Banden

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Bridgestone Turanza. Maken veel lawaai. Voorbanden zijn gelukkig vervangen voor Michelin en ben nu druk bezig om de achterbanden af te slijten zodat die ook vervangen mogen worden.

[/ QUOTE ]

Kun je ze beter omdraaien en dan bij het stoplicht oproken... /forum/images/graemlins/wink.gif
 

rickske

Actief lid
Bridgestone turanza 205x55x16,die een pokkeherrie maken,maar als ze op zijn gaan en uniroyals onder vind ik een zeer goede band.
 

poekie

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

Dus je bedoelt:
Dunlop linksvoor,
Bridgestone rechtsvoor,
Michelin linksachter,
Goodyear rechtsachter,
Continental als reserveband

/forum/images/graemlins/1761.gif

[/ QUOTE ]

Ik heb inderdaad een tijdlang gereden met 2 Sport-contacts en 2 Eco-contacts. Raar om je beide achterbanden te zien met duidelijk verschillend profiel.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Bridgestone Turanza. Maken veel lawaai. Voorbanden zijn gelukkig vervangen voor Michelin en ben nu druk bezig om de achterbanden af te slijten zodat die ook vervangen mogen worden.

[/ QUOTE ]

Kun je ze beter omdraaien en dan bij het stoplicht oproken... /forum/images/graemlins/wink.gif

[/ QUOTE ]

It crossed my mind. /forum/images/graemlins/super.gif

De rede dat ik het toch niet gedaan heb is omdat ik met dit weer alle profiel nodig heb. Zeker op de voorbanden.
 

Fabia

† In Memoriam
Mijn Fabia werd afgeleverd met Pirelli P6000 en daar ben ik erg blij mee. Die had ik namelijk onder mijn vorige Fabia laten monteren en was mij goed bevallen. Rij nu op Toyo winetrbanden.
 

deusjevo

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Mijn Fabia werd afgeleverd met Pirelli P6000 en daar ben ik erg blij mee. Die had ik namelijk onder mijn vorige Fabia laten monteren en was mij goed bevallen. Rij nu op Toyo winetrbanden.

[/ QUOTE ]
Alleen jammer dat ze zo kort mee gaan, heb ooit binnen 10.000 km een setje voorbanden versleten met een normale rijstijl.
Drie keer raden wat de leasemaatschappij daarna eronder wilde:

1. nee, niet goed
2. nee, niet goed
3. ja, Vredestein!!!!!!
 

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Bridgestone Turanza. Maken veel lawaai. Voorbanden zijn gelukkig vervangen voor Michelin en ben nu druk bezig om de achterbanden af te slijten zodat die ook vervangen mogen worden.

[/ QUOTE ]

Kun je ze beter omdraaien en dan bij het stoplicht oproken... /forum/images/graemlins/wink.gif

[/ QUOTE ]

It crossed my mind. /forum/images/graemlins/super.gif

De rede dat ik het toch niet gedaan heb is omdat ik met dit weer alle profiel nodig heb. Zeker op de voorbanden.

[/ QUOTE ]

Nee, bij dit weer heb je gek genoeg vooral profiel op de achterbanden nodig. Wel eens drifters aan het werk gezien? Die hebben niet voor niks meukbanden achter en veel grip voor. Tenzij je er plezier in schept om per ongeluk/met opzet lekker dwars uit de bocht te komen...

Dus als je onderstuur beter weet te beheersen dan overstuur - wat voor de meeste chauffeurs geldt - dan kun je beter de beste banden achter zetten.
 

Dutch4x4

Senior Member
Verbaas me trouwens nog steeds/alweer over de collectieve onvrede over Bridgestone - 't is echt typisch iets voor skodaforum.nl, kom het nergens anders tegen. Misschien gaan O2's en Bridgestones gewoon niet goed samen...
 

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik heb geen klachten over mijn Bridgestones.
Superbanden!

[/ QUOTE ]

Hmm, gummers united? /forum/images/graemlins/cool.gif /forum/images/graemlins/wink.gif
 

sunnyboy

Senior Member
Stond laatst een test van zomerbanden in de AW.
Bridgestone kwam er o.a. als beste uit in de breedte 225/45/17. Wegligging is voor mij in ieder geval belangrijker dan afrolgeluid of slijtage.
Maar iemand die als een dino achter het stuur zit kan het best een band nemen die wel 100.000km meegaat.
 

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Stond laatst een test van zomerbanden in de AW.
Bridgestone kwam er o.a. als beste uit in de breedte 225/45/17. Wegligging is voor mij in ieder geval belangrijker dan afrolgeluid of slijtage.
Maar iemand die als een dino achter het stuur zit kan het best een band nemen die wel 100.000km meegaat.

[/ QUOTE ]

Juist! Wat maken de rolgeluiden nou uit? De stereo staat toch kneiterhard. /forum/images/graemlins/grin.gif
 
Snap al die onvrede over Bridgestone ook niet. Heb Turanza's onder mijn Octavia (1) zitten en die bevallen prima! Meerdere tests onderschrijven ook dat dit toch prima banden zijn. Ben wel benieuwd of ze net zo lang meegaan als de Michelins die onder de Golf zitten: voorbanden bij 45k vervangen, achterbanden nog steeds de af fabriek banden (nu 70k).
 
L.S.,

Kan ook nog wel wat negatieve geluiden over Michelin Primacy's vertellen. Heb heb deze opgereden onder welliswaar geen skoda,peugeot 307SW, maar die banden zijn ook zeker niet stil te noemen. Net of er stenen wielen gemonteerd waren toen ik er voor het eerst mee op de snelweg reed.
Momenteel rijd ik met Vredestein winterbanden wat op zich geen probleem oplevert. Standaard zijn ook bij mij de bridgestone's gemonteerd, heb daar maar 2000 km mee gereden i.v.m. de genoemde winterbanden en vond dat niet tegenvallen.
Maar goed, wie weet moet ik mijn mening na de zomer bijstellen...

Grtz
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Bridgestone Turanza. Maken veel lawaai. Voorbanden zijn gelukkig vervangen voor Michelin en ben nu druk bezig om de achterbanden af te slijten zodat die ook vervangen mogen worden.

[/ QUOTE ]

Kun je ze beter omdraaien en dan bij het stoplicht oproken... /forum/images/graemlins/wink.gif

[/ QUOTE ]

It crossed my mind. /forum/images/graemlins/super.gif

De rede dat ik het toch niet gedaan heb is omdat ik met dit weer alle profiel nodig heb. Zeker op de voorbanden.

[/ QUOTE ]

Nee, bij dit weer heb je gek genoeg vooral profiel op de achterbanden nodig. Wel eens drifters aan het werk gezien? Die hebben niet voor niks meukbanden achter en veel grip voor. Tenzij je er plezier in schept om per ongeluk/met opzet lekker dwars uit de bocht te komen...

Dus als je onderstuur beter weet te beheersen dan overstuur - wat voor de meeste chauffeurs geldt - dan kun je beter de beste banden achter zetten.

[/ QUOTE ]

Meetste remvermogen heb je aan de voorkant. In de file sta ik toch graag snel stil. Beetje uitbreken in de bochten is alleen maar fun /forum/images/graemlins/cheer.gif
 

erpa

Banned
Het bandenwisselen komt er weer aan volgens de leasemaatschappij (april).
Ik mag de winterbanden (michelin) wisselen voor nieuwe zomerbanden ter vv van mijn bridgestone banden ivm herrie.
Mijn keuze is Michelin maar welke primacy of energy ?
Ik ga voor comfort maw stil. Ervaring iemand ?
 
Bovenaan Onderaan