Bandenspanning controle systeem

Chrissel

Senior Member
Wie heeft er wel eens een probleem gehad met het boven genoemde systeem??

Ik heb het nu voor de 2de keer en het probleem bevind zig in de computer ofzo?

Resetten werkt niet lampje gaat snel uit en meteen weer aan een toon te horen.
 

Blacky

Forumguru
Is je bandenspanning wel in orde? Heb dat namelijk ook gehad dat bij resetten lampje uit en weer aan ging en verder bleef branden en knopje kon indrukken en niets deed totdat banden op spanning waren en alles weer in orde was.
 

ertromp

Forumguru
Geen probleem mee gehad zelf. Wellicht eerst de tip van Blacky volgen? Is de auto al op foutcodes uitgelezen?
 

Joske

Forumguru
Als ik het goed begrepen heb, werkt het TPM-systeem mee op het ABS-systeem, misschien wat veel vuil/modder aan de ABS-sensoren hangen?
Net winterbanden opgelegd?
En ja, het meest overduidelijke, bandenspanning van elke band al eens gecontroleerd? Mijn TPM gaf onlangs al melding bij 0.1bar verschil op de band..
 

Canon-Eye

Forumguru
Voorzitter - puntje van orde: we hebben hier al een topic over hetzelfde onderwerp van nu reeds 43 berichten. Is het niet handiger om dit nieuwe topic daarmee samen te voegen, terwille van de overzichtelijkheid?
 

ertromp

Forumguru
Voorzitter - puntje van orde: we hebben hier al een topic over hetzelfde onderwerp van nu reeds 43 berichten. Is het niet handiger om dit nieuwe topic daarmee samen te voegen, terwille van de overzichtelijkheid?

Secretaris - puntje van orde: graag apart houden. Ander topic is voor de O3 en gaat over de algemene werking. Dit topic gaat over een probleem specifiek in de O2.

Voor de topic starter: Hopelijk blijft het probleem overigens weg.
 

Canon-Eye

Forumguru
Lid - opmerking: andere topic is wel begonnen in het O3-forum, maar de reacties over voor- en nadelen c.q. problemen gaan aanmerkelijk breder en gelden net zo goed voor andere modellen met dit systeem.
Sommige zaken moet je m.i. toch niet al te eng per type gaan (of blijven) uitsplitsen, want dat leidt tot versnippering en lokt ook semi-dubbele postings uit: gelijksoortige opmerkingen in verschillende paralleldraadjes. Liever niet te veel eenkennigheid...
 

ertromp

Forumguru
Niet mee eens.
Dan kun je hier ieder topic hier op het Skodaforum wel op 1 hoop gaan schuiven.
Dit gaat over een O2 probleem en wellicht zijn er meer O2 rijders die hier problemen mee ondervinden met het controlesysteem waardoor het wellicht type gebonden is.
Wel zie ik de voordelen om er dan een algemeen topic van te maken maar gelieve niet onder het model O3
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik citeer nu maar even de startpost van "dat andere topic":

Chic of gimmick?
Wie heeft er ervaringen mee, positieve of negatieve? Wie vindt het een nutteloos iets: iedereen kan toch zelf zien wanneer zijn banden te plat staan?
Gewoon een zeer algemene vraagstelling en zeker geen specifiek O2-probleem. Überhaupt geen probleemstelling, zelfs...

Wel zie ik de voordelen om er dan een algemeen topic van te maken
Daar kan ik me wel in vinden - hoewel ook dát tot een wildgroei aan vaste topics zou kunnen leiden.
Zulke discussies samenvoegen en naar de stamtafel verplaatsen zou een aardige tussenoplossing kunnen zijn - dan trek je het in elk geval uit de specifieke modellen-sfeer waar het eigenlijk niet in thuis hoort.
 

ertromp

Forumguru
Exact; dus niet zomaar onder dat andere topic schuiven maar een algemeen gedeelte inrichten waar dit soort zaken wat type overstijgend is bespreken
 

Canon-Eye

Forumguru
Klusje voor de mods... (anders gaan ze zich maar vervelen - dat moeten we natuurlijk ook niet hebben! :D)

<edit>
Er is al een forumgedeelte Skoda Algemeen, zie ik net - daar zou dit samengeklutste topic zó naartoe kunnen...
 
Bovenaan Onderaan