Automakelaarz Oosterhout, O3 RS TDI 2015, import

hemi24

Forumguru
Even kentekengegevens bekeken op RDW:
Gezien de BPM van 700 euro op een nieuwprijs van 42k is deze aardig kreupel de grens over gekomen...

Als je de BPM berekend via kom je uit op € 4.266 volgens de 2015 berekening, of € 5.296 volgens de 2018 berekening!

Geen slapende honden wakker maken bij de Automakelaarzzzzzzz....
 

MaxN

Donateur
Dat is inderdaad een mogelijkheid.
En zie tevens mijn berichtje in een ander topic over deze auto.
Niet alle informatie bij deze auto klopt helemaal.
De diffuser achter lijkt ook niet origineel als ik die op de plaatjes zie.
Teven lijkt de linker mistlamp/bochtenlicht doffer dan rechts.
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Remblokken en schijven vervangen bij 60k?
Oké het is een RS, maar dat is geen rustige rijder geweest dan...

Ik zou er met een grote boog omheen gaan!
 

Spector

Forumguru
Kijken kan nooit kwaad toch? Auto is op 21-12-2017 op kenteken gezet, APK tot 04-2019 ik weet niet of dat normaal is bij een import of tweedehands auto? Moet er bij een niets mankerende import niet een APK oid overlegd worden bij een kenteken aanvraag?
 

MaxN

Donateur
Wel apart dat onze auto later(01-2018) op NL kenteken is gezet en een eerder nummer heeft???
RN... vs RL....
Onze auto heeft APK tot 30-11-2019 is afgelopen november in D gekeurd en die keuring nemen ze over in NL.
De Duitse keuring is ook uitgebreider dan die in NL.
Zou betekenen dat deze in 04-2017 gekeurd is.

je zou kunnen vragen of alle papieren aanwezig zijn en als ze eerlijk zijn hebben ze alle papieren beschikbaar.
ik kreeg ook de BPM aanvraag inzichtelijk omdat ik zeker wou weten dat er geen schade was geweest aan de auto.
plus alle boekjes en facturen van alle (dealer)onderhoud.
 

Bram_O2

Actief lid
Heeft dat niet te maken met de allereerste registratie? En dat een nieuwe auto pas na 4 jaar naar de APK moet?

Blokken en schijven bij 60K is inderdaad erg snel, blokken kan nog wel maar schijven...Ook dat BPM verhaal is op z’n minst zeer merkwaardig.

Wil desondanks gaan kijken. Het aantal TDI DSG RS Octavia’s in Nederland is zeer dun gezaaid en ik ken het bedrijf niet, wil de sfeer daar wel even proeven alvorens te oordelen dat dit verhaal niet klopt.
 

Rallye

Forumguru
Ik zou inderdaad het verhaal vragen bij deze auto. Diffuser is niet origineel, volgens mij ook niet de bekende Rieger, velgen zijn niet origineel, lage BPM. Rode gordels (wel leuk trouwens, doet me denken aan mijn oude 106 Rallye)) ken ik ook niet van de Octavia RS.

Als je het verhaal krijgt, kun je altijd nog bedenken wat je ervan vindt.
 

MaxN

Donateur
kijken en vragen kan altijd lijkt me.

andere optie is mogelijk die van Vaartland, maar die is jaar ouder en meer km's.
verder zijn ze er niet veel.
en allemaal import.
door onze bijtellingregeljes is de diesel in 2015 uit de lijsten gehaald.
 

Duijzer

Donateur
Gezien de prijs zijn er best mogelijkheden om zo’n RS TDI zelf uit bijvoorbeeld Duitsland te (laten) halen. Ik heb lang gezocht naar zo’n auto, en in Nederland geen frisse exemplaren kunnen vinden. In Dld volop aanbod en, omdat ze daar ook aan diesel pesten doen, voor aantrekkelijke prijzen. Import, aankoopkeuring (schadeverleden, onderhoudshistorie, lakdikte) ophalen en kentekenaanvraag heb ik laten doen, per saldo nog steeds goedkoper uit. En je hebt dan wat meer zekerheid wat je koopt.

Al genoemd: blokken en schijven bij 60 dkm is snel. Of heeft hij meer gereden.....? 60 dkm is voor een diesel van bijna 4 jaar weinig...Daarbij wat merkvreemde onderdelen, een vreemd BPM bedrag, een handelaar die zich de titel automakelaar aanmeet (een makelaar bemiddelt, die verkoopt niet zelf) maakt dat ik met de kennis van nu nog niet enthousiast ben over deze auto.
 

hemi24

Forumguru
Beschrijving
Unieke en zeer rijk uitgeruste Scoda Octavia automaat in de meest luxe RS uitvoering. In- en exterieur verkeren beide in zo goed als nieuw staat. Het betreft een zeer goed onderhouden voertuig met bomvol opties.

