Bijna, bijna 1e faab in zicht...

Jaaaaaaaaa!!!!!!
Wat rijdt ie lekker jongens! :tegek::yeah: Ik zeg nu al dat ik erg van skoda houd. Wow.
Ik hoop dat deze me heel lang happy maakt. Voorlopig kan ik alleen deze pics missen. De bestanden zouden te groot zijn helaas. Ik beloof meer te maken! Zie het als een soort van sneak peek :)

image.jpg image.jpg
 

Cordoba

Forumguru
Een paar zaken vallen mij op:
- geen chromen deurhendels aan de binnenzijde, misschien niet zo chique, maar ook minder afleidende reflecties in de zijruiten.
- de koplampen lijken gepolijst om door de APK te komen: hou het 'glas' van de koplampen in de wax: dat vertraagd veroudering(mat worden) van het oppervlak en daardoor APK afkeur (of opnieuw polijsten)
- logo op de neus ziet er nog heel gaaf uit (er zijn er veel met matte/blauwe/opgebleekte logo's)
- ziet er uit als een nette auto, zonder opsmuk, WYSIWYG

Edit: wat mij ook opvalt is het deels lichtgekleurde dash/middentunnel, zoals je dat bij 2000-2002 jaargangen ziet. Ik vraag me af of er een interieur-swap is geweest, of dat het misschien een exemplaar is dat via een buitenlandse importeur (bijv. Belgie/Duitsland) is besteld, en daarom iets afwijkt.
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Overigens nog een advies: onder de bumper zitten nogal fors bemeten luchtgaten met grove roosters. Laat op het onderste deel van de radiateur/aircondenser een beschermrooster zetten ter voorkomen van dure lekkage door steenslag. Zo'n rooster kost je minder dan 10 euro, een nieuwe condensor kost je honderden euro's.
Monteurtje heeft het juiste bestelnummer in een topic bij de Fabia II gegeven (ging over een lekke condensor), anders is er in het topic mijn auto ook wel info over te vinden. (zie handtekening hieronder)
 

turboturbo

Forumguru
Heel mooi hoor, dat beige is toch wel een mooie kleur, valt me op. En ja die koplampen - bij die andere Faab waren ze helemaal geel. Je ontkomt er toch niet aan om ze eens goed op te laten knappen op deze leeftijd...

Opvallend inderdaad wat Cordoba zegt, dat er geen chromen interieur delen in zitten. Dat viel mij ook op (maar @Cordoba en ik hebben dezelfde uitvoering, je kunt even kijken in zijn auto topic wat we bedoelen) maar eerlijk gezegd in positieve zin. Ik vind het mat zwarte juist iets sjieks hebben!

Qua motorisering heb je iig ook de goede keus gemaakt, ondanks dat de 1.4mpi heerlijk zou rijden, zijn de 16V opvolgers toch een stuk zuiniger, moderner en wat minder gevoelig qua slechte koppakking etc.

Gefeliciteerd!:thumbsup:

Nb foto tip: ga eerst naar fotoverkleinen.nl en sla je foto's op tot max 100kB alvorens ze hier te uploaden, dan zit je goed.
 
Overigens nog een advies: onder de bumper zitten nogal fors bemeten luchtgaten met grove roosters. Laat op het onderste deel van de radiateur/aircondenser een beschermrooster zetten ter voorkomen van dure lekkage door steenslag. Zo'n rooster kost je minder dan 10 euro, een nieuwe condensor kost je honderden euro's.
Monteurtje heeft het juiste bestelnummer in een topic bij de Fabia II gegeven (ging over een lekke condensor), anders is er in het topic mijn auto ook wel info over te vinden. (zie handtekening hieronder)

Zal iedere garage die ( rooster) al klaar hebben staan denk je of misschien nuenen?
Heel erg bedankt @Cordoba. Ik zal goed voor fabio zorgen. Hopelijk is er een flesje wax die ik zo nu en dan gebruiken kan en anders tijdens een beurt.
 
Thanks you guys! Ik ben er trots op! Nu nog naar de garage omdat ik bang ben voor wat er kan gebeuren, maar zo moet ik niet denken. Hij gaat of naar lakeman ( as vrijdag) of naar nuenen ( de week erop).
 

turboturbo

Forumguru
Dat rooster moet besteld worden.

Ik bestelde 'm bij Lakeman, meteen toen ik een afspraak maakte voor een beurt 2 weken later (via de website).

Ik werd nog gebeld met de vraag of ik de goede had (gezien het rooster eigenlijk voor een Suberb is) maar dat klopte dus. Ik heb 'm er later zelf op gezet omdat de condensor nog vervangen moest worden.

Als je geen airco hebt, heb je weliswaar geen condensor (#thankgod) maar kun je dat rooster mogelijk op je radiateur klikken, ter bescherming.
 
Ik heb het gezien ( de interieur van de guru's @Cordoba en @turboturbo)

Bedankt voor de waardevolle tips en adviezen guru's :bloemen::dankje: Ik zal gelijk achter dat rooster gaan. Inderdaad een goeie.
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Zal iedere garage die ( rooster) al klaar hebben staan denk je of misschien nuenen?
Heel erg bedankt @Cordoba. Ik zal goed voor fabio zorgen. Hopelijk is er een flesje wax die ik zo nu en dan gebruiken kan en anders tijdens een beurt.
Bijna iedere garage moet dit roostertje bestellen, ook dealers hebben het meestal niet in voorraad. Ik heb het destijd in Nuenen besteld, en is er als service voor niets op gezet (ik was er toch voor ander onderhoud). Je moet wel zelf even het onderdeelnummer opzoeken, en doorgeven: als je het vandaag nog besteld in Nuenen (per tel/mail) dan hebben ze het normaal gesproken volgende week in huis. Zoals @turboturbo al aangeeft: het rooster moet ietsje kleiner geknipt worden, maar gezien de kosten van het roostertje en de mogelijke onkosten die je bespaart, beslist de moeite waard.
 
Bovenaan Onderaan