Bij warme motor slaat de motor af.

Duijzer

Donateur
Ik zit zo even door je topic te lezen. Als ik lees dat de auto alleen uitvalt bij warme motor, dat de auto stinkt naar benzine en het filmpje met schommelend toerental zie zou ik denken dat er iets mis is met de automatische choke. Vroeger waren dat kleppen, tegenwoordig wordt dat elektronisch geregeld. Bij koude motor spuit hij meer brandstof in, en minder lucht. Dan loopt de motor blijkbaar prima. Als de motor warm wordt zou dat aangepast moeten worden, door een sensor of luchtmassameter. Als ik er even vanuit ga dat je luchtfilter en injectoren etc schoon zijn zou de ecu dus ergens verkeerde informatie vandaan moeten krijgen. Iets wat aangeeft dat de motor nog niet warm is (temperatuursensor?) of een regeling die niet(meer) werkt doordat een luchtmassameter of sensor foute of geen informatie geeft. Of toch de LPG regeling die ergens iets in de war stuurt. Ik zou in die richting zoeken, vooral omdat het bij koude motor niet is.
 
De fabia is bij een gasboer geweest en geen afwijkingen geconstateerd, het probleem doet zich zowel op benzine als gas voor.
Omdat voor elke (benzine /Gas) brandstof een ecu is zou ik denken dat het daar niet in zit.
Het probleem doet zich vooral voor wanneer je de koppeling intrapt en de fabia uit laat rijden naar rotonde of stoplicht.
Momenteel word de koppeling niet ingetrapt maar remmen we af op de motor.
 
Heb dezelfde Maf sensor op het net gevonden, deze is wat duidelijker
 

Bijlagen

  • senzor-presiune-map-galerie-admisie-0261230095-7f2abf0be14289e1e2-0-0-0-0-0.jpg
    senzor-presiune-map-galerie-admisie-0261230095-7f2abf0be14289e1e2-0-0-0-0-0.jpg
    203,7 KB · Weergaven: 14
Nou Luitjes, denk dat ik alweer iets verder ben.
Heb een echte vcds geleend en de auto opnieuw uit gelezen.
Foutmelding:
17545 cylinderrij 1 Mengseladaptatie (cum) P 1137-35-10 systeem te rijk (intermitterend)

Verder Mistfire cilinder 2 (zie foto) Dit is als de motor op lpg loopt.

Moet nog uitlezen wat er gebeurt op benzine.
Daarvan later een bericht.
 

Bijlagen

  • 20191016_141406 (Medium).jpg
    20191016_141406 (Medium).jpg
    105,1 KB · Weergaven: 5
Nu wil ik opnieuw uitlezen en zie ik dat de misfire (015- 016) buiten werking is.
Snap ik niet hoe kan ik dat kan activeren.
Iemand een idee ,heb al gegoogeld maar ???
 
Gewoon een vraagje: Heb de fouten gewist en daarna de fabia uitgelezen met draaiende motor.
Klopt het dan als ik misfire wil uitlezen , er staat ""Buiten Werking ""
Want dat snap of begrijp ik niet.
Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden
 

Duijzer

Donateur
Oké. de meldingen over te rijk mengsel kunnen komen door 1) teveel brandstof ingespoten of 2) brandstof niet ontbrandt. 1) lijkt me ontwaarschijnlijk, omdat het alleen om cylinder 2 lijkt te gaan. Ik zou dan zoeken naar waarom brandstof niet zou ontbranden. Bougies zijn al vervangen lees ik. Bobine? Is de vonk goed? Of erger, zit er een scheur in een klep of opent/sluit hij om één of andere reden niet goed?
 
Bovenaan Onderaan