Bedradingsschema linker achterlicht (6 pins connector) ivm inbouwen achteruitrijcamera

Meten is weten. Kunnen we hier dan al conclusies uit trekken? Ik heb dit zojuist gemeten:

Over accu
Over accu, motor UIT 12,2V
Over accu, motor AAN 14,8V

Over achteruitrijlicht
In achteruit, motor AAN 11,3V
In achteruit, op contact, lamp er nog in 11V
In achteruit, op contact, lamp er uit 11,3V

*Ik ga dadelijk nog even testen wat er gebeurd als ik de camera aansluit, terwijl het lampje er niet in zit

*Ik ga dadelijk de camera ook nog even rechtstreeks op de accu aansluiten terwijl het scherm in de voorste sigaretten aansteker zit

• Leuk
Waarderingen: EdK
@hemi24 wat doet dat kastje dan precies, of beter gezegd waarom is dat nodig?

Ik zal nog eens vragen of de vorige eigenaar dat kastje dan niet toevallig ook had. Want ik zou denken dat hij dat dan toch ook gehad zou moeten hebben?

Update:

Met motor UIT meet ik 12V over de accu. Dan camera er op een dan gebeurd er niets (het display zit tegelijkertijd in de sigaretten aansteker en die werkt wel maar krijgt geen signaal van de camera)

Op CONTACT meet ik 11,5V over de accu. Zet ik dan de camera op de accu dan werkt het wel.

Toen ik wilde testen met lamp er uit kwam ik het volgende tegen:

Min op massa, Plus op Plus. Koppeling in, in de achterruit gezet, heel even op CONTACT en starten. Dat gaf heel kort beeld. Vreemd.

Toen kwam ik er achter dat wanneer ik hem op CONTACT zet (en hij in de achteruit staat, ook met lampje er wel in) ik continue beeld heb maar zodra ik de auto (oor)start is het beeld weg.

Ik ga ook maar aan de rum denk ik....

EdK

Forumguru
zodra ik de auto (oor)start is het beeld weg.
Dat zou kunnen.
Als je je wagen start en je lichten staan bv aan dan worden die bij het starten ook tijdelijk uitgezet en zodra de motor loopt gaan die weer aan.
Zou dus kunnen dat beeld (achteruit rijlicht ook in startprocedure word uitgezet. En zou hij weer op bepaald moment weer beeld moeten geven (theorie) Kan me namelijk voorstellen dat de camera dan ook uit gaat, en dat als die weer spanning krijgt dan eerst op moet starten dan wifi signaal weer moet opbouwen en dus moet contacten met beeldscherm. En daar gaat wat tijd overheen en misschien langer dan je geduld had !!??
Maar wacht eerst maar tot je kassie van ronnie er tussen zit en probleem hiermee weg is.

@EdK
Nee geduld is het probleem niet. In de gevallen dat het wel werkt heeft hij namelijk ook echt binnen 2 seconden beeld.

Inderdaad met het kastje er tussen nog maar eens weer proberen.

Heb hem via Ali besteld maar dat duurt me te lang. Wellicht nog even kijken of ik heb deze week al ergens in huis kan hebben.

Tot zover eerst, zodra ik het kastje er tussen heb zal ik hier een update plaatsen.

• Leuk
Waarderingen: EdK

Antera

Donateur
Heb diverse camera's (low) ingebouwd ook in de Fabia en geen kastje nodig. Camera met bekabeling naar de MIB coderen en werken. Voeding komt dan via de headunit en de stuurdraad vanaf het achterlicht (Zwart/blauw)

Dit zijn dan wel originele camera's. dan zou in de camera iets verwerkt moeten zitten misschien omdat dat zonder problemen werkt.

Lamp controle is idd altijd actief en is een extra puls maar meer ook niet dit werkt zelfs met alleen contact aan zonder lopende motor.

Probeer eens wat ronnie zegt inderdaad maar dan zou het ook moeten werken rechtstreeks op de accu.

Andere vraag het scherm hoe word die gevoed?

Tees

Donateur
@Antera Ik denk dat een cruciaal verschil bij de originele unit is, dat de voeding vanaf de MMI komt, en sturing vanaf achterlicht. Bij TS is de voeding vanaf het achterlicht, dus mogelijk is de lampcontrole toch de storende factor, wat dat kastje mogelijk zou kunnen oplossen.

Hi @Antera

Filter is in bestelling
Welk kastje bij de radio bedoel je? Daar heb ik het display in de sigaretten aansteker.

Het zou inderdaad kunnen dat er bij die die jij hebt ingebouwd al zijn filter in zit.

Even 1 maand op de levering van het filter wachten daarna horen jullie weer van mij.

Ben heel benieuwd.

Bovenaan Onderaan