Banden Skoda Fabia Greenline

hallo allemaal,

ik heb begrepen/gelezen dat op de nieuwe fabia 1.2 tdi greenline dunlop sport banden zitten. Ik had zelf een 'zuiniger' type band verwacht zoals michelin energy banden.
wie heeft ervaringen met deze banden (dunlop)?
En is het ook mogelijk om andere banden eronder te krijgen (zonder volle mep te betalen).
Ik ga zelf dealer ook nog bellen, maar mss hebben jullie hier nog bepaalde ideeen over.




In afwachting van skoda greenline, rosso brunello, sunset ramen, parking control, maxi-dot, besteld 12-4.
 

van_der_P

Senior Member
Wellicht kun je ze bij een bandenboer waar je de andere banden koopt inruilen. Dit heb ik wel vaker gehoord.
Je kunt het altijd vragen. Niet geschoten is altijd mis.
 

bobby45

Actief lid
blokker75

Het is een fijne band plakt op de weg.
Ik wilde ook een michelen maar dat ging niet pon werkt niet mee.
ik heb en 1.4 tsi octavia combi en ze bevallen prima maar ik heb nog maar 1000km er op zitten.
zoek eens op banden markt de testen zijn prima en ja 30.000km gaan ze maar mee.
dus spaar ik nu maar al vast.
 

FredV

Banned
Weet iemand welk tpye velg er onder de Fabia Combi Greenline zit? (velg-, ET en steekmaat). Ik kan nergens deze info vinden, ook niet in de (Duitse) handleiding. Past de 195/65 R15 onder de Combi Greenline? Dit ivm het verlaagde sportonderstel. Het zo zonde zijn als ik deze winterbanden niet kan gebruiken.
Heb in mei de Fabia Combi Greenline besteld, zwart metallic, met middenarmsteun, maxidot en climatronic. Levering ergens in september...
 

octavia-gek

Actief lid
Fahrzeughersteller : SKODA Raddaten: [FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial]Radgröße nach Norm : 6 1/2 J X 15 EH2+ Einpreßtiefe (mm) : 38 Lochkreis (mm)/Lochzahl : 100/5 Zentrierart : Mittenzentrierung [/FONT][/FONT]
[FONT=Arial,Arial]
[FONT=Arial,Arial]Verkaufsbezeichnung: [/FONT]
[FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial]FABIA [/FONT][/FONT]
[/FONT]
[/FONT]
 

FredV

Banned
Ik denk dat het toch ET43 moet zijn, maar in alle tech specs kom ik de Fabia Combi Greenline nog niet tegen, anders dan de Combi 1.4D. Maar die heeft geen verlaagd onderstel. Ik vrees dus dat de 195/65 niet gaan passen. De velg J6x15 ET43 lijkt mij de juiste.
 

hemi24

Forumguru
Fabia II (5J) toegelaten volgens TÜV:

165/70R14 5J x 14 H2 ET35;
185/60R14 6J x 14 H2 ET37;
185/55R15 6J x 15 H2 ET43;
195/55R15 6J x 15 H2 ET43;
205/45R16 6½J x 16 H2 ET43;
205/45R16 6½J x 16 H2 ET38 (alleen Scout);
205/40R17 7J x 17 H2 ET41;
 

van_der_P

Senior Member
Normaal staat in het klepje van de tank welke de gebruikelijke maten zijn. Voor een bepaalt type Skoda.
 

FredV

Banned
Dat is dus mn probleem, ik krijg de Greenline pas in september en zit nu met een stel winterbanden waarvan ik dus niet weet of ik die wel of niet onder de Greenline kan gebruiken. Maar zoals uit de reacties blijkt, m.n. die van Hemi24, ziet het er naar uit dat ik nu een set winterbanden 195/65R15 Vredestein Snowtrac 2 overcompleet heb. (met velgen, komen onder Renault Scenic2 vandaan, staan opgeslagen in bandenhotel bij dealer, dus wie belangstelling heeft....)
 

erik1

Lid
Banden Greenline

Hebben de standaard banden onder Gl veel afrolgeluid of zijn ze redelijk stil?
Zit er namelijk aan te denken om ze om te ruilen voor een ander merk, heb zelf goede ervaringen met Toyo Proxes banden deze heb ook onder mijn huidige auto en zijn geruisloos in tegenstelling tot mijn vorige Pirelli banden.
 

Bart_G

Lid
als je even iets verder had gekeken had je gezien dat onder in het scherm van het Fabia II forum dit topic over de banden van de Greenline loopt. Er zitten Dunlop Sport 01 op de Greenlines. :)
 
Bovenaan Onderaan