Automakelaarz Oosterhout, O3 RS TDI 2015, import

GJ M

Forumguru
Een paar vingers er tussen is zeker niet de bedoeling! En hoe lopen de naden aan beide zijden van de motorkap? Die wel gelijk?
 

Bram_O2

Actief lid
Nou, ik ben geen schade expert maar ik denk dat dit wel reden is om met een boog om de auto heen te lopen:
42829161_10158735987964616_7868350472472494080_o.jpg


43167730_10158735988829616_9201111260014313472_o.jpg


43193383_10158735988899616_3298977793240465408_n.jpg


43207424_10158735989374616_1310136755252363264_o.jpg


Voor wat betreft de BPM van €731,- die betaald moest worden bij de invoer twee jaar na de aanschaf van de auto (€42.715,-). Dat kon duiden op een schadegevalletje, maar de man die mij te woord stond was BPM taxateur en liet een rapport zien van een MB CLS, waar 14K BPM over betaald moest worden bij invoer, wat teruggebracht was naar €4.000,- of zo. Foto's erbij, geen schade te zien :pieker:

Hij gaat mij de BPM aangifte mailen en contact opnemen met de dealer voor de onderhoudshistorie, want ik wil vooral weten wat er gebeurd is voordat de auto is ingevoerd. Denk niet dat de NL dealer dat kan vertellen maar wie weet. Boekje zat er niet bij, alles kon via de sleutel uitgelezen worden?

Wat wel vertrouwen geeft is dat de laatste beurt, met de blokken en schijven + vier nieuwe banden (samen €253,-), uitgevoerd is bij Billy's APK in Bergen op Zoom :D
 

Duijzer

Donateur
Je kunt bij iedere dealer op basis van het chassisnummer de onderhoudshistorie opvragen. Mits hij bij de dealer onderhouden is, en niet bij Billy's APK:D
Die naden zijn voor mij genoeg. Daar is wat los geweest wat niet los had gemoeten. Voor mij reden genoeg om deze te laten staan.
De BPM trucjes ken ik ook. Op stalen velgen zetten, Navigatiesysteem eruit, tot en met complete blokken demonteren. Alles om de auto op papier minder waarde te geven en de BPM te drukken. Maar bij de RDW zijn ze ook niet gek. En bovendien: iemand die op die manier niet helemaal eerlijk is naar de RDW, zou die wel helemaal eerlijk zijn naar een potentiële koper.......?
 

EdK

Forumguru
Als ik die vingers in die kier zie zitten dan doet me dat denken dat als ik de motorkap open met de hendel onder dashboard en de kap ontgrendel.
Dan kan ik ook zo met mijne vingers onder de motorkap om het uit zijn ontgrendeling te halen en verder te openen.
Maar ga er nu maar even van uit dat de motorkap dus echt geheel dicht was en je dan alsnog zover met de vingers ertussen kwam..?
 

Bram_O2

Actief lid
Jup, de kap was gewoon gesloten op dat moment. Ik heb gezegd dat ik een schadeverleden vermoedde, maar dat was niet bekend, werd ook niet direct ontkend trouwens. Maar vooral de luchtigheid over dat enorme BPM verschil want dat kregen ze daar vaak zat voor elkaar, nog los dus van die rare kieren en naden zegt mij genoeg. Houdoe en bedankt :D
 

Bram_O2

Actief lid
Als ik die vingers in die kier zie zitten dan doet me dat denken dat als ik de motorkap open met de hendel onder dashboard en de kap ontgrendel.
Dan kan ik ook zo met mijne vingers onder de motorkap om het uit zijn ontgrendeling te halen en verder te openen.
Maar ga er nu maar even van uit dat de motorkap dus echt geheel dicht was en je dan alsnog zover met de vingers ertussen kwam..?
Jazeker. Geen idee waar dat op duidt, maar dat komt er vast niet af fabriek zo in.
 

Bram_O2

Actief lid
Dat model Octavia heb ik nu al voor de tweede keer. Ik wil, als ik dan toch voor een nieuwere auto gaan graag de O3 hebben :)
 

Cordoba

Forumguru
Ik zie het topic nu pas, maar wat ik vreemd vind, is dat een auto uit april 2015 dus op 23 april 2018 een keuring heeft gehad, om de volgende APK-datum met maar liefst 3 hele dagen uit te stellen. Dat lijkt er op te wijzen dat er een WOK-status op zat bij de import. Er zijn dus heel wat punten waarop er allerlei alarmbellen moeten gaan rinkelen bij deze auto. Wat ook opvalt: blijkbaar is de auto geïmporteerd in december 2017, en pas in april 2018 de weg opgegaan. Zelfs al heeft een garage het als project zonder haast gedaan, dan is 5 maanden toch wel een aardig lange periode.
 
