@EdK ik heb gisteren weinig stad gereden. Het (weg-)rijden ((paar stoplichten) en optrekken vond ik prima. Ook het snel invoegen op de snelweg. De hele besturing van de automaat snap ik nog niet.
Soms kan ik 'zeilen' maar wss als ik eerst de rem aangeraakt heb wordt op. De gekoppelde motor afgeremd. Tenminste zo leek het. Ff wennen dus.
Alles gaat naadloos zonder enige schok of getril in elkaar over, werkelijk goed voor elkaar. Wat ook de Scala heeft: de aarzeling (vertraging) van de aandrijving als je bijna gestopt bent (bij de Bayon is dan de motor al uit) en dat toch weer accelereren omdat nét op dat moment het licht op groen springt. Ehhh, producteigenschap? Lol.
Ook m'n dochter kon niets negatiefs aan het rijgedrag vinden. Ze was ooit carjocky, gereden in Audi A80, Tesla, enfin van alles van klein tot groot en van zeer goedkoop tot verschrikkelijk duur. Daarom gaat ze mee en waardeer ik haar beoordeling. Rijdt ook vaker, zeker de vakanties, in de Scala.
De bediening van cruisecontrol zit aan de rechterkant in het stuur, geen stengel.
Wat ook erg goed doordacht is is het knopje naast de pook. De keuzestanden van de DSG zijn als gebruikelijk vergrendeld. Maar geen paniek als je je auto niet meer aankrijgt en wilt wegduwen. Knop indrukken en je ontgrendelt de pookvergrendeling.
Ik kijk er naar uit om langere ervaringen met de auto op te doen. Ik mis wel de instelbare lendensteun.
Grtss