Bijna eigenaar van Octavia III Combi RS - Tips/vragen!

peterrapid

Forumguru
Betsy is ook binnen geweest op 1500km denk dat het een klantenbinding is en anderzijds wel een goede checkup om te zien of alles correct verloopt in de vloeistoffen. ik vind het een goede service :thumbsup:
 
Wat vinden jullie van de stabiliteit op snelheid? Ik moet eigenlijk redelijk veel corrigeren eens boven pakweg 130km/u. Zou het een kwestie van uitlijnen zijn?
 

peterrapid

Forumguru
Was dit al bij de andere velgen of enkel bij de nieuwe ? Want ik moet zeggen de mijne rijdt als een trein aan 130 zelfs aan 180 is er niet veel twijfel hoor enkel bij bochten pikken voel je de Potenza's die het allemaal niet zo goed aankunnen.
 
zowel met de Pictoris zomerwielen als nu met de wintervelgen, dus daaraan ligt het niet... Als de baan perfect vlak is, valt het wel mee, maar anders zit ik continu kleine correcties te maken.
 

BlackRS

Nieuw lid
@GatorLinearFade ik heb de xtremes er op zitten en heb niks van trillingen, willy's. Geen afwijkingen bij snelle acceleraties noch bij stevig remmen. Bij hoge snelheden (+220) enkel wat 'last' van zijdelingse wind
 

Mettes

Forumguru
Ook hier geen last met de stabiliteit van de wagen.
@GatorLinearFade : Stuurrespons kan wel via VCDS aangepast worden of langs knopje VRS-mode ,als u over deze optie beschikt.Mischien kan hiermee uw probleem verholpen worden?
 
@Mettes ik heb idd de VRS-mode knop. 'k heb vanochtend eens in sport mode, dus met zwaardere besturing, geprobeerd en dat hielp niet: plankgas in 5de van 130 tot 180 km/u en ik moest bijsturen om binnen mijn baanvak te blijven. 'k ga de uitlijning laten nakijken.
 

Belgianr26

Forumguru
Zijn er hier nog mensen met een combi die last hebben van een soort "gerammel" in de koffer? Ik ben opzoek naar wat het is maar ik kan het niet lokaliseren...
 

Joske

Forumguru
Zijn er hier nog mensen met een combi die last hebben van een soort "gerammel" in de koffer? Ik ben opzoek naar wat het is maar ik kan het niet lokaliseren...
reservewiel aanwezig? => checken of daar alles vastzit (toolbox enz)
brandblusser?
...

eigenlijk de beste manier is alles uit je koffer te halen, dan kan je uitsluiten dat het gerammel niet van iets komt dat er in ligt.

dan nog niet gevonden, doe de rollo eens dicht en zie of het geluid dan nog optreedt

en eventueel wat er nog een rammel kan veroorzaken is je nummerplaathouder. :)
 
@BlackRS : ik zeg ook TOONT kleiner dan een lichte kleur... Ik zeg niet dat de auto kleiner is. Integendeel:de kofferbak is nog groter dan mn huidige superb. Alleen de binnenruimte achterin is zo'n 8 tot 10 cm krapper.... Maar nog steeds, ondanks mijn 2 meter, passen de kids prima achter mij!
 

Mettes

Forumguru
@Belgianr26 : Spijtig genoeg heb ik verschillende rammels in mijn wagen.
Eén in de rechterdeur vooraan.
Deze manifesteerd zich enkel bij een bepaald toerentalgebied van de motor.(resonantie)
Achteraan had ik een rammel ter hoogte van de uitklapbare transporthaakjes.
Deze heb ik nu in uitgeklapt en weg is de rammel.
 

BlackRS

Nieuw lid
Ik heb geen rammelgeluiden. Al een geluk want met mijn 'neurose' zou ik er gek van worden.
Echter, als ik het membraan activeer dan zijn er bij 2000 tot 2500rpm wel trillingen. Het enige wat dan 'rammelt' is mijn zonnebril in het klepje. En al mijn organen :D
 

Tom RS

Forumguru
@Mettes ik heb idd de VRS-mode knop. 'k heb vanochtend eens in sport mode, dus met zwaardere besturing, geprobeerd en dat hielp niet: plankgas in 5de van 130 tot 180 km/u en ik moest bijsturen om binnen mijn baanvak te blijven. 'k ga de uitlijning laten nakijken.

Ik moet ook constant bijsturen op de snelweg. Met de zomerbanden welliswaar minder dan met de winterbanden, maar toch. Bij mij manifesteert zich dit door heel kleine correcties die ik rond de rechtuitstand moet uitvoeren. Aan de uitlijning ligt het niet want die is om andere redenen al nagekeken. Het stuur is gewoon heel erg gevoelig rond de rechtuitstand, waar mijn vorige auto's altijd een soort van "dood punt" hadden (een paar mm kon je het stuur bewegen eer er iets gebeurde), heeft de Rs dit dus niet. Elke mm vertaald zich in een richtingsverandering. Gevolg is dat ik constant kleine correcties moet uitvoeren. Erg storend is het niet, maar heel relaxed rijden zit er niet in.
 
Bovenaan Onderaan