Banden Skoda Fabia Greenline

FredV

Banned
Dat is zeker een hele fraaie prijs, want de Conti's die VW levert, kosten 825 eurootjes bruto, incl velg.(185/55 R15). Dat zal wel aan de maat liggen, want de 185/60 f 195/65 zijn 300 euro bruto goedkoper. Conti is wel erg duur, Vredestein is zeker goedoper.
 

wim-ned

Actief lid
@FredV, dank voor de link, maar ik heb al LM velgen. Als het goed is worden de banden (Dunlop WR) van de week gemonteerd.
Het ging er om de prijs van een kale (nee niet versleten) Snowtrac3 aan te geven.
 

FredV

Banned
@FredV, dank voor de link, maar ik heb al LM velgen. Als het goed is worden de banden (Dunlop WR) van de week gemonteerd.
Het ging er om de prijs van een kale (nee niet versleten) Snowtrac3 aan te geven.
Wim,
Ook die prijs die je noemde was een scherpe, want op de site die ik gaf kosten die Snowtracs bijna € 88
 

AKP

Lid
@Fred

Ik heb ook o.a. op die site gekeken op zoek naar referentieprijzen, maar de maat die wij hebben staat er niet bij: 185/60 R15 88T. Op een andere site heb ik ze wel gevonden, maar niet in combinatie met een stalen velg. Ach, volgens mij mogen we niet klagen over de deal die we met Mulder hebben kunnen sluiten mbt de winterbanden.
 

AKP

Lid
@Fred

Thanks, maar 't was meer geluk dan wijsheid. De Polo was de eerste auto die besteld is, maar daar werden eventuele onderhandelingen vakkundig door de verkoper van VW Zijm omzeild. Met die frustratie in 't achterhoofd heeft het 5 dagen later waarschijnlijk toch nog effect gehad bij de Skoda-dealer. Bij VW heb ik me eigenlijk schandalig laten afzetten, je kunt dus beter een andere onderhandelingspartner zoeken ;).
 

AKP

Lid
@Niels

Waarom dat anders is gelopen kun je in m'n lange voorstel-topic lezen :). In het kort gezegd: Skoda heeft niet aan ruim 2 jaar lang marketing voor de herintroductie van een 3L auto gedaan, VW wel.
 

Ron467

Actief lid
Heb nu al twee keer circa een half jaar op de snowtrac 2 (15"') gereden, en als de 3 dan alweer beter is...:xyxthumbs:

Mijn 16" zomerbanden hebben echt VÉÉL minder grip onder de 8 à10 graden en zeker in de sneeuw. Doe ongeveer 5 maanden op de winterbanden en dan dus 7 op de zomerbanden. De winterbanden hebben nog veel meer profiel over....
 

henkjlammers

Nieuw lid
Had jouw auto standaard 14 inch velgen en heb jij daar nu 15 inch velgen opliggen ?
Ik "krijg" in september mijn Fabia Greenline met standaard 14 inch velgen. Echter ik heb 15 inch winterbanden in huis splinternieuw en die wil ik gebruiken. Kan ik 15 inch velgen kopen en dan de banden erop ?
 
Had jouw auto standaard 14 inch velgen en heb jij daar nu 15 inch velgen opliggen ?
Ik "krijg" in september mijn Fabia Greenline met standaard 14 inch velgen. Echter ik heb 15 inch winterbanden in huis splinternieuw en die wil ik gebruiken. Kan ik 15 inch velgen kopen en dan de banden erop ?

standaard zitten er 15 inch velgen onder de greenline.
 

henkjlammers

Nieuw lid
Op de greenline die ik krijg ligt vanaf de fabriek standaard als zomerband 185/60 R14 en dat is toch echt een 14 inch band. mijn 15 inch winterbanden passen niet op deze velg. Heb dus 2 mogelijkheden; of mijn winterbanden verkopen en een geheel nieuwe set 14 inch kopen of volstaan met 15 inch velgen dan kan ik tenminste de huidige winterbanden gebruiken.
Overigens bedankt voor jouw reactie.
 

GJS

Senior Member
Onder de mijne, heb net nog even gekeken, zitten 185/60 R15 banden, dus ook 15" velgen.
Kan me niet voorstellen dat ze ineens GL's met 14" velgen gaan uitleveren, zou dan ook niet kloppen met de folder.
 

FredV

Banned
14" zit onder de 1,2 44 kW, de 1.2 51 kW en de 1.2 TSI 63 kW
15" onder de 1.2 TSI 77 kW, de 1.2 TDI 55 kW en de 1.6 TDI 77 kW
 

henkjlammers

Nieuw lid
Ik heb op het internet bij de technische gegevens van een Skoda Fabia Combi greenline gekeken en daar staat echt 185/60R 14. ( Dit is dus de nieuwe Fabia, belastingvrij en in diesel uitvoering, leverbaar vanaf ongeveer eind september.
Mocht het 15 inch zijn dan bof ik.
 
Bovenaan Onderaan