Bandenslijtage

VWim

Forumguru
Zonder vervelend te zijn, maar waarom zou je dat willen. Er is in die felsnaad gewoon een versteviging aangebracht waaronder je de krik kunt plaatsen. In mijn optiek zorgt een extra blokje er tussen alleen maar voor meer risico dat de krik er onderuit schuift.
 

Desperado

Forumguru
Als je het goed doet niet. En een standaard krik valt mooi over die naad heen, maar een garagekrik niet en die zal daardoor ook de beschermlaag beschadigen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ten eerste draagt de standaardkrik ook niet op de felsnaad zelf, maar op het (verstevigde?) plaatwerk aan weerszijden van de sparing.
Voorts komt de draagkom van de hydraulische krik niet overeen met de sparing in de felsnaad, dus dat alleen is al een reden om op te vullen. Immers, metaal op metaal wat niet past, geeft een zeer aanzienlijk grotere kans op schade (bv.verbogen felsnaad) of wegglijden dan een tussenlaag van betrekkelijk zacht hout die bovendien de druk over een groter oppervlak verdeelt.
Verder nog vragen? ;)
 

Canon-Eye

Forumguru
Dat zei ik, maar dan iets minder uitgebreid :thumbsup:
Op m'n tabletje in de tuin had ik deze nog niet gezien... :pardon:
Na het lezen van de opmerking meteen maar even volledig uitgelegd. ;)

Dit is trouwens het bewuste blokje-met-gleuf-voor-de-felsnaad, samengesteld uit wat afvalblokjes:
20130317_krikblokje-9291.jpg
 

Desperado

Forumguru
Mooie tip ook. Ik heb nog geen garagekrikje, maar als die er wel is komt er ook een extra steuntje bij om de fesnaad te ontzien.
 

VWim

Forumguru
Gebruik al jaren een garagekrik en heb nog nooit last gehad van roest op die plaatsen. Ik veronderstel daarom dat de schade wel zal loslopen.
Wel moet je even goed kijken waar je de krik plaatst.

Maar goed, zoveel mensen, zoveel....
 

Cordoba

Forumguru
ik heb ook al eens gezien dat iemand een rubberblok van enkele cm's dik heeft gepakt, en daar een identieke gleuf in gemaakt (ik geloof gefreesd, maar dat weet ik niet zeker) als steuntje voor de garagekrik.

Overigens dénk ik, dat het plaatwerk niet is verstevigd bij de krikpunten, maar dat daar een dwarsbalkje of iets dergelijks op de bodemplaat loopt, wat een vergelijkbaar effect heeft, als lokale versteviging van het plaatdeel.
 

ertromp

Forumguru
ik heb ook al eens gezien dat iemand een rubberblok van enkele cm's dik heeft gepakt, en daar een identieke gleuf in gemaakt (ik geloof gefreesd, maar dat weet ik niet zeker) als steuntje voor de garagekrik.

Overigens dénk ik, dat het plaatwerk niet is verstevigd bij de krikpunten, maar dat daar een dwarsbalkje of iets dergelijks op de bodemplaat loopt, wat een vergelijkbaar effect heeft, als lokale versteviging van het plaatdeel.
Eind maart ben ik weer op de Techno Classica in Essen.
Daar staat meestal deze leverancier:

http://stores.ebay.de/1engel333?_trksid=p2047675.l2563

Voor de liefhebber ben ik bereidt om een dergelijk rubber blok mee te nemen :)

Zelf gebruik ik zo'n rubberblok van rond 80mm die op de schotel ligt van de hydraulische garagekrik.
Even snel onder m'n hefpunten rijden of onder de felsrand rijden en de wagen is zo opgekrikt.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Canon-Eye

Forumguru
heb je daar een bouwplan van ??
:D
Nee, het waren 3 afvalplankjes die in samenspel met elkaar (plus wat lijm en schroefjes en een beetje inspiratie mijnerzijds) het gewenste resultaat opleverden.
(Ik werk soms uit de losse hand - 't zal de onderdrukte kunstenaar in mij wel zijn... :pardon: )

Overigens dénk ik, dat het plaatwerk niet is verstevigd bij de krikpunten, maar dat daar een dwarsbalkje of iets dergelijks op de bodemplaat loopt, wat een vergelijkbaar effect heeft, als lokale versteviging van het plaatdeel.
Ook na een keer of 4, 5 nalezen van deze zin dénk ik nog steeds, dat "(verstevigd?) plaatwerk" een beknopte, maar toch tamelijk adequate beschrijving is van wat ik bedoelde te zeggen... :jaja:
 
Bovenaan Onderaan