Auto op slot, sleutel erin

Vraagje,

hoe kan het dat de auto op slot kan met de sleutel er nog in?
Ik dacht dat dat tegenwoordig niet meer mogelijk was?
Blijkbaar kan de auto toch op slot als de sleutel erin zit?

Heel vreemd....

Dus.. toch maar de ruit ingeslagen vanmorgen. :407:
Helaas geen reserve sleutel bij de hand!
 

wanderer

Senior Member
heb dat ook eens gehad, de anwb wegenwacht heeft toen de deur opengemaakt met minimale schade, stukje hout tussen de sponning en met een lange ijzerdraad de tegenoverliggende deur van binnenuit geopend, stond er zelf versteld van hoe makkelijk je in kan breken in een auto.....
 

Captain Hook

Forumguru
en met een lange ijzerdraad de tegenoverliggende deur van binnenuit geopend, stond er zelf versteld van hoe makkelijk je in kan breken in een auto.....
En dat gaat dus niet op in een auto met Safelock vergrendeling...

Wat ik me afvraag, WAT heeft soetie gedaan om z'n auto vergrendeld te krijgen zonder de sleutel in z'n handen?
Mogelijke oorzaken:
Automatische sluiting staat aan en, een van je deurcontacten werkt niet goed, waardoor de auto niet 'weet' dat de deur open is geweest.
Of (meegemaakt bij een Toyota), de sensor op de achterklep wordt niet meegenomen. M.a.w. iemand doet de achterklep open met de afstandsbediening (alle sloten ontgrendelen), legt de sleutel op de hoedenplank (stom!) en gooit vervolgens de achterklep dicht. En 30 seconden later hoor je 'kloink' en alle portieren zijn weer op slot (met de sleutel op de hoedenplank). Want de auto elektronika heeft niet gedetecteerd dat er een portier geopend is geweest en gaat uit van een abusievelijk ontgrendelen van de auto (om te voorkomen dat een sleutel in je broekzak per ongeluk de auto open zou laten staan) en sluit vervolgens de auto weer af.
En op dat moment ligt de reservesleutel natuurlijk altijd > 100km verderop... :407:
 
dat doet hij bij mij niet alleen bij de achterklep maar ook bij de bijrijdersstoel, dus als ik iets uit de rechterkant van de auto pak en de deur weer dichtgooi binnen 30 seconden gaat hij weer op slot (O1 2001)
 
heel vreemd, maar nadat de ruit kapot was :407:
werkte ook mijn ab niet meer? dus wat daar aan de hand is?
ik weet het niet! Nu nog in de garage. Ruit zal wel besteld moeten worden.
 

Falcon

Donateur
Even inhaken hierop.. het is mij ooit een keer overkomen in de volgende situatie:

1. Auto geparkeerd en op slot
2. Kom aanlopen en hou de "open" knop van mijn AB in om de ramen automatisch naar beneden te laten gaan (staat gewoon cool en was even handig om wat te pakken :D)
3. Pakketje lag toch net iets verder dan ik dacht, dus ik leg mijn AB op het autostoeltje van mijn zoon (die niet medeplichtig hier was btw ;))
4. Ik pak het pakketje, maar ondertussen hoor je de auto naar de beroemde 1 minuut automatisch weer opslot gaan, omdat ik niet 1 van de deuren open heb gedaan. Geen probleem want daarna doe ik de ramen NORMAAL gesproken weer dicht met de "sluit"-knop van mijn AB (:D)
5. Maar ik vergeet dus de sleutels weer te pakken van mijn zoons autostoel en ik loop weg bij de auto.
6. Ik wil mijn sleutels pakken uit mijn broekzak om de auto opslot te doen met de AB, tot mijn schrik hoor ik op het moment van graaien in mijn broekzak, de ramen van de auto sluiten.
7. Daar sta je dan. Sleutels in de auto en de portieren/ramen dicht.
8. Mijn vrouw gevraagt om even met de reservesleutel de auto weer te openen



Weet je wat ik maak er even een prijsvraag (prijs = eeuwigeroem):

Waarom sloten de ramen op dat moment, zonder interactie van mij?
 
