Bijna daar: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Ambition - black magic

piair1982

Forumguru
Is dit de voor of na foto? Lijkt nog vrij hoog te staan. Althans als ik het met de mijne vergelijk.

of het ligt aan de hoek tov van jouw faab hoe de foto geschoten is. ;)
 

Ridley

Forumguru
Het is na, maar geloof me hij is echt gezakt :)

Belangrijker nog: het weggedrag is er zoveel op vooruit gegaan! Overhellen in bochten is echt geen sprake meer van. Ik had wel de kinderen bij, dus het maximale heb ik er nog niet uitgeperst ;)

Hier nog een pic welke Antera zelf heeft geschoten, wellicht komt het daar beter over.

juneny2e.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

ertromp

Forumguru
Goed gelukt en dat scheelt idd ten opzichte van standaard zeg. Ik kan me voorstellen dat je dat "overhellen" kwijt bent. Goede keuze!
 

piair1982

Forumguru
Ik zie het. De wielen staan netjes in de wielkasten.

fijn dat het je bevalt!


ik heb bij een fabia 1 ooit alleen verlagingsveren gehad. Was mooi maar stuiterde als een dolle. Heb ze er toen ook heel gauw onderuit gehaald. ;)
 

Ridley

Forumguru
Dat is bij Eibach verleden tijd, ik heb niet het idee dat ik ingeleverd heb op comfort. Ik las van ander forumlid met een HB, dit ook over de Eibach set. Wellicht dat de combi net wat meer bij te zetten heeft tov de HB?
 

piair1982

Forumguru
Wat kost zo een setje plusminus ongeveer? :D

Meen mij te herinneren dat zoiets al gauw tegen de 1000 euro ging. Inclusief uitlijnen etc.
 

Ridley

Forumguru
Ik heb gebruik gemaakt van de aanbieding van Antera vorige maand (volgens mij deze maand ook nog): nieuwe set + montage €250 en bij Euromaster uit laten lijnen voor €55.

Ter vergelijking:
Dealer vroeg €600 zonder uitlijnen.
VAGtechniek te Nuenen vroeg €400 zonder uitlijnen.

En het was me achteraf €1000 waard geweest :-)
 

Ridley

Forumguru
Volgende maand grote beurt en einde garantie. Er staat inmiddels 22.000 op de teller dus ik verleng de garantie niet. Nieuwe logo's worden gelijk geplaatst door de dealer. Overigens al wel een hele mooie Rapid demo zien staan... Wellicht een balletje opgooien... Uiteindelijk is deze al twee jaar oud

En om @Hetzer zijn tempo een beetje bij te houden met wisselen van Tsjechische bolides zou ik wel in actie moeten komen.
 

ertromp

Forumguru
Onze @Hetzer houd je niet bij. Die wisselt sneller dan het weer :D
Maar 22.000 op de teller: die is net ingereden. Zou je keuze dan de Rapid Hatchback of de Spaceback zijn? Of is wachten op de nieuwe Fabia misschien een optie?
 

Ridley

Forumguru
De hatchback, persoonlijk vind ik de spaceback niet zo mooi en meer betalen voor minder ruimte???

Nieuwe Fabia wordt wellicht ook een optie, maar dat duurt nog even voordat die komt. Daarnaast ben ik benieuwd wat ze in de nieuwe Fabia gaan doen met de binnenruimte. Onze kids worden steeds groter en dan is kleiner geen optie.
 

Hetzer

Forumguru
Nieuwe Fabia schijnt wel leuk te worden, maar ook iets kleiner (lager), en helaas met als instap motor, de 1.0 mpi uit de Citigo / up.

Offtopic, En tja mij bijhouden of inhalen, dan heb je nog wat te gaan, zit binnenkort met de MC, op Skoda nummer 9, in 14 jaar tijd :)
 

Ridley

Forumguru
Als het alleen lager is kan ik er mee leven: ben maar 1.73 ;), het gaat me vooral om de beenruimte van de passagiers achter. En de instapmotor kies ik nu al niet, dus daar valt ie ook niet op af. Wachten dan maar???

En ik 4 in 10 jaar nu: i give up!
 

Hetzer

Forumguru
Uiteindelijk zal ik tzt ook, wel in een Fabia-3 uitkomen, maar niet voor dat ik paar jaar met mijn Fabia-MC heb rond getuft :)
 

Ridley

Forumguru
Vandaag grote beurt gehad: geen vuiltje aan de lucht natuurlijk. Gelijk de logo's laten vervangen door de nieuwe, zowel voor en achter als de wielen: kosten 8 tientjes dat vond ik nog redelijk.
 

CDK

Forumguru
Jouw auto is weer lekker up to date! Ook nog een nieuw stuurwiel plaatsen met nieuwe logo of dat toch maar niet?
 

Ridley

Forumguru
Ik stoor me er (nog) niet aan dus ik denk ik niet (voorlopig). Je weet nooit hoe ik me hier kan laten verleiden ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan