Bij warme motor slaat de motor af.

verhulstr

Forumguru
@Bokbier ...Misschien iets stoms hoor.....je brandstoffilter......wanneer is die voor het laatst vervangen? (De mijne bleek er al 14jaar onder te hangen)
 
Oke, zal hierna kijken want onderhoud geschiedenis is er niet alhoewel er is een beurt uitgevoerd met distributiewissel.
 

verhulstr

Forumguru
Bij een onderhoudsbeurt hoeft niet altijd de filter vervangen te zijn......in mijn boekjes staan een hoop onderhoudsbeurten in...maar nergens laat zien dat die filter ooit vervangen is.....en dat bleek ook wel.
De productie datum van mijn brandstoffilter was de 7e maand 2005......dat was nog zichtbaar op het filter plus een restant van de artikelcode...maar verder bleef het daarbij......filter was ook flink aan het corroderen..(aluminium huis).
 

Ronnie

Forumguru
@Bokbier, Ik weet niet welke lambdasonde je hebt vernieuwd, maar ik heb hetzelfde gehad met mijn eigen Fabia, met BKY (ook op LPG) sloeg ook af bij remmen en iedere rotonde, alleen bij warme motor, dus op LPG. Op benzine liep de motor onderin iets onregelmatig.
Na heeeeeel lang zoeken (geen storingsmelding van de voorste lambdasonde) toch de eerste lambdasonde vervangen (is ook de duurste) en het probleem was opgelost.
Lambdasonde in een andere auto getest( vw golf 4 1.4 BKY), niets aan het handje......
Dus richt je aandacht maar op de voorste lambdasonde, deze bepaalt het brandstofmengsel.
Uit het storingsrapport maak ik uit dat de motor te rijk loopt.
Groet'n uut Losser.....
 
Hallo Ronnie, ben al een keer bij je geweest in Losser.Wel wat jaren geleden.
Welnu de voorste lambdasonde is vervangen en ja ook de duurste, gaf in eerste instantie wel een foutmelding en zodoende is deze vervangen.
Maar het probleem bleef op lpg ernstiger als op benzine.
En ja alleen bij warme motor.
Heb mijn dochter verder nog niet gesproken en heb ook nog niet opnieuw kunnen uitlezen en de accu/dynamo kunnen testen.
Zodra ik de gegevens heb, laat ik dit weten.
En natuurlijk de Groeten uit Oldenzaal
 
Zo heb vandaag de fabia uitgelezen en dit is op het moment de enige foutmelding:

Foutmelding:17545 - p1137 systeem to rich.(intermittert)

De fabia heeft na over een slechte weg de kuren weer gekregen, veel hobbels .
Is het mogelijk een relais probleem, heeft de fabia een relais dat dit probleem veroorzaakt.
Van een diesel weet ik dit wel.

Kan eventueel een slecht contact zijn , kabelbreuk e.d.?

Heeft iemand een idee ?
 

turboturbo

Forumguru
Volgens gerrit speek duidt de code op een te rijk mengsel (benzine / zuurstof)

Wat zijn je fuel trim waarden? (long-term)
 

turboturbo

Forumguru
Die waarden kun je uitlezen met een obd apparaatje of vagcan-pro/VCDS.

Of de motor daadwerkelijk loopt, maakt niet uit. Voor de long-term iig niet. De short-term zegt alleen iets over het arm/rijk mengsel op dat specifieke moment, dat is maar een moment opname.

De long term waardes zeggen iets over in hoeverre het mengsel door de ecu structureel aangepast wordt (armer of rijker)
 
Heb de fabia opnieuw uitgelezen en dezelfde foutmelding.

17545 - p1137 systeem to rich.(intermittert)

Tevens heb ik zoals turboturbo schreef de waarden uitgelezen maar kon alleen de waarden zien bij draaiende motor.

Waarschijnlijk kan mijn vcds het niet of ik doe iets verkeerd, long - term hoe doe ik dat?
hierbij zet ik een bijlage van wat ik heb uitgelezen.
 

