Beetje zielige Superb rijder die zich schaamt voor het Skoda-logo?

AdB

Senior Member
Onderweg vandaag op de N3 gezien: een mooie jonge Skoda Superb station, zwart van kleur. De naam Skoda stond niet achterop en het ronde Skoda-logo op de achterklep was eveneens afwezig. Even de auto ingehaald en jawel hoor: ook van voren geen Skoda kenmerken. Kennelijk is de auto vanwege puur rationele overwegingen aangeschaft maar worstelt de bestuurder ernstig met het feit dat Skoda (voor hem) te weinig imago heeft en niet 'premium' genoeg overkomt?? Iets wat overigens een volstrekt achterhaald idee is.
Ik vind Skodarijders die om deze reden alles weghalen eigenlijk een beetje zielig..
Hetzelfde geldt voor de bezitters van auto's met een (in hun ogen) te gering motorvermogen om indruk te maken: "Laat u de type-aanduiding maar weg". Ach ja, we zijn net kleine kinderen soms, of nee beter: net die apen op een rots..
 
Laatst bewerkt:

Stripedkrijn

Forumguru
Ja! Dat soort zielige mensen zie ik ook wel eens onderweg rijden. Ik vraag me dan wel eens af: wat voor mensen zijn dat dan. Zou ik zaken willen doen met dat soort gefrustreerden? Wat voor collega's lopen daar rond. Zijn dat ook mensen met overal zichtbare merkjes op hun kleding?
Maar het is natuurlijk ook nog mogelijk, en zelfs heel waarschijnlijk, dat deze Skoda een van de zwartrijders is. Ik bedoel een van de auto's met zwarte ramen, zwarte velgen, zwarte achterlichten en verder elk ander chroomrandje zwart gespoten of gefolied. Alles verder eraf gehaald.
Die gaan puur voor de vorm van de carrosserie en die willen alle afleidende opsmuk verder zoveel mogelijk verdonkeremanen. Kijk, en dat is natuurlijk een hele andere insteek! Dat is best weer grappig en begrijpelijk, hoewel het mijn voorkeur niet zou hebben!
 

AdB

Senior Member
Nou, in dit geval werd de auto er bepaald niet mooier van. Zo'n leeg zwart rondje achterop vond ik zelf geen gezicht. En als je goed keek zag je ook nog de afdruk van het Skoda-logo. :)
 

AdB

Senior Member
Misschien wastie wel gestolen en net overgespoten whahahahaha…. (maar ik heb het nummerbord onthouden hoor!! :) )
 
D

Deleted member 26486

Poah, dat soort mensen! Wél een Skoda kopen/leasen maar er niet voor uit durven komen, bah bah bah! Ik heb er zelfs wel eens eentje met een bivakmuts op zien rijden en zwaailichten in de grille en knipperend grootlicht, enkel om zo snél mogelijk weg te komen zodat niemand hem zou zien in z’n Skoda. Z’n passagiers idem, bah.

Nee, hoe dan ook, ieder vind gelukkig wat anders mooi. Ik Haal ook alles eraf op de achterklep, vanwege symmetrie (call me crazy..) maar het logo vind ik niet storend want zit in het midden :thumbsup:
 

robvv

Senior Member
misschien een trotse skoda rijder (uiteraard actief op dit forum !) die op deze wijze de aandacht voor dit geweldige merk probeert te trekken.
 

Stripedkrijn

Forumguru
Schiet mij nog wat te binnen: het zou ook kunnen dat die Skoda zo'n doffe gewrapte Superb is. Er schijnen leasers te zijn die dit doen om de oorspronkelijke glans zoveel mogelijk te behouden. Na afloop van de leaseperiode wordt die plastic meuk er vanaf getrokken en de oorspronkelijke kleur en glans staat daar weer te blinken met als gevolg een hogere prijs bij verkoop/inruil.
 

Canon-Eye

Forumguru
Hetzelfde geldt voor de bezitters van auto's met een (in hun ogen) te gering motorvermogen om indruk te maken: "Laat u de type-aanduiding maar weg".
Wat een kul... Ik rij al tientallen jaren zonder typeaanduidingen rond in nogal uiteenlopende auto's. Niet om iets te verhullen, maar simpelweg omdat ik het veel praktischer vind: er blijft geen vuil en poetsmiddel- of poetsdoekresten in achter. En daarbij vind ik het strakker en mooier: hoe kaler hoe beter.
Het centrale merklogo mag wat mij betreft blijven zitten, daar zitten meestal weinig bezwaren aan. Hoewel ik bij er de Audi's ook altijd een tandenborstel bij moest pakken om dit schoon te krijgen...
 

Japanese Power

Donateur
Na afloop van de leaseperiode wordt die plastic meuk er vanaf getrokken en de oorspronkelijke kleur en glans staat daar weer te blinken met als gevolg een hogere prijs bij verkoop/inruil.
Een leaserijder die z’n auto laat wrappen (kost leasebudget) om hem aan het einde van de leaseperiode in te leveren zodat de LM meer geld voor een strak glimmende auto vangt...

...volgens mij moet de eerste leaserijder die zo denkt nog geboren worden.
 

Stripedkrijn

Forumguru
Hoi! Zou best kunnen dat die nog geboren moet worden... Ik bedoelde dat de maatschappijen dat op verzoek zouden doen. Heb daar in het verleden eens over gelezen.
 

leon-cupra

Forumguru
Een leaserijder die z’n auto laat wrappen (kost leasebudget) om hem aan het einde van de leaseperiode in te leveren zodat de LM meer geld voor een strak glimmende auto vangt...

...volgens mij moet de eerste leaserijder die zo denkt nog geboren worden.
veel leasemaatschappijen rekenen de kosten van krasjes ed door aan de leaserijders. Een goede baas betaalt deze dan voor zijn wkn maar de meeste wkgs rekenen dit gewoon door aan de wkn. Als ik zie hoe snel er krassen op onze S3 komen, ben ik blij dat haar bedrijfswagen een aangekochte wagen is. Na 5 jaar zal er niet gecontroleerd worden maar al haar collega's hun wagen zullen geinspecteerd worden. Er passeren snel rekeningen van +500 euro.
Dus zo gek is het dan niet dat je zelfs als leaserijder er een wrap laat om doen. Uiteraard mits eens schappelijke "kosten-baten" verhouding.
 

Japanese Power

Donateur
Ik rij nu mijn 3e auto in de lease maar met het inleveren van de vorige 2 nog nooit iets gehoord. Ook niet van al mijn collega leaserijders. Logisch dat een auto gebruikerssporen en steenslag heeft na 5 jaar en x aantal KM.

Buitensporige zaken / schade maskeer je niet met een wrap. Die komt keihard door de wrap heen. Als je er voor kiest om je leaseauto als een afgetrapt voorwerp in te leveren, ala, dan krijg je een kadootje van eigen misbruik. Bij normaal gebruik loopt het allemaal best wel los.

Maar ik denk dat de meeste leaserijders hier op het forum ook autoliefhebber zijn. Dus hier zal dat, verwacht ik, allemaal wel meevallen met schade en boetes en dikke rekeningen achteraf.
 
Bovenaan Onderaan