Beetje zielige Superb rijder die zich schaamt voor het Skoda-logo?

DB200

Lid
Hetzelfde geldt voor de bezitters van auto's met een (in hun ogen) te gering motorvermogen om indruk te maken: "Laat u de type-aanduiding maar weg".
Als ik een nieuwe mag bestellen, is het altijd zonder type aanduiding. Mooier en praktischer. En of het een instappertje is of een kanon, dat maakt mij volstrekt niets uit, anderen hebben er niets mee nodig om te zien in wat voor uitvoering ik rijd.
 

leon-cupra

Forumguru
Ik rij nu mijn 3e auto in de lease maar met het inleveren van de vorige 2 nog nooit iets gehoord. Ook niet van al mijn collega leaserijders. Logisch dat een auto gebruikerssporen en steenslag heeft na 5 jaar en x aantal KM.

Buitensporige zaken / schade maskeer je niet met een wrap. Die komt keihard door de wrap heen. Als je er voor kiest om je leaseauto als een afgetrapt voorwerp in te leveren, ala, dan krijg je een kadootje van eigen misbruik. Bij normaal gebruik loopt het allemaal best wel los.

Maar ik denk dat de meeste leaserijders hier op het forum ook autoliefhebber zijn. Dus hier zal dat, verwacht ik, allemaal wel meevallen met schade en boetes en dikke rekeningen achteraf.
Ik hoor genoeg andere verhalen hier (BE) bij leaserijders. Wagens worden effectief gecontroleerd. Steenslag wordt buiten beschouwing gelaten maar elk krasje wordt doorgerekend.
 
D

Deleted member 24009

Onderweg vandaag op de N3 gezien: een mooie jonge Skoda Superb station, zwart van kleur. De naam Skoda stond niet achterop en het ronde Skoda-logo op de achterklep was eveneens afwezig. Even de auto ingehaald en jawel hoor: ook van voren geen Skoda kenmerken. Kennelijk is de auto vanwege puur rationele overwegingen aangeschaft maar worstelt de bestuurder ernstig met het feit dat Skoda (voor hem) te weinig imago heeft en niet 'premium' genoeg overkomt?? Iets wat overigens een volstrekt achterhaald idee is.
Ik vind Skodarijders die om deze reden alles weghalen eigenlijk een beetje zielig..
Hetzelfde geldt voor de bezitters van auto's met een (in hun ogen) te gering motorvermogen om indruk te maken: "Laat u de type-aanduiding maar weg". Ach ja, we zijn net kleine kinderen soms, of nee beter: net die apen op een rots..
Pfff.....
 

Cordoba

Forumguru
De uitvoering stond er bij mij al niet op, maar merk en model wel, en dat ik heb weggehaald omdat het lastig is met wassen en poetsen, en die letters verder geen enkel doel dienen. Mijn vorige auto had al een kale kont toen ik hem kocht (alleen de logo's), de wieldoppen die steeds een andere koers wilden volgen dan de stalen velgen leverden wel een hoop ergernis, en dus vervangen door lichtmetalen velgen met de juiste maten. Toevallig waren dat velgen van de 1e generatie A3 met naafkappen enorme Audi logo's, en die logo's waren niet zomaar te veranderen of weg te halen, zonder lelijke randen. De meest opvallende logo's op mijn Fabia I waren dus Audi logo's, waarbij veel mensen toch even moesten puzzelen wat voor merk en model auto het nu was.
 

React

Actief lid
Ik weet wel dat ik mijn komende Octavia Combi een prachtige auto vind, op de achterzijde na, die vind ik ronduit saai. Ze hadden met de FL meer met de achterlichten ofzo kunnen doen. Een collega heeft zijn Octavia combi debadged op het Skoda logo na en dat staat helemáál kaal i.c.m. de kleur zwart. Ieder zijn mening hoor.

Ik ben van plan er zelfs nog een TSI embleem aan toe te voegen i.c.m. metallic-kleurige uitlaatdummies.
 

s-line

Forumguru
Ik had op mijn RS pre-face lift alles van de achterklep verwijderd incl. Logo. Uitsparing die heb ik dicht gelast en strak gemaakt, en de voorkant ook geheel embleemloos. En dat stond echt super dik.:jaja:
 

CharlesTucker

Forumguru
Ik heb de vorige winter 4500 km rondgereden met een Passat met 4 Skoda logos, op de velgen, is dat ook raar? :)
(de Passat was een huurauto, omdat m'n eigen auto kapot was, met zomerbanden geleverd door de verhuurder, de dealer heeft er toen even 4 Skoda velgen met winterbanden voor me onder gezet)
 

Stripedkrijn

Forumguru
Het kan nét... Mijn Škoda Fabia mk1 van 2003 met 1.4MPI motor heb ik geupgrade door er een blauwe expansievatdop van een franse Polo op te draaien nadat ik de oude gele dop tijdens een vakatie naar frankrijk was kwijtgeraakt. Ik geniet nog steeds van de bewonderende blikken van omstanders als de motorkap even open moet om oliepeil te controleren. :yeehaa:
 

Captain Hook

Forumguru
Ik geniet nog steeds van de bewonderende blikken van omstanders als de motorkap even open moet om oliepeil te controleren. :yeehaa:
:deuk::deuk::deuk::deuk:

Valt me trouwens nog mee dat er niet gepocht wordt met het dragen van Skoda kleding en petje, als je plaatsneemt achter het stuur van je Skoda!
711apGws9UL._UX385_.jpg
 

robvv

Senior Member
:deuk::deuk::deuk::deuk:

Valt me trouwens nog mee dat er niet gepocht wordt met het dragen van Skoda kleding en petje, als je plaatsneemt achter het stuur van je Skoda!
711apGws9UL._UX385_.jpg
Goed Sinterklaascadeau voor volgend jaar.

Overigens, de enige reacties die ik krijg op m'n S3: mooi en waarschijnlijk duur.
Niets om je voor te schamen dus. Eerder dat een geel hesje de S3 in de fik steekt...
 

Hakar

Donateur
Ja die liggen in de kofferruimte bij het reservewiel, naast de oranje:deuk:.
Allen zonder logo:maakmegek:.
 

CDK

Forumguru
Als ik een nieuwe mag bestellen, is het altijd zonder type aanduiding. Mooier en praktischer. En of het een instappertje is of een kanon, dat maakt mij volstrekt niets uit, anderen hebben er niets mee nodig om te zien in wat voor uitvoering ik rijd.
Mijn Superb had ook een kale kont, ook al lag er 420pk onder de kap :)
Het staat veel strakker zonder als mét al die lappen tekst op de kont :jaja:
 

CDK

Forumguru
Ik had op mijn RS pre-face lift alles van de achterklep verwijderd incl. Logo. Uitsparing die heb ik dicht gelast en strak gemaakt, en de voorkant ook geheel embleemloos. En dat stond echt super dik.:jaja:

Je mag nog wel een fotootje delen hoor, kan iedereen weer los gaan :deuk:
 
Bovenaan Onderaan