Bijna daar: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Ambition - black magic

Ridley

Forumguru
Even voorstellen: mijn naam is Ivan, woonachtig in Eindhoven en nieuw hier. Eind volgende week aflevering, jeey. Al jaren tevreden Skoda rijder nu over naar de TSI motor. Hopelijk bevat die net zo goed als de 1.4 die ik nu heb, maar dat zal wel. Lease bak Citroen Zee4 Picasso (herinzet) drama :mad:!!! snel veel kilometers maken, zodat daar ook een Skoda voor in de plaats kan komen. Voorgaande auto's:
2003 - Fabia HB 1.4 Silvergrey
2007 - Fabia HB 1.4 Pacific Blue
2009 - Fabia Combi 1.4 Satingrey 'Tour'
Ik heb al zo veel handige dingen hier op het forum gezien, dat ik nu toch echt maar eens lid moest worden na al die jaren Skoda rijden. Thnx voor de tip over het reservewiel (wat ik er nu dus niet bij krijg, maar vd Akker niet flauw: leggen we die je nu hebt wel in de nieuwe :xyxthumbs:).
 

Ridley

Forumguru
Dank voor warm welkom!
@piair1982: ik zie dat je dezelfde uitvoering hebt als mijn pa (kenteken NLK) mooi die monte Carlo gril, nu de lampen nog ;)
 

Marinda

Nieuw lid
831184.gif
 

Ridley

Forumguru
@piair1982 o, dat is jammer. Het zou hem helemaal afmaken, al staat ie er nu al strak bij.
 

piair1982

Forumguru
Thanks :)

Dan erbij, 300 euro voor de koplampen is een hoop geld..


Wellicht als ik xenon in ga bouwen. Maar dan moet ik mijn huidige koplampen verkopen.


Wat ga je zelf nog aan je faab aanpassen?
 

Ridley

Forumguru
Zoals je ziet ben ik tegenwoordig niet meer zo van het aanpassen, twee kids zijn al duur genoeg ;) maar ik wil bij deze wel graag een set winterbanden (wellicht op de Line velgen, en voor de zomer een set 16") vooral omdat mijn vrouw er het meest in gaat rijden (ik rij alleen in het weekend in de Skoda). Ik wil graag dat ze zich veilig voelt. Wellicht ook nog hulpveren, omdat tijdens vakanties toch regelmatig de max wordt bereikt. Ik zoek nog wel tips om een losse TomTom mooi in te bouwen, ik heb nu origineel Skoda Mio maar die gaat mee met de auto. Tips? Of is brodit toch wel de mooiste oplossing?
 

Ridley

Forumguru
Helaas nog niet in bezit van de nieuwe auto (was al wel bij de dealer, alleen door drukte in de werkplaats nog niet ingepland voor de afleverbeurt :ahum:). Volgende week woensdag gaat het dan toch echt gebeuren. Ik had niet het idee om er veel aan te veranderen, echter door het lezen van het forum zijn er toch wel wat wensen ontstaan. Superskoda account al aangemaakt :xyxthumbs:
 

Last resort

Forumguru
Nog even en dan is de auto daar. Ik zelf moet nog wat weken wachten op mijn eerste fabia.
Maar op het werk is het vrij druk, dus de weken gaan dan ook vrij snel. Week 12 is de verwachting.

Gr
 

Ridley

Forumguru
Afgeleverd

Vandaag was het dan zover: Fabia afgeleverd. Eerste 80 km gereden en wat een verschil 1.2 TSI t.o.v. de 1.4. Daar gaat het CJIB nog plezier aan beleven. Wat valt verder op: geluidsniveau is stukken lager dan mijn vorige versie. Onderstel lijkt ook wat volwassener, al kan dit ook liggen aan het feit dat er grotere wielen op liggen en deze nieuw is :grin:. Besturing toch nog net even wat beter. Conclusie: de eerste km bevallen, maar dat is natuurlijk altijd met een nieuwe...

IMG-20120125-00229.jpg
 

Ridley

Forumguru
@ snelle: nee dit was de 1.4 63kw van voor de facelift. Uiteindelijk hetzelfde vermogen, maar door de turbo flink wat vlotter.
 

Ridley

Forumguru
Thnx allemaal, inmiddels eerste bestelling van Superskoda onderweg (dorpelbeschermers en achterbumperstrip). Even voorkomen dat kleine kindervoetjes de dorpels beschadigen en papa de bumper met het inladen vd MTB. Ervaring met de vorige...:(
 
Bovenaan Onderaan