Bestelling

D_D

Nieuw lid
Mijn Kodiaq 2 april besteld, zou als het goed is deze week geproduceerd worden. Dealer ging enkele weken geleden nog uit van levering eind augustus. Betreft Sportline PHEV
Dealer gaf gisteren aan dat de auto volgende week naar Nederland komt, ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ze kunnen uitleveren.

Laatst bewerkt door een moderator:

Die van mij werd midden juni geproduceerd, begin juli gehoord dat hij onderweg was en 11 juli afgehaald.

Al een heerlijke eerste week erop zitten en nader de 1.000 km (wat plezierritjes erbij natuurlijk. Tot nu toe geen probleem gemerkt, laat ons hopen dat het zo blijft.

Veel succes!

D_D

Nieuw lid
Dat is dan snel gegaan! Of hij was al eerder in NL? Ik neem aan dat het transport binnen een week is?

@D_D Op Pas begin juli dat hij echt bij de verdeler (D'ieteren, België in mijn geval) stond. Dan een dag of 2 later werd ik gebeld voor een afspraak voor aflevering.

Het zal van verschillende factoren afhangen (transport planning, drukte bij de dealer, ...) maar ik denk dat je eenmaal de auto gemaakt is toch echt wel kan beginnen aftellen.

Oorspronkelijk besteld in januari, leverdatum was toen eind april, dus heb wel wat vertraging gehad. Maar dan hopelijk ook wat jong model issues minder?

D_D

Nieuw lid

Ik heb gehoord dat na levering bij de dealer het rijklaarmaken nog goed 3 weken kan duren met een beetje pech. Hopelijk meer geluk!

Maar het aftellen kan gelukkig beginnen. Kijk er ook wel naar uit!

EdK

Forumguru
Mijn ervaring is dat zodra de wagen bij de dealer staat en je belt voor afleverdatum het nog wat langer kan duren.
Als ze bellen dan ze ik dat ik één dezer dagen even kom kijken !
En dan maak ik persoonlijk meteen de afspraak voor aflevering.....
Record is dat ik op een zaterdag ging kijken en de zaterdag er op hem in de ochtend ben gaan ophalen...
Liet weten dat ze anders de wagen nog 2 weken bij hun konden houden omdat ik dan geen tijd had.

En bij de wagen ( voorraadmodel ) wilde de verkoper hem nog zelf afleveren aan me ( 2 weken ) omdat hij daarna zelf met vakantie ging..

Maw als je persoonlijk langs gaat en je houd je been een beetje gestrekt dan kan er vaak meer dan via het onpersoonlijke mail of telefoon verkeer........ :pieker:

MHaas

Lid
Zo is het...gewoon de druk een beetje opvoeren/brutaal zijn.

een dealer wil zo snel mogelijk afleveren zou ik denken. Waarom zouden ze onnodig vertragen? Afleveren is omzet en winst

Daar ben ik van op de hoogte, dan is het ook niet onnodig ;) ik bedoel meer dat een dealer de auto’s ook zo snel mogelijk op de weg wilt hebben.

ertromp

Forumguru
Ja die kan de auto's wel snel de weg op willen hebben maar...........personeel
Afleveren is niet het enige werk wat een dealer doet.

hemi24

Forumguru
En dan moeten (in veel gevallen) die figuren van de leasemaatschappij ook nog even zo snel mee willen werken… :arghh:

D_D

Nieuw lid
Dat is een snelle uitlevering! Welke dealer betreft dit?

Zeer mooi, ik heb ook gekozen voor Steel Grey. Als sportline zeer geslaagd, tot nu toe valt de kleur ook anders uit in verschillende belichting, erg leuk.

Veel plezier gewenst!

D_D

Nieuw lid

Hier nog eentje die voor Steel Grey heeft gekozen (Sportline).

Update van de dealer gehad, is in eind fase productie en duurt nog 1-2 weken voordat de auto überhaupt op transport naar NL gaat. Eerst gaven ze aan dat de auto deze week naar NL zou komen. Dus hoop ergens voor eind Augustus de auto in ontvangst te mogen nemen.

MHaas

Lid
Zeer mooi, ik heb ook gekozen voor Steel Grey. Als sportline zeer geslaagd, tot nu toe valt de kleur ook anders uit in verschillende belichting, erg leuk.

Veel plezier gewenst!
Klopt....kleur is afhankelijk van het weer (belichting)....erg fraai (vind ik).

Bovenaan Onderaan