook een zeer belangrijk punt, het feit dat het vertrouwen in de dealer kan blijven. Zo zie je maar dat men niet te snel overhaaste conclusies kan trekken en een dealer zijn reputatie te grabbel gooien op het wereldwijde web.

Je neemt het alvast zeer sportief op, het feit dat je een kleine beurt zelf uitgevoerd hebt en daar dan de (garantie)gevolgen van wilt dragen :). Alhoewel dat die kleine beurt wél bij de dealer te laten uitvoeren dit niet had kunnen voorkomen..

Mag ik vragen wat de prijs van de totaalfactuur zal bedragen? En de ruilmotor dat geplaatst zal worden is die dan gereviseerd? Of wordt deze inwendig niet nagekeken?
 

Noord26

Forumguru
Een auto uit 2010 met net een ton achter de kiezen zou dit niet moeten kunnen vertonen, maar ik denk dat je idd jezelf in de vingers hebt gesneden door het kleine onderhoud zelf te doen en hiermee meer kans op coulance of volledige vergoeding teniet hebt gedaan.

Zeer goede dealer als die 50-50 wil doen en gratis leenauto als PON van niets wil weten vanwege zelf klein onderhoud uitgevoerd te hebben.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Hoe zit het dan met de 1.2? Ook dit probleem bekend? Dus maar geen 2e hands 1.4 dsg waar ik tzt aan dacht
 

van_der_P

Senior Member
Mag ik vragen wat de prijs van de totaalfactuur zal bedragen? En de ruilmotor dat geplaatst zal worden is die dan gereviseerd? Of wordt deze inwendig niet nagekeken?

Op de onderdelenlijn staat bij een demontage bedrijf Gebr. Klein Gunnewiek in Groenlo een 1.4 motor met 500 km op de teller bouwjaar 2012 te koop voor € 1490,--. Zonder turbo en vliegwiel.
Daar komt dan ook nog ongeveer € 1000,-- bij voor inbouw. Dat had ik op een site over revisie van motoren gevonden.
 
Laatst bewerkt:

Desperado

Forumguru
De prijs voor de motor is een nette prijs. Klein Gunnewiek is een goed bedrijf weet ik uit ervaring. Inbouw 1000 euro komt neer op ongeveer 17 uur werk gok ik. Lijkt me redelijk.
 

Ronnie

Forumguru
Oude motor en bak eronder uit plm. 2,5 uur, bak, vliegwiel en koppeling, turbo, dynamo enz. overzetten plm. 3 uur,
en de zaak er weer inzetten nog eens 3 uur, dan moet het wel bekeken zijn........
 

Cordoba

Forumguru
In het algemeen geldt voor turbo motoren, dat je ze af en toe (bijv. 1 x per maand) een rit met wat meer toerentallen gunnen. Dit voorkomt ook problemen met de turbo op zich. Dat rijden met hogere toerentallen, hoeft niet direct een snelheidsrit te zijn: gewoon een versnelling terugschakelen op de snelweg over een afstand van tientallen km's, doet het ook.
 

Actros1966

Nieuw lid
@van_der_P Nog bedankt voor jouw tip m.b.t. de motor! De dealer heeft een ander maar gelijkwaardig motorblok besteld en momenteel zijn ze bezig met het reviseren ervan. Ik blijf het moeilijk te verteren vinden dat je met een auto van deze leeftijd en km-stand voor een dergelijke reparatie komt te staan. Het is inderdaad zo dat als de dealer de kleine beurt had uitgevoerd (i.p.v. ikzelf) dit het probleem niet had kunnen voorkomen. Dit is een verhaal geworden van domme en vooral dure pech. De dealer heeft het heel netjes opgelost door de helft van de kosten van het reviseren en de kosten van de huurauto voor hun rekening te nemen. Mochten er zich nog "gekke" dingen voordoen dan meld ik me wederom. In elk geval bedankt voor al jullie reacties en tips!
 
Bovenaan Onderaan