Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Klopt die methode ken ik, maar zelfs met 2-emmers en grit guard ga je met dezelfde washandschoen toch nog vuil in je propere emmer meenemen, je spoelt nooit alles eruit denk ik, en de grit houd veel tegen maar lang niet alles, hier is de twee emmer methode soort van heilig, in de VS stappen ze er meer en meer vanaf. En klopt maar dat foam heb ik, werkt uitstekend al kost het wel wat. Mijn methode vind ikzelf beter en makkelijker, ik ben nog zekerder dat ik geen vuil in mijn handschoen meeneem op de lak. al is het in mijn geval zowiezo verloren moeite, de S2 staat vol met imperfecties, vorige eigenaren hebben hem niet verzorgd.
 

VAG-man

Forumguru
Maja als je alles optelt is het weer een mooi bedragje

Voor rond de €100,- ben je klaar.
Ik heb al meer dan 20 jaar een goedkope Aldi/Lidl HD die zeker 5x per jaar gebruikt wordt. Een foam kost al helemaal de wereld niet, zeker niet bij ome Ali waar hele goede te verkrijgen zijn.
 

JeSko

Forumguru
Klopt wat @VAG-man zegt, een HD en foamgun hoeven geen wereld te kosten, ik heb ook maar een simpele K2 Kärcher, die voldoet voor datgene waar ik hem voor gebruik; enkel de auto dus, en de foamgun koste 50 euro dacht ik, maar is van erg goede kwaliteit, dat voel je ook als je hem vastneemt en afstemt, best een gewichtig ding!

Alles samen foamgun, lans en HD was ik zo'n 125 euro kwijt

@ertromp

Heb ik aan gedacht inderdaad maar uiteindelijk besloten niet te bestellen, ik vind dat Aluminium mooi op zich maar niet in mijn interieur, mijn interieur ( en Motorisatie op zich ) zijn volledig gevrijwaard van enige sportieve touch, laat staan ambitie, zo'n pedalen staan prachtig op een snellere RS of scherp gevormde Leon, maar niet op een S2. Voor mijn gevoel zouden deze compleet misplaatst zijn in mijn auto :D
 

Kanerr

Forumguru
Het is al uitgelegd hierboven ja maar inderdaad, je wilt het voorkomen dat een zandkorrel toevallig blijft zitten (na het wassen!) en je dan bij het drogen ineens een swirl trekt. Heb vaak gezien dat na het wassen van mijn doeken deze alsnog een korrel diep in 1 van de vezels blijft zitten waardoor ik ze degradeer naar velgen of kieren drogers/wassers :D

Ik vind mijn droogdoek nog steeds moeilijk. Een heatblower zou subliem zijn ivm contactloos drogen ergo geen kans op swirls tijdens het drogen..

Auto wassen en bijhouden, tis echt geweldig en super leuk als je daar de tijd ruimte en juiste middelen voor hebt!
 

JeSko

Forumguru
Inderdaad zo'n heatblower is geweldig maar eerlijk gezegd gaat dat me weer wat te ver, moest ik een fabrieksnieuwe auto gekocht hebben zou ik het nog overwegen, maar nu.. deze giga droogdoeken gebruik ik pas op het laatst, kans dat er dan nog wat in gaat kruipen is heel klein, de doeken hebben ook een dikke en dunnere kant, de dikke om resterend vuil op te pikken en diep in de stof te stoppen, en de dunnere kant voor de finishing touch :D

En inderdaad ik doe dat enorm graag, al ontbreekt thuis de infrastructuur, vandaar nog altijd op zoek naar een ander huis en doe ik het voorlopig altijd op grootmoeder haar oprit :D
 

leon-cupra

Forumguru
@VAG-man , had idd andere getallen in mijn hoofd.(300-400euro en dat is het mij niet waard) Daarnet een nilfisk c120 besteld voor 125euro, geleverd aan huis :jaja:

Betreft drogen, ik heb een goede manier gevonden. Auto behandeld met geyon wetcoat.na het wassen even het straat doorrijden en eens op de oprit is hij zo goed als helemaal droog.
Juist een paar panelen waar nog enkele druppels op hangen met de droogdoek even over gaan. Op 1 min ben ik rond met drogen :D
 

leon-cupra

Forumguru
@Tman0961 , terechte opmerking en ook wel gedacht daaraan maja uiteindelijk hoeft ik maar zeer kleine deeltjes nog te drogen. En uiteindelijk, wanneer je de wagen kuist, staat hij op de oprit, wind kan ook zand "meebrengen". Dus 100% zeker na wassen ben je nooit.