:worshippy:Haha :)

iemand trouwens een idee wat het kost rechtervoorruitje vervangen?

Kijken of ik het bij de verzekering kan halen?
 
Regen .. zou ook bij mij als eerste opkomen. (in combinatie met regensensor).

Maar het is toch helemaal niet zo moeilijk om de deur per ongeluk dicht te gooien met de sleutel in de auto?
- Er is nog een deur ge-opend en je sluit de auto af met de AB.
- Je legt (om wat voor reden dan ook) de sleutel in de auto
- Je gooit de deur dicht terwijl de auto dus eigenlijk al is afgesloten

Daarom hou ik de sleutel altijd in mijn hand of broekzak/jaszak die ik aan heb. Het is mij gelukkig nog nooit overkomen en dat wil ik graag zo houden! ;)
 
Via de kofferbak gaat ook volgens mij.

- Auto op slot
- Alleen kofferbak ontgrendelen
- Sleutels op hoedenplank
- Koffer dicht
- Auto zit weer op slot
- Sleutels liggen binnen :shocked:


(Mij nog niet overkomen trouwens ;))
 

Roco

Lid
Wat ook lukt...
auto op slot, maar achterklep niet in t slot, omdat er een kleedje over de bumper ligt.(vanwege instappen hond) dan klep open, hond in de autoot, sleutel neerleggen, halsband afdoen, kooi sluiten, klep dicht.......auto dicht en sleutel binnen.
Dus /maar / want ..... de fab 2 heeft een schitterende plek voor een goedkope reservesleutel. Ik kan er altijd in !
 

tlpeter

Actief lid
Ik heb ooit bij een oude Toyota Hi Ace de reserve sleutel ergens onder de bus vast gebonden.
Je moest het weten anders kon je hem niet vinden.
Dit heeft mij toch regelmatig geholpen :D
 
Ook slachtoffer! Sta je dan, hartje winter, met draaiende motor, buitengesloten.

Volgens mij kun je met draaiende motor niet je auto afsluiten, iig zou de bestuurdersdeur open blijven. Dat was iig zo bij mijn vorige O2 en bij mijn huidige O2 FL.

Beide getest omdat dit iets is wat me zou kunnen overkomen.
 

hemi24

Forumguru
Via de kofferbak gaat ook volgens mij.

- Auto op slot
- Alleen kofferbak ontgrendelen
- Sleutels op hoedenplank
- Koffer dicht
- Auto zit weer op slot
- Sleutels liggen binnen :shocked:


(Mij nog niet overkomen trouwens ;))

:blush: Mij dus wel, waarna de ANWB de (vorige) O2 redelijk heeft "gesloopt"... :(
 

Gieliovd

Forumguru
Volgens mij kun je met draaiende motor niet je auto afsluiten, iig zou de bestuurdersdeur open blijven. Dat was iig zo bij mijn vorige O2 en bij mijn huidige O2 FL
Joe kollin mie a lijer???

Ik wou dat je gelijk had :D

Kijk, ik had dan ook geen hippe CAN BUS wagen uit 2010 maar gewoon een Fabia uit 2001.
 
Ik heb zo in Italië op een parkeerplaats gestaan... auto op slot, alle deuren dicht. Uiteindelijk ook maar een ruit ingeslagen, dan blijkt dat het soms niet meevalt om zo'n ruit er uit te slaan. Stond daar flink op zo'n zijruit te bonken en die mensen daar maar kijken van... "wat is die aan het doen???" Dat is behoorlijk balen kan ik je zeggen. Sindsdien nemen we altijd de reservesleutel mee op vakantie.
 
Bovenaan Onderaan