Beetje afscheid?

leon-cupra

Forumguru
Proficiat met de nieuwe wagen. Lekker fris kleurtje dat groen … staat de Bayon wel goed.

En gewoon lekker blijven op het forum. Ben ondertussen aan mijn 4de niet-Skoda toe en blijf hier ook wat rondhangen ;)
 

fanSkoda-VW

Donateur
@EdK ik heb gisteren weinig stad gereden. Het (weg-)rijden ((paar stoplichten) en optrekken vond ik prima. Ook het snel invoegen op de snelweg. De hele besturing van de automaat snap ik nog niet.
Soms kan ik 'zeilen' maar wss als ik eerst de rem aangeraakt heb wordt op. De gekoppelde motor afgeremd. Tenminste zo leek het. Ff wennen dus.
Alles gaat naadloos zonder enige schok of getril in elkaar over, werkelijk goed voor elkaar. Wat ook de Scala heeft: de aarzeling (vertraging) van de aandrijving als je bijna gestopt bent (bij de Bayon is dan de motor al uit) en dat toch weer accelereren omdat nét op dat moment het licht op groen springt. Ehhh, producteigenschap? Lol.

Ook m'n dochter kon niets negatiefs aan het rijgedrag vinden. Ze was ooit carjocky, gereden in Audi A80, Tesla, enfin van alles van klein tot groot en van zeer goedkoop tot verschrikkelijk duur. Daarom gaat ze mee en waardeer ik haar beoordeling. Rijdt ook vaker, zeker de vakanties, in de Scala.

De bediening van cruisecontrol zit aan de rechterkant in het stuur, geen stengel.

Wat ook erg goed doordacht is is het knopje naast de pook. De keuzestanden van de DSG zijn als gebruikelijk vergrendeld. Maar geen paniek als je je auto niet meer aankrijgt en wilt wegduwen. Knop indrukken en je ontgrendelt de pookvergrendeling.

Ik kijk er naar uit om langere ervaringen met de auto op te doen. Ik mis wel de instelbare lendensteun.

Grtss
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
@fanSkoda thnx voor je ervaring al is die nog niet zo groot (helaas)
Maar die gaat zeker wel komen, en kijk er zeker naar uit !
Neig steeds meer naar deze wagen ipv de Fab4 die me simpelweg te duur word voor het wagen wat je krijgt....
 

fanSkoda-VW

Donateur
Oh, weet al een ding wat ik graag zou aanpassen. De achterklep is niet electrisch bedienbaar. Een knoppie zou geweldig zijn. :jaja:
 

EdK

Forumguru
Wat ik telkens op foto's mis van de achterbak is een hoedenplank / of roldoek om de kofferbak af te sluiten !
Zit dit er nu wel of niet in ??
 

fanSkoda-VW

Donateur
@EdK Ik heb nog even onderzoek voor je gedaan, voor alle zekerheid:

hier op 3.20

en ook deze:


grtsss
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Instructievideo

doen ze goed, thanks
Van de zomer maar eens kijken of ik tijd heb om bij ze langs te gaan....En dan daarna nog even naar Skoda om te kijken wat ze kunnen en willen .....
 
Bovenaan Onderaan