Auto op slot, sleutel erin

Roco

Lid
Of het nu een autoruit is of een gewone ruit....altijd in de hoek slaan of aan de rand.
En idd...ik probeerde het op de sloop...een autoruit is steviger dan je denkt. Je hebt wel een puntig hard voorwerp nodig.
 

Roco

Lid
De lifehammer gaat voortaan in het handtasje van mijn vrouw

??????????????

wel es geprobeerd in het handtasje van een vrouw iets terug te vinden als je haast hebt ?????:ahum:

Ik heb 2 hamertjes voor en 1 achterin vast op de vloer.
 

EdK

Forumguru
Goh laat ik nog niet zo lang geleden het zelfde ondervonden te hebben en ergens in op het forum ook besprken te hebben !
Tja je voelt je erg lullig als het je overkomt ! Zeker als je dan op de fiets door sneeuwbuien naar huis moet fietsen in je fleece truitje met een T shirt
 

SuperBartje

Forumguru
grrrr,
kofferbakscenario ook mij overkomen. dankzij safelock ook met anwb inbrekers geen resultaat dus uiteindelijk ruit ingetikt en nu noodruit.
mijn vraag is nu: kan de kofferbakontgrendelfunctie op de AB in zijn geheel uit-geprogrammeerd worden ?
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik gebruik de kofferbakontgrendeling standaard terwijl ik de hand met de sleutel in m'n broekzak hou. Die sleutel blijft daar dus gewoon op z'n vaste plekkie, dan hoef ik ze ook nergens neer te leggen. Gaat al 4,5 jaar goed...
 

Rallye

Forumguru
Bij mij al 5eneenhalf jaar.... even aftikken!

Vind het overigens wel een zeer handige functie, die ik veel gebruik. Ik zou hem niet willen missen.
 

Noord26

Forumguru
Grappig om te zien dat SuperBartje een 2 jaar oud topic opeens omhoog haalt.

Hebben het zelf ook afgelopen vakantie gehad in Frankrijk. Koffer valt automatisch op slot bij dicht gooien. Renault (!!) pechhulp had hem zo open. Klaagde wel over de stevigheid van de deuren waar hij de kussentje tussen wilde doen om die op de blazen voor een opening.. Of zegt dat iets over Renault?
 

SuperBartje

Forumguru
zat er nog even over te denken: naast het uitprogrammeren van de kofferbakontgrendeling op de AB is er nog mss een andere optie.

destijds bij mijn golf4 variant (nog met alleen open en dicht op de AB) kreeg ik een plastic noodsleuteltje. bestaat zoiets nog ? Of desnoods alleen een sleutelbaard laten namaken in metaal en die in de portemonnee: dan kan je met die sleutel in ieder geval via het portierslot naar binnen. Iemand ervaring ?
 

wanderer

Senior Member
heb het ook een keer meegemaakt met mijn ford focus, heb erbij gestaan hoe een anwb-er de deur open kreeg met een blokje hout en een stukje installatie draad, zo simpel...
blokje hout tussen deur en kozijn tikken zodat met draad met aan het eind een haak gebogen de tegenoverliggende deur geopend werd...
 
Hier ook een paar weken geleden overkwam mijn vrouw hetzelfde. ANWB had hem binnen no-time open. Ze was het niet gewend dat dit kon, omdat ze normaal in mijn auto rijdt met keyless entry...
 

Chatslet

Forumguru
Hier ook een schuldige. Met mijn 1e auto, een Ford Fiesta. Kwam terug van boodschappen doen, auto op slot, kofferbak open om de boodschappen er uit de halen, gooi sleutelbos met autosleutels in de kofferbak, pak 2 tassen en laat de klep dicht vallen... Daar stond ik dan, huis op slot, auto op slot met sleutelbos er in en twee tassen met boodschappen in mijn handen. Heb toen mijn zusje gebeld omdat we de sleutels van elkaars huizen hebben. Die kwam toen op de fiets om de deur open te maken en mij uit te lachen. Heb binnen de reserve sleutel van de auto kunnen pakken...
Sindsdien hou ik altijd heel angstvallig de autosleutel in mijn handen als ik bijvoorbeeld aan het in en uitladen ben.
 

