Bedradingsschema linker achterlicht (6 pins connector) ivm inbouwen achteruitrijcamera

Hallo,

Heeft iemand hier toevallig een bedradingsschema van een Skoda Fabia combi uit 2016 (linker achterlicht)?

Ik ben bezig met het inbouwen van een achteruitrij camera, maar dat is tot nu toe nog niet succesvol. Heb internet al afgespeurd maar ik kan geen schema vinden.

De achterlicht lichtbak heeft een connector/stekker met 6 draadjes. Ik ben op zoek naar welke draadjes ik moet gebruiken om de camera op te zetten.

Dat dit op het achteruitrij lampje moet begrijp ik, maar dat lijkt niet te werken en dus wil ik hier graag even dubbelchecken of ik het wel goed doe. En schema, met uitleg op welke draden het moet zou erg fijn zijn.

Bij voorbaat dank.

(P.s.: een linkje naar een juist schema is ook uitstekend (ik kan hem nergens vinden)).
 

hemi24

Forumguru
Heeft jouw Fabia links wel een achteruitrijlicht?
Anders gaat het natuurlijk nooit werken.

Los van een schema: als je de lamphouder eruit haalt kun je de sporen volgen van de lamp naar de stekker, toch?
 

Antera

Donateur
Zwart/blauw is het achteruitrijlicht als ik het goed onthouden heb. Dit is bij 99% van de VAG modellen
 
Heeft jouw Fabia links wel een achteruitrijlicht?
Anders gaat het natuurlijk nooit werken.

Los van een schema: als je de lamphouder eruit haalt kun je de sporen volgen van de lamp naar de stekker, toch?
Dat heb ik van te voren week even gechecked . Lichtbak achter de hoofdbestuurder.
 

EdK

Forumguru
Onder octavia staat er hier in de kennisbank volgens mij een hele uitleg in PDF om te downloaden met de uitleg van achteruitrij camera monteren en aansluiten.
Alleen word daar de voeding geheel van voren gehaald of van ruitenwisser

Tevens word het zeer op prijs gesteld door velen leden als je je even voorstelt in de meet en greet
 
Correct, en dat is ook prima te doen. Deze achteruitrij camera heeft wifi dus ik hoef niets van voren te halen. Even juiste draad aftakken een klaar is de broer van Ali. Schakelt in op 'reverse' en geeft het beeld ook bijna direct weer. Ideaal.

Die camera's in de handgreep zijn ook nice maar ik heb electrische ontgrendeling en die wil ik blijven gebruiken.
 
Ik doe iets fout, maar wat?

Zwart op bruin
Rood op blauw/zwart

Toch gaat het display niet aan. Iemand nog suggesties?
 

Bijlagen

  • A97A6006-9C11-4E64-A9A1-38F0E06D76FE.jpeg
    A97A6006-9C11-4E64-A9A1-38F0E06D76FE.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 27
  • 23227729-B927-445F-B238-970DAEFBFAB9.jpeg
    23227729-B927-445F-B238-970DAEFBFAB9.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 27

hemi24

Forumguru
Wat activeert het display?

Aansluitschema van de camera zou handig zijn om één en ander te begrijpen…
 

Tees

Donateur
Heb je al gemeten of er wel daadwerkelijk spanning over de draden komt te staan?
Ik vraag me trouwens af of het zo verstandig is om iets aan te sluiten op de achteruitrijlichten, ik zou denken dat de CANbus controle van de lampen dat niet perse gaat waarderen...
 
Bovenaan Onderaan