Bijna daar: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Ambition - black magic

Ridley

Forumguru
Auto is nu een kleine 4 maanden oud, we zijn 2.000 km verder (ja, echt :shocked:) dus tijd voor korte review.

Auto 'voelt' degelijker aan als mijn 2 vorige versies, dit zal overigens wel perceptie zijn, maar toch.... Aan de vering moet in de toekomst wel iets aan gebeuren, er zit een hoop ruimte in de Faab, maar die mag je blijkbaar alleen gebruiken om te vullen met piepschuim :smirk:. Daarnaast vind ik de standaard band die eronder ligt (dunlop sp) een goede band als je zeker weet dat het niet gaat regenen. Valt er wel nattigheid dan maak je zo een schuiver!

Met deze laatste reden ook gelijk maar een setje winterbanden aangeschaft, omdat mijn vrouw er voornamelijk in rijd. Die over het algemeen wel wat voorzichtiger rijd als ik overigens...

Maar uiteindelijk toch wel heel tevreden, het onderstel is zoveel beter als mijn huidige leasevoertuig (C4 grand Picasso) op slechte wegen, dat ik hem het laadvermogen wel vergeef.
 

Skoody Boo

Actief lid
Aan de vering moet in de toekomst wel iets aan gebeuren, er zit een hoop ruimte in de Faab, maar die mag je blijkbaar alleen gebruiken om te vullen met piepschuim :smirk:.

hmmmm. Ik heb nog geen rit gemaakt dat hij zwaar beladen is. Maar als ik nou kijk hoe hij onbeladen in de bochten aanvoelt..... dan vrees ik dat er bij mij hier toch ook een paar euro's aan heengaan. Nou ja, ik zal wel zien deze zomervakantie.
 

Ridley

Forumguru
Vorig jaar (en jr ervoor) met de vorige Faab combi met vrouw, 2 kids, dakkoffer, kinderfiets op dak en voor een half jr bagage weggeweest en op zich ging dat wel. Nu met deze even 40 plafondplaten van 1.20 bij 0.60 geladen bij de bouwmarkt en er was geen band meer te zien. Denk toch maar eens na over verlagen met degelijke veren (hulpveren vind ik geen optie, komt de auto nog eens 2 cm hoger op zijn poten te staan...)
 

Ridley

Forumguru
Even een update: RVS pedalen gemonteerd
pedalen.jpg

Dakdragers van Lidl :xyxthumbs:

skoda2.jpg

En lekker op vakantie geweest!
skoda1.jpg
 

Ridley

Forumguru
Ja hoor! Zelfs ik kon het! Mr lefthand... :smirk: je rem en koppelpedaal zijn twee rubber hoedjes die je eraf moet halen, daarna de rvs pedalen insmeren met zeepwater (droogt vanzelf weer op) en wat wringen om ze er overheen te zetten. Moet voor jou een eitje zijn na al dat gewrap :)
 

Ridley

Forumguru
Vandaag de achterzijde maar eens 'clean' gemaakt. Alle typeaanduidingen met de praxispas verwijderd ;)

7a5y8apy.jpg
 

Ridley

Forumguru
Dat is wel het plan, even kijken wat de dealer ervoor rekent. Ben niet heel handig...

Als het te gortig wordt, dan overweeg ik een Monte Carlo grill en dan toch maar zelf aan de gang aan de achterzijde.
 

Ridley

Forumguru
Vandaag de Eibach pro kit gemonteerd door Antera. Ben er super content mee! :yeehaa:
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    285,5 KB · Weergaven: 22
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan