Beetje zielige Superb rijder die zich schaamt voor het Skoda-logo?

AdB

Senior Member
B.Stuurder: ik zie jouw vraag (zo iets?) nu pas. Het had er inderdaad wat van weg op de achterklep, maar dan veel lelijker. Het leek op een kale zwarte kentekenplaathouder. Aan de voorkant leek het alsof ik iets vierkants in of boven de grille zag, dus niet een rondvormig skoda-logo. Maar ik kon het niet zo duidelijk zien in mijn achteruitkijkspiegel op dat moment, moest me uiteraard aanpassen aan de snelheid van de linkerrijbaan na de inhaalactie (en de auto's achter mij).
 

B.Stuurder

Forumguru
Ja, daar ben ik ook niet zo voor, om logo's helemaal te verwijderen of bijvoorbeeld van vorm te wijzigen. OMdat bij mij inderdaad alles wat normaal gesproken chroom is, zwart is, wilde ik het logo ook meenemen. Dat is bij mij metallic zwart gespoten.
 

Jewepe

Forumguru
Ik schaam me helemaal niet voor de Passat die ik rij, maar toch heb ik de "bluemotion" aanduiding op de achterklep verwijderd. Het leek me niet meer dan eerlijk om de buitenwereld te laten weten dat mijn Passat, na de krachtkuur bij VAGtechniek, niet meer zo "blue" was en meer "motion" had :D
 

Japanese Power

Donateur
Ongeveer elke wereldburger denkt bij bij VAG tegenwoordig maar aan 1 ding: sjoemelsoftware. Dus wat er ook op een VAG product staat, of niet staat, het blijft voor veel mensen gewoon een sjoemelauto... ondanks de wel of niet aanwezige type-aanduidingen.
 

MarcoO2

Forumguru
Onderweg vandaag op de N3 gezien: een mooie jonge Skoda Superb station, zwart van kleur. De naam Skoda stond niet achterop en het ronde Skoda-logo op de achterklep was eveneens afwezig. Even de auto ingehaald en jawel hoor: ook van voren geen Skoda kenmerken. Kennelijk is de auto vanwege puur rationele overwegingen aangeschaft maar worstelt de bestuurder ernstig met het feit dat Skoda (voor hem) te weinig imago heeft en niet 'premium' genoeg overkomt?? Iets wat overigens een volstrekt achterhaald idee is.
Ik vind Skodarijders die om deze reden alles weghalen eigenlijk een beetje zielig..
Hetzelfde geldt voor de bezitters van auto's met een (in hun ogen) te gering motorvermogen om indruk te maken: "Laat u de type-aanduiding maar weg". Ach ja, we zijn net kleine kinderen soms, of nee beter: net die apen op een rots..
Dit zegt, zéker in combinatie met de titel van het topic, meer over jou dan over de bewuste berijder. Maak je niet druk...
 

Rosinfield

† In Memoriam
Idd de veronderstelde reden om dingen weg te halen, is niet de enige en ook niet de meest voor de hand liggende. Kortom, hier is evident sprake van een vooroordeel.
 

RonaldSkodiaq

Donateur
Vind emblemen ook niet mooi op mn zwarte Kodiaq. Daarom helemaal kaal gemaakt inc zwarte Skoda logo's op klep en motorkap. Mn velgen zwart laten poedercoaten en daar staan de kleine chromen Skoda naafdoppen juist weer mooi. Heb net niet het goedkoopste model met 2 liter motor, 4x4 en alle opties. Mijn vriendin vind mijn kale auto zo mooi dat die van haar nu ook helemaal kaal is.
 

Japanese Power

Donateur
Smeerpoets...

Kennelijk moet je elk woordje op een schaaltje leggen ter voorkoming dat sommige mensen dingen zien die er niet staan...:thumbsup:
 

Arnie

Actief lid
Eigenlijk bij mij een standaard procedure om alle emblemen op de achterkant te verwijderen afgezien van het merklogo. Zo ook met de S3 waar de dealer voor mij bij aflevering de tekst "Skoda" en "Superb" heeft verwijderd.

Staat (naar mijn mening) wel net zo rustig.
 

El Fuego

Senior Member
Ik heb dit topic met een dikke glimlach op mijn gezicht gelezen. Zoveel mensen, zoveel meningen. En heerlijk die aannames en vooronderstellingen. Ik ben ook altijd van kaal (ook als het vrouwen aan gaat), maar heb de (grote) letters A R T E O N op de achterzijde van mijn Arteon laten zitten. Vind dat wel wat hebben.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan