Columbus Bestanden afspelen op columbus

MaXt0r

Actief lid
@Smarron heb jij ook al eens getest met de resolutie 720x576? Dit zou namelijk de hoogste resulotie zijn die de Columbus aan kan. Ik heb eens een live set gedownload in deze resolutie en die werkte direct.
 

MaXt0r

Actief lid
Ook ga ik de settings die jij poste nog eens proberen met Freemake Video Converter. Kijken of dat een werkend bestand oplevert ;)
 

Smarron

Actief lid
@Smarron heb jij ook al eens getest met de resolutie 720x576? Dit zou namelijk de hoogste resulotie zijn die de Columbus aan kan. Ik heb eens een live set gedownload in deze resolutie en die werkte direct.
Ja, ik heb eigenlijk alles op 720x576. Zolang je maar niet breder dan 720 lijnen gaat, zou het moeten lukken. De meeste films zijn 720x480 vandaar (wel dus balken boven en onder) en ik heb verder geen ander materiaal op 576. De hoogtelijnen gaan volgens mij automatisch naar de verhouding van het bronbestand en die zijn daardoor meestal lager dan de maximale 576 (=DVD formaat).
 

MaXt0r

Actief lid
Dit zijn de files die ik nu net getranscodeerd heb.

VSO Video Converter 1:
VSO 720x576 25f 2000Kb MP3 48Khz 320kb 2chan.mp4
VSO 720x480 24-1001f 2000Kb MP3 44-1Khz 320kb 2chan.mp4

Freemake Video Converter:
FVC 720x576 25f 2000Kb MP3 48Khz 320kb 2chan.mp4
FVC 720x480 24f 2000Kb MP3 44-1Khz 320kb 2chan.mp4
FVC 720x576 25f 2500Kb MP3 44-1Khz 192kb 2chan.mp4

Ik ga ze direct even testen in de auto.
Zal het resultaat zo even posten.
 

micky

Forumguru
Ik wordt echt gek, ik heb alle instellingen gezet zoals in de handleiding en dus de resolutie op 720x576 en dit is het resultaat, ga ik hoger dan speelt hij de bestanden niet af, waarom heb ik geen breedbeeld en geen (bijna) gevuld scherm?
Oh ja het is een RIP direct van de dvd met wondershare video converter ultimate (betaalde versie)


ImageUploadedByTapatalk1415889614.040630.jpg
 

Smarron

Actief lid
Hmm, da's vreemd. Heb je ook nog even gekeken bij de video instellingen van je Columbus? Ik zit over een uur in de auto, dan check ik ook nog even.
 

MaXt0r

Actief lid
Goed nieuws! Ik kan alle files afspelen :) Had blijkbaar de video codec verkeerd staan in Freemake Video Converter. Deze stond op H264 ipv MPGE4. In de manual staat wel dat hij H264 zou moeten ondersteunen maar dat gaat blijkbaar niet goed.

VSO 720x576 25f 2000Kb MP3 48Khz 320kb 2chan.mp4
FVC 720x576 25f 2000Kb MP3 48Khz 320kb 2chan.mp4

De twee bovenstaande files worden het beste weergegeven. Wel vreemd dat (FVC 720x576 25f 2500Kb MP3 44-1Khz 192kb 2chan.mp4) "alleen een hogere bitrate" kleiner wordt weergegeven op het scherm.

Ga nu nog even kijken welke van de twee programma's een betere kwaliteit heeft qua video output.
 

micky

Forumguru
16:9 geeft een heel plat breed beeld en 14:9 geeft eigenlijk voor deze film een heel acceptabel beeld, ik was vergeten hier mee te spelen en had hem op "auto" staan.
Een andere film laat nu echter de ondertiteling uit het beeld lopen
 

MaXt0r

Actief lid
Ik wordt echt gek, ik heb alle instellingen gezet zoals in de handleiding en dus de resolutie op 720x576 en dit is het resultaat, ga ik hoger dan speelt hij de bestanden niet af, waarom heb ik geen breedbeeld en geen (bijna) gevuld scherm?
Oh ja het is een RIP direct van de dvd met wondershare video converter ultimate (betaalde versie)


Bekijk bijlage 32163
720x576 is de maximale resolutie.
 

Smarron

Actief lid
Ja, MPEG4 was een vereiste, H264 wilde bij mij ook niet, ondanks het inderdaad in de handleiding stond. Weer een legitieme reden gevonden om het boekje maar niet te lezen. ;)

Blij dat het werkt, nu dus maar encoden!
 

micky

Forumguru
Ja, MPEG4 was een vereiste, H264 wilde bij mij ook niet, ondanks het inderdaad in de handleiding stond. Weer een legitieme reden gevonden om het boekje maar niet te lezen. ;)

Blij dat het werkt, nu dus maar encoden!
H264 werk bij mij wel, maar geen tevreden resultaat, ik Rip nu dezelfde film nogmaals in mpeg4, kijken of dat verschil maakt
 

micky

Forumguru
oke, zo ziet het eruit in de 14:9 verhouding, dit lijkt me zo'n beetje het best haalbare, in de 16:9 is de film heel plat

ImageUploadedByTapatalk1415894591.867615.jpg
 
Laatst bewerkt:

Smarron

Actief lid
Zo, met VSO1 nu ook een perfecte encode inclusief ondertiteling erin gekregen. :) Net zo makkelijk eigenlijk, alleen was ik te lui om er wat mee te doen.

Maar volgens mij hebben we nu dus de oplossing gevonden om films op de Columbus te kijken, te creeren met 3 verschillende programma's.
 

micky

Forumguru
nou, ik heb een nieuwe film aangeklikt en geconverteerd, deze wil hij weer NIET afspelen, terwijl ik dezelfde instellingen heb gebruikt....
 

MaXt0r

Actief lid
16:9 geeft een heel plat breed beeld en 14:9 geeft eigenlijk voor deze film een heel acceptabel beeld, ik was vergeten hier mee te spelen en had hem op "auto" staan.
Een andere film laat nu echter de ondertiteling uit het beeld lopen

Waar kan je de auto /14:9 / 16:9 instelling ergens veranderen in de Columbus?

@Smarron wat zijn nu de instellingen die jij gebruikt? Misschien handig om even te delen. Ik zal dit weekend ook nog even testen met FVC. Zal die settings ook nog wel even posten.
 

micky

Forumguru
als je afspeelt, recht onderin op instellingen (tandwieltjes) klikken en dan staat er ergens video instellingen tussen
 

Smarron

Actief lid
Waar kan je de auto /14:9 / 16:9 instelling ergens veranderen in de Columbus?

@Smarron wat zijn nu de instellingen die jij gebruikt? Misschien handig om even te delen. Ik zal dit weekend ook nog even testen met FVC. Zal die settings ook nog wel even posten.
Je bedoelt in VSO1 of in de Columbus zelf ? VSO1 staan alle screenshots in dit topic. Meer valt er via VSO1 niet in te stellen. Net vergeten te kijken hoe ik het in de Columbus heb staan. Dat laat ik dan straks nog weten.
 
Bovenaan Onderaan