Jazeker. Geen idee waar dat op duidt, maar dat komt er vast niet af fabriek zo in.Als ik die vingers in die kier zie zitten dan doet me dat denken dat als ik de motorkap open met de hendel onder dashboard en de kap ontgrendel.
Dan kan ik ook zo met mijne vingers onder de motorkap om het uit zijn ontgrendeling te halen en verder te openen.
Maar ga er nu maar even van uit dat de motorkap dus echt geheel dicht was en je dan alsnog zover met de vingers ertussen kwam..?
Kennelijk gebruikt ingevoerd, met een opvallende km-stand voor een topdiesel van ruim 6 jaar oud: 33.823...Voor een goede te zal ik deze eens bekijken. Deze staat bij een zeer betrouwbare garage hier in de buurt. Hij heeft alleen auto's staan waar hij zelf voor de 100% achter staat.
https://www.wasseveld.nl/occasions/skoda-octavia-2.0-tdi-rs-170-pk-xenon-vol-opt
100% schadeauto en ook nog eens niet netjes gerepareerd. Dit is nu een typisch voorbeeld waarom 95% van de mensen met een grote boog om importauto’s heen loopt.
Klopt, maar ook in Duitsland bijvoorbeeld is het verplicht grotere schades te melden. Schadeherstelbedrijven moeten dat doen op straffe van flinke boetes. Ik denk het daar nog beter geregistreerd wordt als in NL. Hier wordt pas geregistreerd als het kenteken is ingenomen, in DLD al als er plaatwerk vervangen moet worden. Onderhoudshistorie is tegenwoordig internationaal op te vragen bij elke dealer, mits de auto dealeronderhouden is. Als dat niet zo is, is de vraag of je eraan moet beginnen. Ook kleinere schades zijn gemakkelijk op te sporen met een lakdiktemeter. Dan weet je of een paneel ooit overgespoten is. Blijft altijd opletten, maar dat blijft ook met een origineel in NL geleverde auto. Als je een originele NL auto hebt met 100.000 km op de klok en geen puntje steenslag op de voorzijde, dan moet je je zeker af gaan vragen of de voorzijde niet gespoten is. En natuurlijk waarom....Dat is maar voor een deel waar Corné, bij een importauto is het ook veel lastiger om te achterhalen of er wat met de auto gebeurd is, en of de km-stand klopt. Bij een origineel Nederlands geleverde auto, die altijd op NL-kenteken heeft gestaan, kun je op de RDW-site direct al zien of er mogelijk iets met de km-stand is. (wel/niet logische km-stand), en zijn er ook mogelijkheden om een schade-verleden te achterhalen.