Uiteraard zijn beide fabriekssleutels en alle boekjes aanwezig bij deze mooie en zeer complete Octavia. Dit is een auto met een nieuwprijs van €42.175,- dus volgeladen met opties zoals Sport en sound systeem, Panorama dak, Strandkachel, carbonafwerking interieur, Rode sportieve gordels voor en achter, F1 flippers, RS Performance Stoelen, ektrische bedienbare kofferklep, Xenon Led verlichting + gootlicht assistent, Keyless-Go, Stoelverwarming, audiosysteem, Groot scherm navigatie, parkeersensoren voor + achter, spraakbediening, bandenspanning controle, adaptieve cruise control, regen sensor, Stoelverwarming voor en achter, Climate control, ABS, multifunctioneel stuurwiel, Originele 18 inch velgen, en nog veel meer!

Dankzij de zorgvuldige omgang van de voorgaande eigenaar en het periodieke en adequate onderhoud kan gesproken worden van een uitmuntend voertuig. De VRS uitvoering zorgt voor een fijne, zuinige (gemiddeld 5L op 100KM) en krachtige rijervaring met maar liefst 184PK!

Naast de vele opties heeft deze Octavia RS ook nog eens de volgende pakketten:
– Audio pakket
– Travel pallet
– Parkeer pakket
– Licht en zicht-pakket
– Technologie pakket

Wat maakt deze auto zeer bijzonder?
Recent nieuwe Remschijven en remblokken
Recent een grote onderhoudsbeurt gehad.
Meeste Luxe uitvoering en bijzonder veel opties
APK geldig tot april 2019
Nette en gepoetste auto zowel van binnen als buiten
Auto is zo goed als nieuw




Hahahaha, er had wel even een kleine controle over de tekst gemogen...
... wat is nu weer een Strandkachel..?

En wat die die pallet in de kofferbak?

Even weer serieus, als ik mag geloven wat er op deze pagina wordt beweerd kun je dus ongeveer 225 euro BPM korting krijgen per 1000 euro schade, zonder dat er een WOK-status op de auto zit; dat zou inhouden dat de RS dus 16k aan schade had kunnen hebben bij import...
 
  • Leuk
Waarderingen: mvdk

hemi24

Forumguru
En als je wilt rekenen met de BPM volgens afschrijving met taxatierapport is de auto met een afschrijving van ca 82,5% getaxeerd, wat in zou houden dat de auto met een taxatiewaarde van ca. € 7.500 is geïmporteerd.

Is 'ie plots wel weer een hoop waard geworden!!!
 

MaxN

Donateur
Xenon Led verlichting :sterretjes: - nieuw type verlichting???
Meeste Luxe uitvoering en bijzonder veel opties - had ik dan een L&K moeten kopen voor de sport-uitvoering??

Maar @Bram_O2 als je gaat kijken laat dan zeker even weten wat je bevindingen waren/zijn.
 

Bram_O2

Actief lid
Ga ik zeker doen, het is niet zo heel erg moeilijk om een aantal kritische vragen te verzinnen over deze auto. Heb helaas weinig technisch inzicht, dus een eventuele oude schade ga ik niet zomaar zien. Al vind ik die doffe lampen in de bumper een mogelijke indicator...
 

hemi24

Forumguru
Mistlamp linksvoor is niet dof, er zit enkel condens in...
De koplampen vind ik daarintegen wel een beetje melkglas-achtig

skoda-octavia-combi-2-0-tdi-rs-full-option-pano-leder-standkachel.jpg
 

MaxN

Donateur
Moet zeggen dat mijn ogen ook vallen op een grote naad tussen de motorkap en de koplampen/gril.
Automakelaarz:
skoda-octavia-combi-2-0-tdi-rs-full-option-pano-leder-standkachel

Via Google:
Skoda-Octavia-RS-sedan-front-614x409.jpg
 

Bram_O2

Actief lid
Ik krijg daar een paar vingers tussen. Lijkt me niet de bedoeling. Nu met proefrit bezig, rijdt verder prima. Originele RS velgen liggen in dozen in de kofferbak.
 
Bovenaan Onderaan