passatboy

Forumguru
jep bij mij ook al gebeurt , op een zondag na het werken op de markt , de frigobox in de koffer van de passat , sleutel op de frigobox gelegd en koffer dicht gedaan , dan op zoek gaan naar de sleutel terwijl je de deuren trug op slot hoort gaan , man dan kan je door de grond zakken van schaamte , verdomme die sleutel licht op de frigo box , en je ziet em liggen , en dan komen al die verhalen van het stelen van die rns'en uit passat boven en ga je dingen proberen die ik niemand wil aanraden om te doen met zijn eigen auto , uiteindelijk het raam uit het rechter portier getrokken , ja jullie lezen het goed , dit kan dus daadwerkelijk met de passat 3c , en zo in de auto geraakt , en de sleutel bemachtigd
 

Cordoba

Forumguru
zat er nog even over te denken: naast het uitprogrammeren van de kofferbakontgrendeling op de AB is er nog mss een andere optie.

destijds bij mijn golf4 variant (nog met alleen open en dicht op de AB) kreeg ik een plastic noodsleuteltje. bestaat zoiets nog ? Of desnoods alleen een sleutelbaard laten namaken in metaal en die in de portemonnee: dan kan je met die sleutel in ieder geval via het portierslot naar binnen. Iemand ervaring ?

Je kunt gewoon een metalen duplicaatsleutel laten maken voor een paar euro. Daar kun je het portier mee open maken, en dus de sleutelbos pakken of de kofferbak van binnenuit ontgrendelen. Starten met zo'n metalen sleutel is onmogelijk, door het ontbreken van de identificatie-chip.
 

Chatslet

Forumguru
Inderdaad, de meeste sleutelboeren kunnen dat zelfs en het is ook nog eens handig bij het tanken, hoef je de auto niet helemaal af te zetten.
 

realoliesjeik

Nieuw lid
grrrr,
kofferbakscenario ook mij overkomen. dankzij safelock ook met anwb inbrekers geen resultaat dus uiteindelijk ruit ingetikt en nu noodruit.
mijn vraag is nu: kan de kofferbakontgrendelfunctie op de AB in zijn geheel uit-geprogrammeerd worden ?

Iemand hier inmiddels een antwoord op? --> of je autolock kan uitzetten nadat je alleen de kofferbak hebt geopend en weer gesloten?
Op dit moment ben ik namelijk aan het wachten op mijn vriendin met de reservesleutel... :banghead:

Wat ik heb gedaan is:
1. op de AB mijn kofferbak geopend (is een elektrische)
2. vervolgens iets in de kofferbak gelegd (waaronder mijn sleutels :yeah:)
3. Vervolgens met knop op de achterklep de klep weer laten sluiten
4. Vervolgens na het sluiten in je broekzak voelen en verschrikt kijken dat er geen sleutel inzit
5. terug naar de auto lopen en daar mooi je sleutels zien liggen.
6. auto hermetisch afsloten.
 

Duijzer

Donateur
Je kunt dan toch gewoon de electrische achterklep weer ontgrendelen door de knop in te drukken? Ik heb het bij mijn O3 even geprobeerd, daar gaat ie gewoon weer open.
 

realoliesjeik

Nieuw lid
Je kunt dan toch gewoon de electrische achterklep weer ontgrendelen door de knop in te drukken? Ik heb het bij mijn O3 even geprobeerd, daar gaat ie gewoon weer open.

Vreemd.. Dat is bij mij niet het geval.

Wel even op letten --> De auto is dus afgesloten (gelocked met AB). Vervolgens doe je met de AB de achterklep open. Vervolgens sluiten met de knop op de klep. Resultaat: klep gaat niet meer open.

ps. Het gaat hier om een Octavia Combi uit eind 2014 (MK3)
 
Bovenaan Onderaan