Bizar verhaal....

passatboy

Forumguru
hier hangt een vies geurtje aan , motor perfect lopend en dan kop revisie adviseren na vervanging turbo en waterpomp ???
hebben ze er niet wat gek mee gedaan met koude motor om die nieuwe turbo eens even snel te testen , en dan verkeerde versnelling in plaats van 4 naar 5 ,4 naar 3 in volle toeren en dan krijg je inderdaad een kromme klep,
je zou voor minder je auto niet meer binne doen in de officiele garage met al die wannabee schumachers die net van de schoolbanken komen en staan te springen om een test rit te maken
pas op de passat club een lid dat zijn wagen had binne gedaan voor carroserie werken , een vriend van em kwam die auto tegen en wou goede dag zeggen maar kon em nie bij houden in het drukke verkeer , ondanks dat die vriend een snellere versie had , dat vond hij raar want de eigenaar is zeer zuinig op zijn auto , en inderdaad er zat weer zo een jonkie achter het stuur , die zelf de carwash in reed met die wagen en de eigenaar haat car washen , het is uitgekomen en het jonkie ligt op straat , zo zie je maar zijt dan maar zuinig op je wagen
 

Fean

Forumguru
als je een 1.8 hebt.. wellicht even naar de nokkenas sensor laten kijken. Dit was een terugroep actie. Ik was 1 van de eerste en heb hierdoor een blok gekregen van Pon. Maanden lopen zoeken wat het was..
 

serum

Senior Member
Het is een 1.4. maar je kan de garagehouder er misschien op attenderen dat hij vermoedelijk verzekerd is voor dergelijke schades. Een vergissing kan voorkomen. Je moet hem alleen zover krijgen dat ze het toegeven. (wat ze in feite al doen door de tegemoetkoming) Bah, rotsituaties.
 

michelover

Forumguru
Lekkere garage, succes met de verdere afhandeling. En geef ons even de naam van de betreffende garage, dan kunnen we er met een grote boog om heen rijden.
 

VWim

Forumguru
Een motor kan een keer defect raken, dat zou daarom net zo goed ook kunnen gebeuren bij dealer. Laten we, niet gehinderd door enige vorm van kennis omtrent de feiten, geen overhaaste conclusies trekken. Zeker niet in de richting van de betreffende dealer.
 

Wesly

Senior Member
Een motor kan een keer defect raken, dat zou daarom net zo goed ook kunnen gebeuren bij dealer. Laten we, niet gehinderd door enige vorm van kennis omtrent de feiten, geen overhaaste conclusies trekken. Zeker niet in de richting van de betreffende dealer.
Idd VWim, vaker ligt het aan een defect van de gebruiker. Maarja, als je niet de eerste bent.....
 

Actros1966

Nieuw lid
We hebben via de ANWB een technische expert in de arm genomen en die gaat morgen bij de dealer langs voor een second opinion. Wordt vervolgd...
 

Actros1966

Nieuw lid
We hebben via de ANWB een technische expert in de arm genomen en die gaat morgen bij de dealer langs voor een second opinion. Wordt vervolgd...
 

Canon-Eye

Forumguru
Mensen, even een algemene opmerking:
A.u.b. niet meer dan 1/één keer klikken om een reactie te plaatsen, ook als het lijkt alsof er een hele tijd niets gebeurt.
Want nogmaals op de Reageer- of NieuwTopic-knop klikken betekent dat je reactie c.q. je nieuwe topic nogmaals wordt geplaatst.
Ga liever even naar bovenaan de pagina en klik op bv. "Wat is er nieuw", of ga op een andere manier naar een ander draadje, want anders sneeuwen we onder in de dubbele en 3-voudige postings.

Het probleem is al bekend bij de beheerder.
 

CDK

Forumguru
Mensen, even een algemene opmerking:
A.u.b. niet meer dan 1/één keer klikken om een reactie te plaatsen, ook als het lijkt alsof er een hele tijd niets gebeurt.
Want nogmaals op de Reageer- of NieuwTopic-knop klikken betekent dat je reactie c.q. je nieuwe topic nogmaals wordt geplaatst.
Ga liever even naar bovenaan de pagina en klik op bv. "Wat is er nieuw", of ga op een andere manier naar een ander draadje, want anders sneeuwen we onder in de dubbele en 3-voudige postings.

Het probleem is al bekend bij de beheerder.
Het komt ook voor bij 1 x klikken helaas
 

Desperado

Forumguru
Even los van het feit wat er mis is gegaan. Ik begrijp niet waar ze zo moeilijk om doen, vrijwel elk autobedrijf is zo slim om zich hiervoor te verzekeren. Aangezien de kosten bij dit soort foutjes vaak erg hoog zijn is zo'n verzekering gewoon noodzaak. En iets fout doen kan iedereen overkomen, gewoon eerlijk over zijn en je houdt een tevreden klant.
 

Actros1966

Nieuw lid
Zoals beloofd het oordeel van de technisch expert: Hij heeft de andere cilinders ook op compressie gemeten, conclusie: ze halen nog niet de helft van de normale compressiedruk van 8.6 bar. Motor zit nog steeds in elkaar, advies: motor helemaal uit elkaar halen dus cilinderkop eraf + 4 zuigers. Dat gaat a.s. donderdag gebeuren en dan wordt alles nogmaals door de expert bekeken. Het is een interne motorverontreiniging. Dat is een bekend probleem bij 1.4 tsi motoren met dsg-bak (motor loopt te laag in toeren met een te hoge versnelling) aldus de expert. Wordt vervolgd.
 

leftwingnl

Nieuw lid
Ik neem aan dat de expert erbij is als de motor uit elkaar wordt gehaald? Lijkt me beetje riskant als de garage de kans krijgt het bewijs te vernietigen. Dit alles kan zo maar een rekening worden van ruim meer dan 1000 en daar wil je écht voor passeren. Tot de expert zijn conclusie getrokken heeft zou ik die auto niet bij de dealer laten staan maar bij een onafhankelijke 3e partij (de expert?).
 

lawewing

Forumguru
Even los van het feit wat er mis is gegaan. Ik begrijp niet waar ze zo moeilijk om doen, vrijwel elk autobedrijf is zo slim om zich hiervoor te verzekeren. Aangezien de kosten bij dit soort foutjes vaak erg hoog zijn is zo'n verzekering gewoon noodzaak. En iets fout doen kan iedereen overkomen, gewoon eerlijk over zijn en je houdt een tevreden klant.

Volgens mij kunnen ze zich hiervoor niet verzekeren, simpelweg omdat je niet je eigen wanprestatie kunt verzekeren. Kortom, een eigen fout zullen ze op eigen kosten moeten herstellen. Anders zou een ondernemer op die manier geen enkele prikkel hoeven hebben om goed werk te leveren, "want ik ben er toch voor verzekerd".

Een verzekeraar verzekert wel sommige gevolgen van je eigen wanprestatie, bijvoorbeeld als door een eigen fout de hele auto affikt, of als tijdens een testrit de auto beschadigd raakt. Dan wordt de schade aan de auto, of in het eerste voorbeeld, de dagwaarde van de auto vergoedt.
 

lawewing

Forumguru
@Actross1966: vervelend man! Moet ik nu uit je verslag van de bevindingen van de expert afleiden dat het niet aan de garage ligt?
 
Bovenaan Onderaan