Bijlagen

  • 20190731_202418 (Small).jpg
    20190731_202418 (Small).jpg
    48,7 KB · Weergaven: 24

turboturbo

Forumguru
Klopt die waarden lees je idd uit al rijdend / draaiende motor.

Ik dacht dat tot 10% als acceptabel wordt gezien, alles wat er meer dan 10 procent bijgeregeld moet worden (negatief danwel positief) is niet wenselijk. De long term fuel trim laat zien wat de gemiddelde waarden zijn over langere periode. Die geven een percentage aan.
 
Hallo mensen,
Welnu even een update: de motor valt nog steeds uit en alleen bij warme motor.
Heb een aantal keren op fouten uitgelezen en komt elke keer dezelfde fout melding.
Foutmelding:17545 - p1137 systeem to rich. , motor lampje blijft branden. (deze gereset)
Foutmelding blijft komen allen nu intermittert.
Mijn dochter heeft een filmpje gemaakt van de toerenteller zodat men kan zien wat er.gebeurt.
weet alleen niet hoe ik deze kan plaatsen.
Verder weet ik het niet meer waar ik moet zoeken
 

turboturbo

Forumguru
Mijn dochter heeft een filmpje gemaakt van de toerenteller zodat men kan zien wat er.gebeurt.
Belangrijker is te weten wat de long term fuel trims aangeven. Dat beeld kan aangeven in hoeverre de motor idd te rijk loopt. Loopt die te rijk, dan zou ik er wel wat aan laten doen als je straks geen katalysator wil vervangen.

Ik citeer Gerrit Speek maar even:
  • Check de Fuel Trim
    • lees de waarden voor additieve en multiplicatieve trim in [Module-01] [Meetwaardeblokken-08], [Groep 032]
    • veld 1 (add.) / veld 2 (multi) moet dan duidelijk hoger zijn dan 10%; dat is namelijk de reden van deze foutcode
    • reset nog geen foutcodes, want daarmee reset je ook de fuel trim (geen ramp als je dat wel doet, want die fuel trim is met een paar ritten weer opgebouwd)
Edit: ik zie dat je Groep 032 al uitgelezen hebt, en daar staat bij veld 1 add -10%, veld 2 multi 0,0%

De vraag is nu: welke waarde is niet orde? Wat zijn de normale en binnen de marges toegestane waarden?
 
Laatst bewerkt:
Zo gauw ik de auto weer heb zal ik deze opnieuw uitlezen zoals hierboven is beschreven.
Het mij opgevallen dat de skoda na het starten stinkt naar benzine, wellicht is er nog iets anders aan de hand.
Stel dat de motor te rijk loopt hoe kan men dit aanpasssen.
Alvast bedankt voor de antwoorden
 

Cordoba

Forumguru
Wat bij LPG en andere auto's die op verschillende brandstoffen kunnen lopen ook wel eens speelt: lekkende injectoren/brandstof-afsluiter. Omdat het probleem speelt bij rijden op LPG, zijn de afsluiter/injectoren voor benzine de verdachten: de motor krijgt immers LPG zoals het bedoelt is, maar als daar ook wat benzine de cilinders in gaat, loopt ie dus te rijk.
 
Nou Luitjes: Even een update de foutmelding 17545 komt elke keer terug. De motor slaat nog steeds af vandaar dat ik eventueel de maf sensor wil schoonmaken.
Nu het volgende wil de MAF sensor verwijderen maar deze zit niet vast met twee boutjes maar met een klem van plastic of laat ik het zo zeggen word tegen gehouden .
En op de sensor zit houder met draden kon zo niet op de naam komen, weet niet hoe ik deze moet verwijderen ben bang dat ik wat mol of zo
Alvast bedankt
 

EdK

Forumguru
Is het niet gewoon een stekker verbinding ?
|Foto's kunnen vaak zeer verhelderend zijn in dit soort situaties als het moeilijk is te omschrijven
 
Bovenaan Onderaan