Bi xenon bocht verlichting werkt niet naar behoren.

Joske

Forumguru

hemi24

Forumguru
@Joske :

Positiesensor op voor- en achteras worden gebruikt voor de hoogteafstelling van de koplampen; dit zal geen invloed hebben op de links/rechts sturing.
 

rssr

Lid
Heb al een tijdje hetzelfde probleem, de module van de bochtenverlichting is defect. Kostenplaatje: 270€.
Net uit garantie natuurlijk, dus rijden we verder zonder bewegende lampjes...
 
Ik heb het trucje van hemi24 geprobeerd en helaas geen verschil.

Weet iemand toevallig waar de bochtverlichtingsmodule zit?
 
Hier sinds een poosje ook het probleem maar ik weet eigenlijk niet precies hoe lang.. heb een keer de accu er een nacht uit gehad om op te laden met een reanimatie functie, laadspanning 15,8v zodat er gasvorming in de accu optrad. Toen accu terug erin maar de conditie was niet verbeterd. Is al hele poos terug en nu vorige week de accu vervangen en laten inleren bij @Marcooctavia

Tot zover de voorgeschiedenis.
Op het dashboard of op de columbus bij wagenstatus geen foutmelding te zien. Motor start; lampen gaan omlaag, beide keertje links rechts en weer omhoog. Business as useual. Dan stukje rijden en dan merk ik dat de linker koplamp naar links blijft schijnen. Als ik dan aankom bij een verkeerslicht achter een auto bijv zie ik dat hij langzaam van links terug naar de normale positie draait. Stuur staat dan uiteraard recht en daarvoor reed ik ook al rechtuit.

Staat niet op links verkeer. Schakelen tussen beide standen werkt; ik zie beide koplampen verspringen.

Iemand tips?
Ook uitlezen met een ELM327 geen foutcode (ja nouja... 1tje; misfire cilinder 1 maar dat is al heulllll erg lang en andere discussie)
 

hemi24

Forumguru
Als de middenstand niet overeenkomt met de rechtuitstand, zou je een issue kunnen hebben met je AFS lijkt mij...
 

Antera

Donateur
H

Tot zover de voorgeschiedenis.
Op het dashboard of op de columbus bij wagenstatus geen foutmelding te zien. Motor start; lampen gaan omlaag, beide keertje links rechts en weer omhoog. Business as useual. Dan stukje rijden en dan merk ik dat de linker koplamp naar links blijft schijnen. Als ik dan aankom bij een verkeerslicht achter een auto bijv zie ik dat hij langzaam van links terug naar de normale positie draait. Stuur staat dan uiteraard recht en daarvoor reed ik ook al rechtuit.

Staat niet op links verkeer. Schakelen tussen beide standen werkt; ik zie beide koplampen verspringen.

Een klant van heeft dit gehad op zijn GTE. Uiteindelijk naar de dealer geweest en bleek de AFS module van die koplamp defect. Vermoed een soort gelijk probleem bij jouw
 
Volgens mij verandert bij mijn octavia ook de setting van de bochtverlichting bij het veranderen van rijmodus. Bij Sport of Eco. In de stand individueel kan je alles zelf instellen. Daar stel je ook on hoe de stuurbekrachtiging reageert, en indien DSG hoe de automaatbak reageert.
 
Laatst bewerkt:
Een klant van heeft dit gehad op zijn GTE. Uiteindelijk naar de dealer geweest en bleek de AFS module van die koplamp defect. Vermoed een soort gelijk probleem bij jouw
Ik hoop van niet.. dure grap..

Vreemde vind ik dat de koplamp wel gewoon werkt;
Draait keurig mee in alle bochten en ook tijdens de zelftest niks vreemds..
Blijft alleen soms naar links staan.. heb ook het idee dat dat alleen in het begin is van de rit..

Zal het eens in de gate gaan houden.
Wellicht te temperatuur gerelateerd?
 

Coerd

Lid
Mijn octavia doet precies hetzelfde. linker koplamp blijft altijd een beetje achter bij naar links sturen. Naar rechts sturen geen probleem . Denk toch dat het zo hoort lijkt mij erg vreemd dat een module defect is Bij iedereen ?
 

ZaRoK

Senior Member
Is het niet dat de lamp onder de 50km/h altijd naar links schijnt en pas recht komt als je stil staat? Dan zou je dat dan toch elke keer moeten zien?
 
Heb daarstraks nog gereden en inderdaad elke keer bij stilstand komt de lamp terug naar rechts toe. Zodra ik dan een bocht gehad hebt staat hij weer verkeerd om bij de eerstvolgende stilstand weer terug te komen.

Ik dacht dat het af en toe was maar dat is dus niet zo; constant. En het hoort niet zo.
Zal eens kijken of mijn dashcam beelden wat uitkomst bieden..
 

GJ M

Forumguru
@Disaster-Master heb je nog meer info ingewonnen? Vanmorgen viel mij op dat ook mijn linker koplamp hetzelfde deed. Vind het wel raar dat in alle bovenstaande gevallen gesproken wordt over links, en niemand over rechts :sterretjes:
 
Goedenavond,

Tijdje niks van me laten horen excuses. De auto die ik destijds had met dit probleem heb ik niet meer. Ik had garantie en daaronder hebben ze vanalles geprobeerd. Ze hebben:

- auto uitgelezen en storingscodes opzoeken.
- auto uitlijnen
- stuurhoeksensoren kalibreren
- stuurmodule kalibreren
- koplampen handmatig verstellen
- via computer koplampen stellen

Nou dit heeft allemaal niet geholpen. Enige wat ze niet wilde nakijken was de module met reden dat deze storing zou moeten geven... Kwam niet ver met ze.

Heel veel succes!
 
Nee ben er niet echt meer mee bezig geweest.
Was even langs de dealer geweest; (Den Haag; Skoda Duindam) en even gevraagd..
Men wist het ook niet 1-2-3, konden wel middels afspraak diagnose stellen.. a 80 euro ex btw per uur.
Dus heb het even gelaten voor wat het is... maar in de auto stand doet de auto het telkens weer..
Met de lichtschakelaar gewoon op permanent aan uiteraard niet.

Verder nog steeds geen foutmeldingen, zelftest doet het ook telkens..
Tja wellicht zie ik beren op de weg die er niet zijn en hoort het zo?

Verder kan ik geen drivermodus selecteren in mijn O3.

@Antera heb jii nog info waar je dat hercakibreren kunt laten doen?
Alleen bij de dealer of is het ook met VCDS te doen bijv?
 

rssr

Lid
Ik rij nu al een jaar met een defecte koplamp module. Bij het starten krijg ik telkens een foutmelding. Maar 200€+arbeidsloon is het mij niet waard. Dan wacht ik het volgende defect wel af...
 
Bovenaan Onderaan