  • Leuk
Waarderingen: LT83

CDK

Forumguru
100% schadeauto en ook nog eens niet netjes gerepareerd. Dit is nu een typisch voorbeeld waarom 95% van de mensen met een grote boog om importauto’s heen loopt.
 

ertromp

Forumguru
Tja de “unfallfrei” exemplaren staan in DLD voor 99% bij merkdealers. Als je een importauto wilt zou ik toch echt zelf gaan kijken ter plaatse. Voor de centen die het scheelt kun je best een keer heen en weer pendelen
 

Bram_O2

Actief lid
Dat hoef ik zeker niet perse, maar ik houd wel van gepeperde diesels die ruim zijn en er redelijk sportief bijstaan. Vandaar de interesse voor een RS TDI.
 

Cordoba

Forumguru
100% schadeauto en ook nog eens niet netjes gerepareerd. Dit is nu een typisch voorbeeld waarom 95% van de mensen met een grote boog om importauto’s heen loopt.

Dat is maar voor een deel waar Corné, bij een importauto is het ook veel lastiger om te achterhalen of er wat met de auto gebeurd is, en of de km-stand klopt. Bij een origineel Nederlands geleverde auto, die altijd op NL-kenteken heeft gestaan, kun je op de RDW-site direct al zien of er mogelijk iets met de km-stand is. (wel/niet logische km-stand), en zijn er ook mogelijkheden om een schade-verleden te achterhalen.
 

Duijzer

Donateur
Dat is maar voor een deel waar Corné, bij een importauto is het ook veel lastiger om te achterhalen of er wat met de auto gebeurd is, en of de km-stand klopt. Bij een origineel Nederlands geleverde auto, die altijd op NL-kenteken heeft gestaan, kun je op de RDW-site direct al zien of er mogelijk iets met de km-stand is. (wel/niet logische km-stand), en zijn er ook mogelijkheden om een schade-verleden te achterhalen.
Klopt, maar ook in Duitsland bijvoorbeeld is het verplicht grotere schades te melden. Schadeherstelbedrijven moeten dat doen op straffe van flinke boetes. Ik denk het daar nog beter geregistreerd wordt als in NL. Hier wordt pas geregistreerd als het kenteken is ingenomen, in DLD al als er plaatwerk vervangen moet worden. Onderhoudshistorie is tegenwoordig internationaal op te vragen bij elke dealer, mits de auto dealeronderhouden is. Als dat niet zo is, is de vraag of je eraan moet beginnen. Ook kleinere schades zijn gemakkelijk op te sporen met een lakdiktemeter. Dan weet je of een paneel ooit overgespoten is. Blijft altijd opletten, maar dat blijft ook met een origineel in NL geleverde auto. Als je een originele NL auto hebt met 100.000 km op de klok en geen puntje steenslag op de voorzijde, dan moet je je zeker af gaan vragen of de voorzijde niet gespoten is. En natuurlijk waarom....
Met natuurlijk de kanttekening dat een (kleine) schade niet altijd slecht gemaakt hoeft te zijn. Er zijn genoeg prima schadeherstellers die keurig werk afleveren. Helaas ook een paar die een auto als deze RS afleveren. Een schande voor de branche en een risico voor de koper. Je zal met zo'n aan elkaar geprutst ding 200 km/uur gaan rijden......
 

Cordoba

Forumguru
@Duijzer Voor Nederlandse auto's zijn er ook sites waar je tegen betaling kunt laten checken of een kenteken voorkomt in de databases van de Nederlandse autoverzekeraars, dus daar kun je ook kleinere schades terugvinden, tenzij men dit op eigen kosten heeft laten doen en dus niet is geregistreerd. Met een lakdiktemeter kun je heel veel terugvinden, nu heb ik die wel, maar ik denk dat ik hier tot een kleine minderheid behoor die in het bezit is van een eigen lakdiktemeter.
 

LT83

Forumguru
Dat je überhaupt nog bent gaan kijken na het horen van het BPM verhaal. Zonde van de tijd, mooi laten staan deze. Foute boel!!
 
Bovenaan Onderaan