K vond het gewoon een leuke manier van drogen maar uiteraard voor een detailer een "nachtmerrie" ;)
 

JeSko

Forumguru
Keuring komt eraan, brief is nog niet binnen maar dat zal niet lang meer duren, ik wilde nu al gaan zodat ik er al vanaf ben, dus gebeld naar de bandenboer die mijn Eibachs gemonteerd heeft met de vraag of ik mocht binnenkomen om de uitlijning van de auto nog eens na te kijken, en de nodige attesten in te vullen. Hij raadde me echter af om het zo te doen, blijkbaar gaan al hun klanten die een setje zwarte Eibach veren hebben zitten zo door de Belgische keuring, zonder geometrie keuring, zonder papieren, het zal me benieuwen. Ik vroeg hem of hij me dit kon garanderen? Neen zei hij, maar ze hebben ook nog niemand gehad die met Eibach veren alleen werd afgekeurd.

Wat moet ik nu doen volgens hen, de uitlijning attesten en factuur van hen uit de auto halen, de auto voor rijden als ik opgeroepen word, en me van de domme houden als ze er toch iets van zeggen; namelijk, "ik heb de auto zo gekocht, ik weet van niets"

Volgens hen zit ik zo gebeiteld, net als al hun andere klanten die enkel en alleen met een zwart setje Eibach naar de keuring rijden. Enkel bij een schroefset raden zij aan om heel de santeboetiek te doorlopen volgens het boekje... :pieker:
 

leon-cupra

Forumguru
En gaat de bandenman ook opdraaien voor de kosten bij een ernstig ongeval waar de verzekering er op uit komt dat de Superb niet reglementair is verlaagd?
En als je tegengehouden wordt door de wegpolitie omdat ze jouw Superb verdacht lager vinden dan een andere Superb?
Wss wel ver gezocht maar keuring van verlaging houdt twee keer niets in. Ik zou voor zoiets dergelijk wel in orde willen zijn. Heb je nooit gezeik achteraf


Trouwens ‘Ik weet van niets’ zal niets uitmaken bij een keuring.
 

JeSko

Forumguru
Ik ga het testen @leon-cupra , had al geen te best gevoel bij die zaak toen, we gaan het meemaken. Als het niet lukt ga ik inderdaad verhaal halen bij hen. Ze hebben mij echt fel aangemoedigd het zo te doen. Want 90% van hun klanten doet het zo.

Bij ongeval tja, gaan ze daar naar kijken? De Sup staat verder wel gewoon zoals het hoort hoor, de uitlijning en dergelijke is al gebeurd, blijkbaar worden er tegenwoordig in BE veel afgekeurd met hun veren zelfs na geometrie keuring, of dat waar is laat ik in het midden.

En ze vertellen mij hier altijd dat 3 cm geen verlagen is, een Greenline ziet er op het oog net zo laag uit als mijne, dus het zou me wel verbazen moest een Wout op het oog zien dat mijn Superb "verlaagd" is. :D
 

leon-cupra

Forumguru
Bij ons zeggen ze “als ou broer int Scheld springt, moete er dan ook in springen?”
Keuring van verlaging houdt twee keer niets in. Papierkes in orde, speciale tuningkeuring en de kous is af. Niets om jou de moeite te besparen. En het allerbelangrijkste, je bent in orde.
 

Canon-Eye

Forumguru
Net als een viskrukje als je een foto moet maken...;)
Auto wassen doe je over het algemeen niet onverwacht - dan is het ook niet zo moeilijk om met al die andere schoonmaakspullen ook een klaptafeltje erbij te hebben zodat je niks op de grond hoeft te leggen.

Los daarvan: ik heb toevallig wel vrij vaak een viskrukje achterin liggen - vooral als de fiets van mijn vrouw op het rek meegaat. Daar zitten namelijk grote fietstassen op en die moeten voor het transport tegen opwaaien worden gezekerd met een spannend.
Die spanband aanbrengen zonder het achterwiel te blokkeren gaat veel makkelijker (rugsparend) als ik er even bij ga zitten.:pardon:
 

JeSko

Forumguru
Mijn vrouw maakt in haar vrije tijd zelf speenkoorden en andere baby accessoires, deze heeft ze op verzoek van mij gemaakt, best geinig, simpel, mooi en zo maak ik wat reclame ;)

20200826_125521_copy_1209x1612.jpg 20200826_125806_copy_1209x1612.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan